Annikenb Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Jeg er gravid i uke 15 straks.. Har vært på to ultralyder tidligere, men det var i uke 6. Da var alt fint:) hatt veldig små smerter i mellomgulvet som fort har gått over, ingen blødninger, så tror nok alt er fint. Men innerst inne er det jo en sånn liten bekymring når man ikke vet!!
Hønemor :p Skrevet 22. september 2012 #2 Skrevet 22. september 2012 Ja, jeg vet, den lille bekymringen. Jeg presterte å lese om missed abortion i begynnelsen av mitt svangerskap. Spurte fastlegen min om det, og han sa at man veldig fort mister svangerskapsymptomene sine om noe slikt har skjedd med barnet. Dvs at du kan sjekke hormonnivået ditt i urinen ved vanlig graviditetstest eller kjenne etter om kroppen fortsatt føles gravid (bryster, treg mage eller hva som er dine kjennetegn). Er du 15 uker på vei så er du jo allerede forbi de usikre første 12 og det er stor sjanse for at dette skal gå bra. Kanskje kjenner du de første bevegelsene allerede neste uke!! Lykke til
blond Skrevet 23. september 2012 #3 Skrevet 23. september 2012 Vel, du må bare stole på at alt er i orden. Du er ikke langt på vei og om kort tid skal du antakelig ha ul-undersøkelse. Da kan du spørre i vei om alt mulig. Underveis kan du notere alle spørsmål og undringer og spørre når du er til ordinære undersøkelser. Mange kvinner i dag er så vant til å ha kontroll på alle områder at graviditeten byr på problemer nettopp av mangel på (over)kontroll. Se på det som en god mulighet til å bygge opp personlig trygghet og bli bedre kjent med deg selv.
charnelle Skrevet 23. september 2012 #4 Skrevet 23. september 2012 Ville anbefalt deg å skaffe deg en doppler til hjemmebruk slik at du selv kan høre hjertelyden når du er usikker. Det var iallefall en enorm beroligelse for meg de første månedene. Ikke store investeringen heller, en Angelsounds kostet meg under 400 kroner.
Annikenb Skrevet 24. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2012 Takk for mange fine svar:-) ja skal på ul den 16.10:-) en stund til enda, men skal en tur til jordmor i slutten av denne uken. Noen som vet om ho lytter etter hjertet ett noe?
Babyønske �� Skrevet 24. september 2012 #6 Skrevet 24. september 2012 Takk for mange fine svar:-) ja skal på ul den 16.10:-) en stund til enda, men skal en tur til jordmor i slutten av denne uken. Noen som vet om ho lytter etter hjertet ett noe? Hvis du er 15 uker på vei er det stor sjanse for at jordmor prøver å finne hjertelyden ja.
Annikenb Skrevet 25. september 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2012 Så bra! Håper virkelig på det. Første lege timen min fant han hjertet me en gang værtfall! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå