Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 "Onsdag fødte Ingrid Helene Kopperstad Raunehaug (27) sitt tredje barn. Bare noen timer senere forsvarte hun masteroppgaven sin til toppkarakter fra et kontor på sykehuset" http://www.vg.no/nyheter/utrolige-historier/artikkel.php?artid=10069106 Hadde hun fortalt om dette inne så ville det unisone svaret vært: "TROLL!" Noen klarer det utroligste! Respekt til Ingrid
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Absolutt sprekt gjort Men, tenkte også at det ikke bare er bra at sånne historier er i media. Mange menn som sikkert tenker "javel..hvorfor er det såå vanskelig for kona mi da?", finnes jo faktisk folk som ikke skjønner at alle fødsler og folk er forskjellige.
Gjest yrild Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 Det kunne jeg klart etter min andre fødsel, men etter min første... he he da hadde jeg garanter strøket så det sang!
Gjest peacock Skrevet 21. september 2012 #6 Skrevet 21. september 2012 (endret) Tja, kan jo skjønne det er lettere å bli ferdig fremfor å måtte forsvare oppgaven sin oppi amming, manglende søvn og ammetåke senere. Fint om hun kunne sitte og nyte fine (sovende) babyen sin og prate voksenprat om noe som hun kan veldig godt (masteroppgaven) Tenker meg at vanlig eksamen uten barnet i armene hadde vært mye verre (og forhåpentlig helt uaktuelt selv om hun er en over gjennomsnittet engasjert student). Endret 21. september 2012 av peacock
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #8 Skrevet 21. september 2012 Som jeg sa til mannen var det vel like greit å bli ferdig med det når hun først var høy på adrenalin etter fødselen og før jeg leste det sa jeg at det sikkert ikke var første ungen. Og det var det heller ikke.
fikas Skrevet 21. september 2012 #9 Skrevet 21. september 2012 Det har jo noe med innstilling å gjøre også! Dette kom jo ikke uanmeldt, deg var noe hun har planlagt i lenger tid. Jeg var også forberedt på at jeg skulle ha eksamen de første ukene etter fødsel. Heldigvis gikk jeg ikke over termin og fikk tatt mine fire eksamner innen førstemann var tre uker Men dette hadde jeg jo forberedt på og hadde mentalt innstilt meg på at sånn blir det. Hadde aldri tatt det på sparket, for å si det sånn!!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #10 Skrevet 21. september 2012 Jeg bøyer meg i støvet for henne! Noen tar eksamner, mens andre får kjeft for de er så uforsiktig som å ta seg en dusj...
Gjest peacock Skrevet 21. september 2012 #11 Skrevet 21. september 2012 Jeg bøyer meg i støvet for henne! Noen tar eksamner, mens andre får kjeft for de er så uforsiktig som å ta seg en dusj... Vel, sensorene kom til sykehuset, og hun var vel høyst sannsynlig sammen med babyen sin? Har ikke hørt om at man får kjeft for å ta seg en dusj (bortsett fra at man helst skal ha pratet med jordmor eller lege før man hopper ut av sengen), i hvert fall ikke om pappaen er sammen med babyen...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #12 Skrevet 21. september 2012 Jeg tenker at det er tøft gjort av henne, at hun sikkert ikke hadde lengste eller hardeste fødsel. Men jeg tenker også at slike oppslag ikke er det beste i media, for det kan gi veldig feil forventinger om hva man skal klare og hvor lett og enkelt ting er. Det vil være en del menn som leser dette og plutselig ser på sin kjære som en pyse eller har høyere forventinger til partneren en det den kan følge opp, hun klare hvorfor klager du, hvorfor er du sliten ..... Det kan gi gravide førstegangsfødene forventinger som er urealistiske og at de setter press på seg selv og krav til seg selv de ikke kan oppnå. Kjenner ei som reiste på føden klokka 4 natt til julaften, og var hjemme igjen og lagde julemiddag utpå dagen. Men det var fødsel nummer 4 som gikk fantastisk lett og raskt og hun var i god form. Som hun sa selv med de 3 første barna hadde hun ligget i senga i nesten en uke for hun var så dårlig. Men om man ikke har erfaring og hører en eller to slike historier er det lett å tenke å føde er da ingenting, det er så lett, hvorfor syter folk sånn..... Men som sagt for henne personlig er det jo kjempeflott da.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #13 Skrevet 21. september 2012 Jeg bøyer meg i støvet for henne! Noen tar eksamner, mens andre får kjeft for de er så uforsiktig som å ta seg en dusj... Vel, sensorene kom til sykehuset, og hun var vel høyst sannsynlig sammen med babyen sin? Har ikke hørt om at man får kjeft for å ta seg en dusj (bortsett fra at man helst skal ha pratet med jordmor eller lege før man hopper ut av sengen), i hvert fall ikke om pappaen er sammen med babyen... Jeg fikk skikkelig kjeft da jeg dusjet dagen etter jeg fødde av en jordmor. Jeg kunne falle og besvime sa hun. Helt latterlig siden jeg hele tiden hadde vært pigg, i tillegg satt far utenfor baderommet og passet babyen..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #14 Skrevet 21. september 2012 Jeg har vært på intensiven tre timer etter mine fødsler, jeg. :S Kunne ikke tatt noen eksamen, for å si det sånn! Det står absolutt respekt av det, men det sier veldig mye om at hun har hatt en enkel og grei fødsel, pluss at hun var godt forberedt fra før. Jeg tror nok også det er enklere å forsvare en masteroppgave enn å ha en "vanlig" muntlig eksamen, pluss at sensorene nok var rimelig imponert i utgangspunktet (naturlig nok) over at hun faktisk tok eksamen! Det er fint jordmor sier at dette ikke er noe de vanligvis anbefaler, for de fleste ville IKKE klart dette... Ikke nødvendigvis fordi de ikke er "tøffe" nok, men fordi de har tøffe fødsler av ulike årsaker.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #15 Skrevet 21. september 2012 Jeg synes ikke det er merkelig. Jeg kunne gjerne gjort noe sånt rett etter mine fødseler. Husker jeg sa til mannen dagen etter fødsel nr 2 (vi hadde alt reist hjem da fordi jeg følte meg så sprek) at jeg gjerne kunne løpt maraton... He, he Har ikke vært spesielt sliten, har blødd veldig lite og bortsett fra at underlivet kjennes litt mørbanket kan jeg ikke si at jeg er spesielt påvirket av fødslene.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #16 Skrevet 21. september 2012 Vi reiste hjem etter 4.5 time, jeg kunne fint tatt en eksamen. Men var litt trøtt etter å ha vært våken med rier hele natten, og jeg fødte sent på ettermiddagen. Så sensorene hadde uansett gått hjem for dagen.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #17 Skrevet 21. september 2012 Jeg tenker at det er tøft gjort av henne, at hun sikkert ikke hadde lengste eller hardeste fødsel. Men jeg tenker også at slike oppslag ikke er det beste i media, for det kan gi veldig feil forventinger om hva man skal klare og hvor lett og enkelt ting er. Det vil være en del menn som leser dette og plutselig ser på sin kjære som en pyse eller har høyere forventinger til partneren en det den kan følge opp, hun klare hvorfor klager du, hvorfor er du sliten ..... Det kan gi gravide førstegangsfødene forventinger som er urealistiske og at de setter press på seg selv og krav til seg selv de ikke kan oppnå. Kjenner ei som reiste på føden klokka 4 natt til julaften, og var hjemme igjen og lagde julemiddag utpå dagen. Men det var fødsel nummer 4 som gikk fantastisk lett og raskt og hun var i god form. Som hun sa selv med de 3 første barna hadde hun ligget i senga i nesten en uke for hun var så dårlig. Men om man ikke har erfaring og hører en eller to slike historier er det lett å tenke å føde er da ingenting, det er så lett, hvorfor syter folk sånn..... Men som sagt for henne personlig er det jo kjempeflott da. Det er en av grunnene til at jeg ikke ønsker å ha gubben med på fødsel. Han har aldri vært med på fødsel før, men har hørt overalt, fra venninner, i media osv at det er piece og cake og ingenting vanskelig. Jeg har tunge og veldig vonde fødsler og føder store barn, så jeg tror jeg føder alene for at han ikke skal se på meg som pyse eller raring etterpå.
Gjest peacock Skrevet 21. september 2012 #18 Skrevet 21. september 2012 Jeg tenker at det er tøft gjort av henne, at hun sikkert ikke hadde lengste eller hardeste fødsel. Men jeg tenker også at slike oppslag ikke er det beste i media, for det kan gi veldig feil forventinger om hva man skal klare og hvor lett og enkelt ting er. Det vil være en del menn som leser dette og plutselig ser på sin kjære som en pyse eller har høyere forventinger til partneren en det den kan følge opp, hun klare hvorfor klager du, hvorfor er du sliten ..... Det kan gi gravide førstegangsfødene forventinger som er urealistiske og at de setter press på seg selv og krav til seg selv de ikke kan oppnå. Kjenner ei som reiste på føden klokka 4 natt til julaften, og var hjemme igjen og lagde julemiddag utpå dagen. Men det var fødsel nummer 4 som gikk fantastisk lett og raskt og hun var i god form. Som hun sa selv med de 3 første barna hadde hun ligget i senga i nesten en uke for hun var så dårlig. Men om man ikke har erfaring og hører en eller to slike historier er det lett å tenke å føde er da ingenting, det er så lett, hvorfor syter folk sånn..... Men som sagt for henne personlig er det jo kjempeflott da. Det er en av grunnene til at jeg ikke ønsker å ha gubben med på fødsel. Han har aldri vært med på fødsel før, men har hørt overalt, fra venninner, i media osv at det er piece og cake og ingenting vanskelig. Jeg har tunge og veldig vonde fødsler og føder store barn, så jeg tror jeg føder alene for at han ikke skal se på meg som pyse eller raring etterpå. Da burde han vel nettopp være med for å få litt mer innblikk i virkeligheten? Om mannen din ser på deg som en pyse eller raring fordi du synes det er vondt at føde, vel, da er han vist ikke helt god... Be han om å tenke på hvordan det ville være å bæsje en honningmelon - vondt vondt. Og ikke la han vurdere smerteopplevelsen ut fra historier fra noen som høyst sannsynlig har fått epidural eller vært så påvirket av lystgass at de ikke husker noen ting. Har aldri hørt om noen som fødte naturlig som ikke syntes det var vondt, så da har venninnene kanskje pyntet litt på sannheten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå