Gå til innhold

hva er den beste gaven dere fikk til dåp navefest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i dåp neste søndag er helt blank på gave vil gi noe betydningsfullt ikke smykker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hatt dåp eller navnfest, men tillater meg å svare likevel :) Jeg ga sett med flat tallerken, dyp tallerken og krus og et sett med stålbestikk (knerten) forrige helg etter tips fra moren. De ble veldig fornøyd. Eller så synes jeg trelekene fra Kay Bojesen er en glede å gi bort.

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt dåp selv, men etter ønske fra foreldre gav jeg en stor eventyrbok. Det ble vedig godt mottatt og kan brukes i mange år.

Skrevet

Porselenservice f.eks fra figgjo,gullsmed eller fra christiania... Finnes veldig mange fine, og det er noe som blir brukt i mange år.

Ellers er sparebøsse, smykke, armbånd fra gullsmed også veldig kjekt :)

Skrevet

Vi fikk ikke hverken armbånd eller smykker og det synes jeg var litt trist. Greit at vi har gutt, men finnes mye fint også til dem!

Eller ble vi veldig glad for eventyr/sangbøker, Rørospledd osv :)

Skrevet

Røros barnepledd

Sparebøsse i sølv

Store, solide treleker (som faktisk ikke går i stykker)

Porselenservice

stål bestikk (Georg Jensen har noen fine)

Skrevet

Spør om en ønskeliste! Foreldrene har kanskje litt oversikt over hjem som gir hva og ting som de mangler?

Ellers er det jo fint med "voksensmykker" til jenter som de kan bruke hele livet - gull, perler eller liknende, evt søljer om familien bruker bunader...

For gutter er det vanskeligere, men eventyrbøker, fotoshoot, eller evt en sparebøsse/dåpsrør er fint. Også treleker som ikke blir slitt opp av bruk er bra - brio for eksempel :-)

Skrevet

Den beste gaven gutten vår fikk til dåpen var et Mummi-service fra "Arabia Finland". Det er så fin "vipp" på kanten slik at maten aldri kommer utenfor når han spiser med skje eller gaffel. Gutten er 5 år og han brukt tallerkenen hver dag i flere år :-))

Skrevet

Det ungene har brukt mest her av sine presanger , har vært slik barnetallerkensett fra porsgrunn med flat, dyp tallerken og krus fra hakkebakkeskogen, kardemommeby osv, samt sølvskje og sølvgaffel i barnestr.

Jeg bruker faktisk også fremdeles min sølv barneskje som jeg fikk til dåpen, hver lørdag når jeg spiser grøt:P

Skrevet

Barneservice og barnebestikk har jeg vært veldig glad for, og det er blitt brukt MYE. Holder seg fortsatt like fint, så med mindre servicet knuser etterhvert er det ting barna kan ha med seg når de en gang stifter egen familie :)

Sangbok eller eventyrbok er også flotte gaver. Vår sangbok er i bruk daglig, selv om barna begynner p bli store. Kommer til å ønske meg en ny en til babyen som kommer.

Av mer typiske dåsgaver så synes jeg sånn til ha dåsattesten i har vært kjekt, og sånne sett med skrin merker "Min første hårlokk" og "Mine melketenner".

Skrevet

DVD-boks med alle Astrid Lindgren-filmene!!! Det kommer nok til å bli populært om noen år :)

Skrevet
DVD-boks med alle Astrid Lindgren-filmene!!! Det kommer nok til å bli populært om noen år :)

Den ga vi i dåp også :) Var veldig populær :)

Skrevet

Ikke kjøp smykker og armbånd hvertfall. Dersom det er jentedåp får de nok alt for mye av dette, og det er ikke så mye å gjøre med masse tilgodelapper hos gullsmedene i byen, om man i det hele tatt får byttet inn.

Den beste gaven vi fikk tror jeg må ha vært fotografering hos fotograf

Skrevet

Synes egentlig det meste av slike sølvsaker man får kjøpt hos gullsmeden bare er tull. Man har jo ikke bruk for en slik sølvsak for å legge dåpsattesten i, eller skrin til den første hårlokken og skrin til den første tanna. Hvor skal man liksom ha alt dette? Det er jo greit med et smykkeskrin, men ofte blir det mer enn bare ett. Da er det mye bedre med bøker og andre ting spør du meg :)

Det aller beste er å spørre om det er noe spesielt de ønsker seg:)

Skrevet

Min yngste fikk en kjempefin retro sparkebil med henger fra sine faddere. Den får man ikke kjøpt overalt, de trålte nettet og fant en butikk i Oslo som hadde den. Dette er en slik leke som kan gå i arv i generasjoner, den er laget i metall og er kjempeartig!!!

Fadderne hadde selv dåp 1 mnd etter vår, vi kjøpte da en dukkevogn i rotting, skikkelig retro, 60-talls vogn, rååååsa og jeg strikket vognteppe og la oppi en bamse. Den blir også mye brukt i hverdagen og er såpass robust at jeg regner med den vil gå i arv til dåpsbarnets egne barn med tiden.

Begge gavene kostet ca 2000,- , prisen sier litt om kvaliteten her.

Skrevet

Er det en familie som liker tur i skog og mark, så er en mini bergans sekk midt i blinken :) det fikk vi, og har gitt vekk flere. Blir godt mottatt hvertfall!

Ellers så er servise/ bestikk,ullteppe ++ topp også.

Skrevet

Liten Bergans sekk og eventyrbøker er det vi har brukt mest, veldig kjekt å få gaver man kan bruke.

Skrevet

Liten sølje til bunaden, men likevel en som brukes av voksne også. Vi har nordlandsbunad... Den har hun hele livet.

Sangbok. Store hvite...

Eventyrbok.

Smykkeskrin, sparebøsse, skrin til hårlokk og tenner (hun eeeelsker å se i dem)

Hjemmelagd fotoalbum om hennes første måneder.

Skrevet

eventyrbok, sangbok, ullteppe, treleker i god kvalitet, penger på sparekonto, obos - medlemskap....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...