Gå til innhold

Et godt husmor tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke mer å komme med enn litt zalo og enda mindre klorin blandet med en del vann for å sette vaskeklut (kjøkkenklut, den man tørker av bord med). La det stå over natta, og kluten er god som ny. Vannet må være kokende varmt forresten.

Nyttig tråd for meg:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For vask av sølvtøy er det bare å ta en bolle, pakke inn bunnen og "veggene" med aluminiumsfolie ta litt salt og sitrondråper og hell på kokende vann. Slipp sølvet oppi og på 15 sekunder er det fint som nytt :-D bare vær sikker på at det du slipper oppi er sølv, falskt sølv blir nemmelig grønt...

Skrevet

For vask av keramisk topp : Gni godt med en oppvasktablett. Husk å bruke gummihansker.Fjerner det meste

Skrevet

Sitron og bakepulver for å vaske inni dusjen, rengjør alt uten å avgi ekkle gasser.

Hvordan gjør du det?! Trenger sårt tips! Sitronsaft blandet med bakepulver og gnir inn?

Spruter sitron over alt i dusjen og strør på bakepulver. Da bobler det og du bruker noe for å skue med, skyll med varmt vann. Tar missfarging på fliser, fuger og plastikk.

Skrevet (endret)

Jeg har fire barn, og sko er en evig kilde til rot i gangen. Men for fire år siden fant jeg en løsning. Jeg (eller mannen min var det vel..) hengte opp to lange hyller høyt oppe på den ene veggen i gangen. Og der setter jeg nå alle sko, skisko, støvler og sandaler som ikke brukes hver dag.

Om vinteren har man gjerne flere par støvler pr barn, pluss skisko, og om sommeren er det joggesko, crocs, tøysko og diverse annet. Men barna har som regel ett par de bruker mest, og det paret står på gulvet, mens alt det andre står på hylla høyt oppe.

En annen ting er frokostbordet, som med fire barn er litt kaotisk innimellom. Da kjøpte jeg en fin kurv til å henge på veggen, og hang den et par cm over spisebordet på den ene enden.

Kurven er fyllt med Donaldblader som jeg kjøper på loppemarkeder, og som kastes etterhvert. Så får ungene spist og lest og glemmer helt å krangle. Selv er jeg avhengig av å lese mens jeg spiser, og da får barna våre lov også.

Passer altså ikke for de som vil prate mens man spiser. (noe jeg aldri har skjønt, for jeg vil ha matro, og ikke prate mens jeg spiser).

Ellers tar jeg det meste i oppvaskmaskinen, stekepanner, brødbokser, leker og store stekeplater til komfyren. Får det plass, vaskes det i maskinen. Sko vasker jeg i vaskemaskinen, og også dukker, tøyleker, bæreseler, skolesekker, gymposer, vognposer.

Endret av Versailles
Skrevet

glimrende tråd:) noen som har et tips til hvordan man får reint gulv belegg? vi har lyst gulv på kjøkkene og føller at jeg ikke får d skikkelig reint...

Skrevet
Eddik er flott til å vaske med :) Dreper sopp og bakterier, men etterlater seg ingen skumle rester. Eddik er også flott som tøymykner, luftfrisker, osv. Hater personlig lukten av eddik, men blandet med sitron blir det tipp-topp :)
Samme hva slags eddik? Sikkert et dumt spørsmål, men synes det hørtes lurt ut ;)

Jeg vanner ut vanlig hvit mateddik på 7% :)

Bare vær nøye på å vaske nøye om du bruker det på fuger, siden syren kan ødelegge dem.

Men ellers er det fantastisk og kan brukes til alt :) Alltid bra med produkter man kan lage dressing med for deretter å vaske gulvet. Haha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...