Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #1 Skrevet 22. september 2012 Vi blir sannsynligvis mange her i julen ( over 15). De aller fleste må reise så langt at maten vil bli kald på veien, og ca halvparten kommer en dag eller to før. Klarer man å lage pinnekjøtt, svineribbe og alt tilbehør på kun en komfyr? eller må vi til å låne en til? tilbehør er poteter, gulrøtter, div grønnsaker, surkål, to typer sauser OG pølser til en som ikke spiser den andre maten aldri laget julemat til så mange, og ser det kan bli litt mye for 4 plater. Tips anyone?
ellen-propellen Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Du lager jo poteter og grønnsaker i samme gryte. Surkål kan lages flere dager før om du ikke bruker pose. Posen kan varmes i potetgryta om d velger det. Pølser kan stekes sammen med ribba. Både pinnekjøtt og ribbe kan lages på forhånd og varmes, men da er der litt vanskelig med svoren syns jeg. Har du kontakt til flere komfyrer? De har jo sånn rart støpsel
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 22. september 2012 #3 Skrevet 22. september 2012 (endret) Ikke noe problem Jeg har laget til 22. Planlegging og planlegging Kok pinnekjøttet kvelden før og varm det i ovnen mens ribba hviler etter stekingen. Bruk en stor pinnekjøttgryte (som jeg regner med at du har) og kok poteter oppi den (bruk rist), legg pølser, gulrøtter og surkålposene oppå der.Funker fett Endret 22. september 2012 av Mine ♥ ♥ ♥
Fomle84 Skrevet 22. september 2012 #4 Skrevet 22. september 2012 Vi klarte det i fjor. Var ikke så mange men hadde både ribbe og pinnekjøtt.
Tredjemann på vei :D Skrevet 22. september 2012 #5 Skrevet 22. september 2012 Hvorfor ikke lage pinnekjøtt ELLER ribbe? :-p Synes det tar evig nok plass å lage ribbe, poteter, sosisser, ertestuing, gulrøtter og saus jeg... Kunne egentlig tenkt meg pinnekjøtt på julaften, da det krever litt mindre innsats;-)
Anonym bruker Skrevet 22. september 2012 #6 Skrevet 22. september 2012 Vi har alltid ribbe, medisterkaker, skinkestek, pinnekjøtt og julepølse. Tilbehør er poteter, grønnsaker, saus, kålrabistappe, surkål, rødkål og rosenkål. Vi er minimum 20 stk. Går glatt det
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 22. september 2012 #7 Skrevet 22. september 2012 Ikke noe problem å lage mye Vi har alltid mye forskjellig snadder på julebordet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå