Gå til innhold

Flekkfjerningshjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til å få bort noen gule flekker på en hvit body.

Vesla mi sikler masse, vi bruker sånne bibs men det hjelper lite (de er gjennomvåte etter en halvtime-time) og de hvite og lyse bodyene hennes er begynt å bli gule i halslinningen, jeg bruker vanish extra hygiene på klærne når jeg vasker samt sånn orange flekkfjerningspray som jeg og mener er vanish. Men det hjelper ikke og syntes det er litt leit at jeg må kaste bodyer som blir stygge(det ser jo ut som om jeg ikke vasker de selvom de kommer rett fra maskina).

Overlever bodyer å bli kloret eller odelegger det stoffet?

Er det noe å gjøre i det hele tatt eller er det bare å gå ut å kjøpe nye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er hvite bomullsbodyer kan de godt klores. :)

Skrevet

Er det bomull tåler det å ligge i klorvann noen timer evnt over natta.

Også vasker du den etterpå.

Jeg husker jeg ble overrasket da noe jeg la i klor ikke ble hvite med en gang :D første gang jeg gjorde det.

Men det må vaskes først ;)

Skrevet

Ps: ligger dem for lenge kan de bli gule...

Men jeg gjør det ofte over natta.

Jeg hadde noen gardiner som var gulnet, vanlig pga de hadde hengt ute. De tålte ikke klor eller 60 vask. Men er var det enten eller. Så eg tok sjangsen og gjorde det, ellers så kastet jeg de likevel. Men det funket :) Kritt hvite igjen!!

Skrevet

Da skal jeg prøve å klore de i kveld og la de ligge over natta.

Har tidligere hørt at klær fort får huller og blir skikkelig tynne i stoffet om du klorer, men det er kanksje hvis man ikke blander riktig og lar de ligge for lenge.. Skal prøve med en først og hvis det går bra så kjører jeg på med resten også :)

Men når jeg skal vaske de etterpå, skal de på de gradere på vaskelappen eller skal det på 60?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...