Gå til innhold

Ang bursdager, dere med skolebarn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere en sum å forholde dere til når det gjelder bursdagsgaver?

Vet om en klasse der de har lagt seg på 50kr pr barn, syntes det hørtes veldig greit ut for 50 kr klarer man alltids å skrape sammen, mens 100-300kr er litt verre for de med dårlig økonomi. Da har alle råd til å komme i bursdager også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Alt fra 50-100 er det her. Kan jo fint finne noe til en 50lapp på tilbud feks som er helt super:)

Skrevet

På foreldremøte ble vi enige om 50 kr. Det er 1.klasse.

Skrevet

Jeg synes ting av verdi 100-150 er en grei sum. Finnes dette på tilbud er det supert. Jeg gir av verdi 150,- til nære venner og 100,- til resten.

Min filosofi er at jeg ønsker å gi gaver som jeg vet både mine barn og jeg selv ville likt å få.

Skrevet
Jeg synes ting av verdi 100-150 er en grei sum. Finnes dette på tilbud er det supert. Jeg gir av verdi 150,- til nære venner og 100,- til resten. Min filosofi er at jeg ønsker å gi gaver som jeg vet både mine barn og jeg selv ville likt å få.

Hvor mange barn er det i klassen da?

I klassen til barnet mitt er det 26 stk og vi blir invitert til 20-22 bursdager i året, pluss de til venner og familie. Personlig synes jeg det blir mye penger på gaver og det kan ekskludere de som ikke kan avse 150-450 kr i måneden.

Skrevet

Vi har ikke avtalt noe på skolen, men i bhg var det mellom 50,- og 100,-.

Kjøpte gave til en gutt i 1 klasse i går. Det ble lego til 49 kr. Var på tilbud og er definitivt en lego som min egen sønn hadde satt stor pris på å få.

Skrevet

Her er det 50 kr både i 1. og 3. klasse.

Skrevet
Jeg synes ting av verdi 100-150 er en grei sum. Finnes dette på tilbud er det supert. Jeg gir av verdi 150,- til nære venner og 100,- til resten. Min filosofi er at jeg ønsker å gi gaver som jeg vet både mine barn og jeg selv ville likt å få.
Hvor mange barn er det i klassen da? I klassen til barnet mitt er det 26 stk og vi blir invitert til 20-22 bursdager i året, pluss de til venner og familie. Personlig synes jeg det blir mye penger på gaver og det kan ekskludere de som ikke kan avse 150-450 kr i måneden.

23 stk i klassen, men alle ber da ikke alle. De fleste holder seg til sitt eget kjønn.

Gaver har jeg hamstret når jeg finner noe bra, for jeg betaler sjelden 100,- 150,- for dem, det er av den verdien jeg gir. Så betaler vel halvparten.

Men skulle jeg ikke ha noe i bakhånd en gang og må kjøpe noe til full-pris kjøper jeg aldri for mindre enn 100,-

Skrevet

Her har det vært standard å holde seg til 50-100 kr siden de begynte i barnehagen. Det holder de aller fleste fast ved fortsatt. Det er heller ikke vansklig å finne gaver i den prisklassen.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg må bare skyte inn at jeg heller vil at ungene skal få folk i selskapet sitt uansett om de har med gaver eller ei. Om mine unger får gave til 10 kr eller 100 kr er igrunn ett fett, det viktigste er jo at de kommer! Nå er det ingen i klassen til min jente som har dårlig råd (er vel vi som har minst, he he) men jeg håper ikke noen lar ungene være hjemme i mangel på gave....

Skrevet

Hmm....ja jeg sendte barnet mitt i besøk til en i 1. klasse, hadde kjøpt en gave til 150 kr, da jeg trodde at det var en grei sum . Da vi kommer til dette barnet, og det åpner gaven, så får barnet mitt slengt etter seg: var dette alt jeg skulle få, jeg var der selv, og hørte det, jeg ble helt satt ut og fikk ikke frem ett ord..

Skrevet

Vi gav 70 når jeg var liten. Jeg er 31. 50 kr. var det veldig lite. Her har vi 70-100, men de fleste ligger nok rundt 100.

Skrevet

Her ble temaet diskutert blant foreldrene i første klasse på første skoledag. Enighet om at gaver til ca 100 kroner er passe.

Samtidig ble vi enige om at hvis man skal levere innbydelser på skolen må man be alle jenter eller alle gutter - eller hele klassen. Med 28 barn i klassen tipper jeg jo at de fleste holder seg til det ene kjønnet i bursdagen.

Skrevet

Nei vi har ikke diskutert noen pris på gaver med de andre foreldrene. Jeg bruker å ligge på ca. 100-150 kr

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...