Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Jeg har fødselsangst, og skal be om samtale på sykehuset. Målet mitt er ikke nødvendigvis å få innvilget keisersnitt, men å forsøke å takle angsten bedre. Har noen av dere vært på en slik samtale (i så fall på hvilket sykehus), og hvordan opplevde du den?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Jeg var før nr 2 kom. På A-hus, snakket med jordmor om hvorfor jeg var redd, hva som skremte meg fra forrige gang. Fikk også ul med vekstestimering der og da for å se om lillebror ville bli like stor. Hjalp utrolig masse, fikk også dato for evt igangsettelse tidlig ( ville ikke gå 16 dager over som sist) så anbefaler virkelig å snakke med noen og kunne gå igjennom forrige fødsel
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 Jeg gikk i fødselsangstterapi hele svangerskapet med nr. 2, det hjalp utrolig mye. Men det som hjalp aller mest var nok avtalen om tidlig epidural og løfte om at de skulle sette ny om den sluttet å virke. Da fant jeg endelig roen og motet til å føde igjen. Og det gikke over all forventning!
Ikkesåallerværst Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Jeg har hatt på ahus i forbindelse med min andre fødsel. Det føltes bra. Jeg fikk ikke så mye mindre angst for selve fødselen, men det var godt å ha gått inn døra, tatt heisen opp, sett lokalene osv før fødsel (selv om jeg fødte min første der, men det var jo den fødselen som skapte angsten). Jeg fikk også snakke om min første fødsel, noe som var godt, og vi la en fødselsplan. Det skapte trygghet. Jeg fikk lovnad om å få komme inn tidlig, samt lovnader ved evnt stor ruptur. Jeg hadde en fantastisk fødsel! Men du må gjøre mye arbeid mellom timene på egenhånd.
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Jeg gikk i fødselsangstterapi hele svangerskapet med nr. 2, det hjalp utrolig mye. Men det som hjalp aller mest var nok avtalen om tidlig epidural og løfte om at de skulle sette ny om den sluttet å virke. Da fant jeg endelig roen og motet til å føde igjen. Og det gikke over all forventning! Glemte å si hvilket sykehus, dette var UNN.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå