Gå til innhold

Er det bare jeg som synes dette er merkelig..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster fortalte nettopp at hun skal ta med seg eldstebarnet på 5 og reise til Syden ei uke. Hun bare MåTTE ha sol, men så hadde ikke hele familien råd til å reise, så mann og barn på 3 år må være hjemme. Jeg hadde nok aldri klart det... HAdde heller spart til hele familien kunne reise.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hva var merkelig? Jeg tok med mamma og eldste ungen til syden i fjor, mens mann og sønn ble igjen hjemme.... Hadde ikke råd til at alle skulle dra, men jeg hadde lyst å ta med jentungen. Ingen her hjemme som led noen nød av det, såvidt jeg vet

Skrevet

Er helt enig der,ville aldri dratt fra mannen min eller ene barnet mitt

Skrevet

Å dra fra mannen er helt greit, men Å reise med bare ene barnet er ikke helt fair i mitt hode. I hvert fall ikke nÅr de blir gamle nok til Å forstÅ hva som skjer rundt dem.

Skrevet

Hvorfor ikke bare akseptere at dette er riktig for din søster og familien i øyeblikket, og ønske henne god tur...

Det kan være mange grunner til at de gjør det på denne måten. Kanskje hun faktisk bare måtte ha sol, hun kan jo ha D-vitaminmangel, og det kan datteren på 5 også ha. Kanskje mannen sparer opp til en lenge etterlengtet guttetur senere.

Kanskje mannen bare er glad for å slippe å være med. Kanskje søsteren din er mer selvstendig enn det du er.

Det ideelle bildet av lykkelig familie er kanskje at alle gjør alt sammen, men det trenger på ingen måte være riktig for alle. Så lenge din søster og mannen hennes er fornøyde så spiller det da ingen rolle hva du eller andre måtte mene!

Skrevet

Barna har samme far, ja.

Vi har barn som er like gamle og jeg vet at min 3 åring ikke hadde syntes det hadde vært greit at storesøster fikk reise på tur, kose seg og bade og ikke hun...

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Å dra fra mannen er helt greit, men Å reise med bare ene barnet er ikke helt fair i mitt hode. I hvert fall ikke nÅr de blir gamle nok til Å forstÅ hva som skjer rundt dem.

I mitt tilfelle masa guttungen om at vi snart måtte reise, for han skulle på badeland med pappa. Nå i år var vi i syden sammen, så det går nok ikke igjen :P

Skrevet

Ser heller ikke noe problem med dette, man er vel ikke avhengig av mannen hver gang man skal gjøre noe?

Skrevet

hadde reist i morgen hvis jeg kunne med pia mi jeg også. tror ikke det hadde falt i god jord her hjemme men:P var i syden i fjor med hun og vi stor koste oss på mor og datter tur. tror nok jenta også har litt godt av alene tid med mor:)

Skrevet

Synes egentlig ikke dette er så galt jeg heller. Livet er ikke alltid rettferdig, men neste gang kan det være 3åringen som får gjøre noe alene med mamma eller pappa. Jeg tror det kan være sunt å dele barna innimellom, så får de gjøre noe stas alene med en forelder, de får fullt fokus og føler seg viktige. Særlig de eldste barna kan ha stort behov for dette, å føle at de gjør "store" ting. Som sagt; Neste gang kan det være det andre barnet sitt tur, og da er det like stas. Kanskje det yngste barnet får være med til syden alene når h*n er 5 år?

Skrevet

ser ikke noe galt i det jeg. Tenk så fint for mor og datter å få seg en tur sammen, litt egentid og kose seg. Og far og sønn koser seg sikkert sammen selvom de ikke er i syden. Og hvem vet, kanskje det er det andre barnet som får være med neste gang? Eller kanskje far og det yngste barnet drar en tur. Alt trenger ikke gjøres på likt selvom man er søsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...