Gå til innhold

Atopisk eksem og ull..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk fortalt at ull forverret eksemen og fikk høre at man kunne finne ullklær som hadde bomull på innsiden,noen som vet om dette eksisterer og eventuelt hvor man kan kjøpe dette? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan man kjøpe flere steder. Cubus har slike med bomull på insiden. Jeg har også fra Joha. Tom og Trine serien på Sparkjøp.no har også disse bomull/ull produktene.

Mange mener at disse ikke blir skikkelig rene i vask, da ullprogrammet ikke vasker bomullsstoffet tilstrekkelig. Jeg har riktignok brukt mye av dette til min eldste som er atopiker.

Du må nesten prøve deg fram. Jeg har merket at ullklær i kløfri merinoull fungerer fint på han.Det er jo veldig vanlig. Han er veldig sensitiv overfor varme og svette da det trigger kløen noe veldig. Så det å kle han riktig iforhold til vær og aktiviteter er viktig her. Så vi bruker endel bomull innerst når det ikke er fryktelig kaldt.

Skrevet

Og devold er bra for de med atopisk eksem, fåes på alle sportsbutikker :)

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar :)) skal prøve ut litt og kikke på den nettsiden :))

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Sjekk også ut ull/silkeblanding!

Skrevet

Claire, joha, name it og devold. Cubus har også hatt, men jeg fant ikke sist jeg sjekket. Det er egentlig godt utvalg av den typen ull etterhvert.

Skrevet

Ifjor fikk jeg beskjed om å gå vekk i fra alt som heter bomull på innsiden og ull på utsiden. Ikke pga at det ikke blir rent, men pga at bomullen transporterer ikke fukten, men holder på den så du kan likegodt bruke vanlige bomullsklær. Undersøkte litt i etterkant om dette var et salgstriks, men fant ut at flere som skal ha greie på dette er enige.

Siden jeg aldri var helt fornøyd med cubus eller joha sitt pga følte det isolerte dårlig og at lillebror aldri var skikkelig varm eller at det hadde ull kvalitet, så byttet jeg ut alt jeg hadde med devold active kids sitt ulltøy. Det er ulltøy med et slags tynt lag sportsundertøy under som nettopp transporterer fukten ut. Er veldig fornøyd og føler det isolerer skikkelig godt :)

Så du må nesten bare prøve deg litt frem. Lillebror kan ikke ha merinoull. Det er for grovt og han klør :(

Skrevet

Nå isolerer jo bomul/ull tøyet bedre en rent bomullstøy. At bomull suger til seg fukt er jo sant, men det gjør også ull. Forskjellen er at ull ikke føles kaldt når det er vått som bomull gjør.

Skrevet

Jeg fikk fortalt at ull forverret eksemen og fikk høre at man kunne finne ullklær som hadde bomull på innsiden,noen som vet om dette eksisterer og eventuelt hvor man kan kjøpe dette? smile.png

Jeg har også sensitiv hud, slik som mine tre barn.

Vi kjører ubehandlet ull med silke i fra nøstebarn.

Om du har bomull innenfor ulla, vil jo barnet uansett bli blaut når det svetter.....og dermed litt kald.

Skrevet

Ull/silke fra nøstebarn er noe av det verste vi har prøvd. Barna nektet å gå med pga. at det klødde. Men ullfleecelue har de godtatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...