Gå til innhold

spotting etter trening. Noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sånn ca 6-7-8 uker på vei tror jeg. Hver gang jeg har trent de siste ukene, spotter jeg litt etterpå. Er slett ikke mye, så lite at det snaut kan kalles spotting. Men det er de eneste gangene jeg spotter, og har aldri spottet i de andre svangerskapene.

Det utgjør egentlig ingen forskjell på om jeg trener hardt, eller om jeg bare jogger en tur.

Er det andre som har opplevd det samme, og hva gjorde evnt dere? Kuttet dere ned på/ut treningen, eller fortsatte dere å trene som normalt likevel? (Jeg trener regelmessig, og gjorde også det før jeg ble gravid, så kroppen er vant til hard trening)

Jeg vet jo at spotting ikke er farlig i seg selv, men kan det være "tegn" på noe, så lenge det kommer etter trening, og ikke ellers?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hørt om det før, men om det skjer hver gang så kanskje du burde roe ned?? :) vill nok anbefale deg å ringe å dobbelt sjekkemed lege ell jordmor for og være på den sikre siden. Men legen min anbefalte meg å trene som vandelig, så det prøver jeg på:)

Skrevet
Ikke hørt om det før, men om det skjer hver gang så kanskje du burde roe ned?? :) vill nok anbefale deg å ringe å dobbelt sjekkemed lege ell jordmor for og være på den sikre siden. Men legen min anbefalte meg å trene som vandelig, så det prøver jeg på :)

Jeg hørte med legen, og fikk av henne også råd om å roe ned, og heller gå turer. Og så kunne jeg prøve med lett jogging om litt, og om jeg ikke spottet da, kunne jeg øke på igjen.

Selvfølgelig kommer babyen først, så jeg har roet ned, men det passer bare så ekstremt dårlig å ikke kunne trene som normalt akkurat nå, av flere årsaker. Og så er det hva i huleste man skal bruke som unnskyldning overfor laget mitt for at jeg plutselig ikke kan trene (driver med lagidrett, kontaktsport, så har begrenset med uker igjen før jeg uansett må gi meg). Og de sliter litt hvis ikke jeg kan være med..

Så kjedelig, trening i svangerskapene har alltid fungert veldig greit før. Men er jo ikke noe annet å gjøre, enn å roe ned litt, og prøve å komme på en meget god unnskyldning, så ikke noen skjønner jeg er gravid... :S

Etterhvert vil det nok fungere med trening igjen, men da er det på en måte "for sent" i forhold til laget mitt, så da blir det jo bare for min egen del.. :P

Skrevet

Kyssesyken! God unnskyldning:P da kan du nesten ikke trene noen ting! Lykke til:) skjønner det passer dårlig for deg:S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...