Gjest Dotto Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Jenta mi har feber idag.. Hun er strax 3 år, i helt fin form, leker, spiser, drikker, og er blid og fornøyd. Men jeg er så LIVREDD for feberkramper! Jeg har vondt i hele meg bare hun har litt feber og jeg håper noen kan komme med noen beroligende ord til meg, slik at jeg kanskje kan nyte denne lørdagskvelden? Hilsen en mamma som skyr feberkramper som pesten...
❤lille stjerne❤ Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 har hun hatt feberkramper før? Hvor høy feber har hun? Jeg ville fulgt med, tatt tempen noen ganger i løpet av kvelden og hvis du merker at den stiger så gir du paracet. Feberkramper er veldig skremmende, men ikke farlig.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Feber krampe er ufarlig selv om det ser jævlig ut når det pågår. Og ca 5% får det, Dvs 95% IKKE får det:) Les her du: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1394&catid=136&Itemid=89 Liten sjangse for at hun skal få det, så slapp av det går nok helt fint:)
Fuglemamma <3 Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Det er alltid ekkelt når barna har feber, men det er jo et tegn på at kroppen "dreper" inntrengere Her i huset bruker jeg aldri febernedsettende på jenta lenger. Hun får skyhøy feber fort , men kontrollerer henne ofte. Når jeg lar kroppen jobbe med sitt, resulterer det til at hun har skyhøy feber oftest gjennom en natt- også er hun helt fin dagen etterpå. Sykdommen får ikke sjansen til å utvikle seg, så det er 3 år siden sist hun var syk ( influensa , forkjølelse, omgangssyke) .. Skal mye til før de får feberkramper! Kos dere, ta tempen nå og da og prøv å slapp helt av
Gjest Dotto Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Hun har aldri hatt dette før nei, jeg er en overhysterisk mamma, som desverre gir barnet mitt febernedsettende med det samme feberen melder seg :/ Men takk for svar, skal se på linken :)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 Tror ikke det er så vanlig at man får feberkramper og siden hun leker og er seg selv så er det jo ikke så farlig at hun har feber Gutten min fikk noe de på legevakten mente var feberkrampe (jeg og de i tlf (ambulansen) tror heller det var et slags epilepsi-anfall). Fikk det plutselig etter akutt feber.. de ville ikke utrede siden det var første gangen og vi hadde heller ikke "fått" komme inn til legevakten om de var sikker på at det var feberkramper. Han må nå ta paracet ved feber over 38, og det er vel for at om man først har fått det en gang så er det lett å få det igjen. Uansett, som de andre skriver, så er det ikke farlig, bare litt skummelt å se..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå