Gå til innhold

Sint, såret og skuffa.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann klarer aldri og be meg om unnskyldning, kjenner jeg blir så lei meg når det alltid er sånn. Uansett hva han gjør, så klarer han det tydeligvis ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Prøver du å si det til han da?

Her funket det å påpeke at det såret at han ikke kunne si unskyld, et par runder med det, så kom det "automatisk"

Skrevet

Forstår godt at du syns det er sårende.

Her i huset er det omvent, det er jeg som ikke klarer å si unnskyld. Jeg har hatt en utrolig vanskelig oppvekst, alltid blitt anklaget i hytt og pine, fått uforholdsmessige straffer og blitt tvunget til å be om unnskyldning for alt og ingenting av en kontrollerende stefar.

I dag kan jeg sitte og vite godt at jeg har gjort galt, og angre sårt og bittert, men jeg klarer bare ikke si de ordene eller innrømme det for samboeren min. Jeg prøver å vise ham på andre måter at jeg er lei meg.

Kanskje det kan være noe slikt hos dere også? Ikke det samme, nødvendigvis, men at han synes det er veldig vanskelig av en eller annen grunn?

Skrevet

Som Barn&Engler sier, så er det noen ganger nok å bare påpeke at det er godt å få en unnskyldning... Noen mannfolk er ikke trent i å si det, har nesten aldri måttet si det til søsken eller andre i oppvesten.

Ellers kan det hende du er sammen med en sosiopat. De kan jo aldri innse at de har gjort noe feil... De har selvfølgelig feil og mangler som alle andre, men det kan aldri innrømmes noe konkret.

Skrevet

Da hadde jeg blitt kjempesint (i tillegg til såret og skuffet, selvfølgelig!)!!

Jeg ville spurt han rett ut om han synes det er ok at han sårer deg, at han gjør feil mot deg som du ikke fortjener... uten å be om unnskyldning?

Har dere barn? Synes han det er ok at barna ikke ber om unnskyldning om de gjør noe galt?

Jeg blir svært skeptisk når jeg hører at noen ikke greier å be om unnskyldning. Synes det er dårlig utviklet følelsesregister, umodent, egoistisk og lite empatisk.

Hvis man ikke greier å be sin nærmeste om unnskyldning, hvem greier man det da overfor?

All sympati til deg! Ta en prat med ham og si hva du ikke godtar og hva du forventer av ham.

Skrevet

Har prøvd i snart 10 år, jeg kom over bilder fra helgen som var at han holdt på brystene til ei annen. Tok det opp og fikk til svar at neste gang skulle han ikke drikke så mye. Ikke et eneste ord som lignet unnskyld. Det sårer noe forferdelig!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Har prøvd i snart 10 år, jeg kom over bilder fra helgen som var at han holdt på brystene til ei annen. Tok det opp og fikk til svar at neste gang skulle han ikke drikke så mye. Ikke et eneste ord som lignet unnskyld. Det sårer noe forferdelig!

Da hadde jeg nok vurdert å gi han en lekse ved å si at noe måtte endre seg, eller så er det over. Uansett alkohol inntak, så tar man vel ikke andre damer på brystet?! Hjelpes for en holdning den mannen må ha! Og om du har snakket til han i 10 år om det, og han endaikke bryr seg, så virker det ikke som om han eier respekt for deg, bådeved tanke på at han ikke kan å unskylde seg, og at han holder påmed slikt tull.. Merker jeg blir mektig irritert på den mannen der altså, og det må være første gang her inne!!

Skrevet

Blir ufattelig lei meg selv, akkurat det med og ta på andre er første gang som jeg vet ihvertfall. Er bare så vanskelig nå som han skal straffe meg ved og ikke si et eneste ord, det er ikke jeg som har gjort no galt! Er bare trist nå......

Skrevet
Blir ufattelig lei meg selv, akkurat det med og ta på andre er første gang som jeg vet ihvertfall. Er bare så vanskelig nå som han skal straffe meg ved og ikke si et eneste ord, det er ikke jeg som har gjort no galt! Er bare trist nå......

Hvis mannen nå prøver å "straffe" deg ved å ikke snakke med deg - fordi du tok opp hans totalt uakseptable oppførsel som han ikke en gang gidder å unnskylde.... da må jeg dessverre si meg enig med Barn&Engler..... Mannen din viser deg ikke respekt og kan umulig respektere deg! Beklager veldig å måtte si det, vet det ikke gjør det lettere for deg. Men hadde han respektert deg så hadde han unnskyldt seg, og til og bedt deg om tilgivelse.

Uff, føler virkelig med deg, HI! Men hvordan har du holdt ut med denne mannen i 10 år? Det virker nesten som om han nå prøver å kontrollere deg med å ikke snakke med deg... fordi han vet han får igjen kontrollen når du blir lei deg.

Du kan ikke finne deg i å leve slik!

Klem

Skrevet

Han har jo gode sider som veier opp for de negative, vi krangler jo nesten aldri. Ser andre krangler støtt og stadig, så da føler jeg at jeg burde bare være gla for sånn vi har det. Men jeg kjenner en viss angst for neste gang han skal drikke nå, og det liker jeg ikke.

Skrevet

Han beføler andre damers bryster? Er det liksom greit bare man sier unnskyld?

Ikke her i huset, hvertfall.

Skrevet
Han beføler andre damers bryster? Er det liksom greit bare man sier unnskyld? Ikke her i huset, hvertfall.

Godt poeng, Lilleva! .... men det at han ikke en gang sier unnskyld sier ganske mye om han.... bortsett fra det urimelige med at han beføler andre damers bryster.

Her måtte mannen lagt seg langflat og ikke drukket på laaaaang tid når han dro ut.

Om noe sånt hadde gjentatt seg ville jeg nok vurdert å skifte lås på dørene og satt tingene hans på trappa....

Skrevet
Han beføler andre damers bryster? Er det liksom greit bare man sier unnskyld? Ikke her i huset, hvertfall.
Godt poeng, Lilleva! .... men det at han ikke en gang sier unnskyld sier ganske mye om han.... bortsett fra det urimelige med at han beføler andre damers bryster. Her måtte mannen lagt seg langflat og ikke drukket på laaaaang tid når han dro ut. Om noe sånt hadde gjentatt seg ville jeg nok vurdert å skifte lås på dørene og satt tingene hans på trappa....

Ja, her i huset hadde det vært JEG som hadde nektet å snakke med HAM.. Og han skulle fått krøpet heftig før jeg vurderte å gjenoppta noen samtale igjen.

Skrevet

Er helt klar over det, men det minste han burde gjøre er og unnskylde seg. Ikke sagt et ord til meg hele kveld, får en ræva fredagskveld jeg føler jeg har!

Skrevet

En mann som reagerer slik som du forteller din gjør etter at han har befølt brystene til andre damer....

Vel, han hadde ikke sovet i min seng før han hadde unnskyldt seg og krøpet lenge og vel og greid å overbevise meg om at jeg ikke bare burde kaste ham ut i steden for!

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt klart fra at slik oppførsel finner du deg aldri i igjen!!

Ser du selv hvor feil dette er? Ikke nok med at han går ut og drikker seg dritings og klår på andre kvinners intimsoner - han presterer også å oppføre seg som om det er du som har gjort noe galt?!?! Våkn opp, HI!! Ikke la ham behandle deg slik!

Skrevet

Fy faen...hiv han på huet og ræva ut av huset!!!

Skrevet

Jo jeg ser hvor feil det er, og kjenner hvor feil dette er nå og. Han er like sur :( får en fantastisk helg dette er :(

Skrevet

Som Barn&Engler sier, så er det noen ganger nok å bare påpeke at det er godt å få en unnskyldning... Noen mannfolk er ikke trent i å si det, har nesten aldri måttet si det til søsken eller andre i oppvesten.

Ellers kan det hende du er sammen med en sosiopat. De kan jo aldri innse at de har gjort noe feil... De har selvfølgelig feil og mangler som alle andre, men det kan aldri innrømmes noe konkret.

Ikke for å dra temaet over på noe annet, men har du greie på sosiopater? Kunne du gitt en liten beskrivelse?

Skrevet
Som Barn&Engler sier, så er det noen ganger nok å bare påpeke at det er godt å få en unnskyldning... Noen mannfolk er ikke trent i å si det, har nesten aldri måttet si det til søsken eller andre i oppvesten. Ellers kan det hende du er sammen med en sosiopat. De kan jo aldri innse at de har gjort noe feil... De har selvfølgelig feil og mangler som alle andre, men det kan aldri innrømmes noe konkret.
Ikke for å dra temaet over på noe annet, men har du greie på sosiopater? Kunne du gitt en liten beskrivelse?

Sosiopat er når personlighetsforstyrrelsen karakterisertes av en svikt i eller total mangel på grunnleggende sosiale ferdigheter og følelser som medfølelse og empati, altså i samspillet med andre mennesker. Sosiopat er synonymt med psykopat

Skrevet

Jeg vet ikke hva han er forno, vet bare at han straffer meg nå. Så hvis vi noen gang skal snakke sammen så er det nok meg som må legge meg flat og godta at jeg bare skal glemme....

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Jeg vet ikke hva han er forno, vet bare at han straffer meg nå. Så hvis vi noen gang skal snakke sammen så er det nok meg som må legge meg flat og godta at jeg bare skal glemme....

Hadde jeg ikke gjort, da gir du jo klarsignal for hva enn han kan finne på neste gang, har du foreslått å gå til parterapi? Hvertfall til noen som kan hjelpe dere (han) med å komunisere?

Om han ikke godtar det, så gi han samme mynt som han gir nå, overse hans taushets "straff" og vær like taus tilbake, enten det eller si til han at han får bare fortsette, for denne gangen kommer det ikke til å gå over av seg selv, enten får han låre seg at han sårer, og da må si unskyld, eller så får dere vurdere forholdet deres.

Dette forholdet er jo ikke sunt for deg i det heletatt!

Skrevet

mening fra mannen min ut fra det du har skrevet. han virker ikke så veldig inntrisert i dama si når han gjør sånt da. hu fortjene sikkert nå my ber ein en sånn idiot. kast han på dør.

vil nok si meg enig med mannen min jeg også. kansje han lærer og ikke ta ting for gitt da. for det er det han gjør ved og ikke be om unnskyldning.

Skrevet

Ja er nok sant det, men orker ikke og få fra han nå med kun 4 uker igjen til termin. Føler jeg ikke har ork til det nå.

Skrevet

Du er høygravid i tillegg.... da er sviket og oppførselen enda verre, etter min mening!

Om du har noen som står deg nær så prat med den/disse og fortell hvordan du har det, HI. Hvis du ikke føler du har noen så snakk med lege, helsestasjon, jordmor eller lignende. Du trenger noen som kan støtte deg! Jeg ville ringt familievernkontoret nå også. I første omgang kan du be om en time for deg selv, fortell at du er høygravid slik at du får en time veldig raskt (før fødsel). Da har du enda flere støttespillere i tilfelle du trenger det etter fødselen.

Slik du beskriver mannen så har han et dårlig utviklet følelsesregister... det er vel det peneste jeg greier å si om ham i øyeblikket.

Ved å straffe deg fordi du ikke aksepterer hans urimelige oppførsel (med å klå på andre damer) så viser han at han ikke tar ansvar for egne handlinger! Han viser også liten eller ingen empatiske evner! Det at han forventer at du skal be om unnskyldning, det begynner å ligne altfor mye på sosiopatiske (psykopatiske) trekk som en annen nevnte.

Det du trenger nå er noen som kan støtte deg og som kan fortelle deg hva du kan forvente, hva du kan kreve og ikke minst hva du absolutt ikke skal måtte finne deg i.

Så søk hjelp før fødselen, HI. Venter du risikerer du at det bare blir verre. Denne mannen kan fint greie å knekke deg slik han manipulerer med hodet og følelsene dine. Det må du ikke akseptere eller bli blind for. Så søk i første omgang støtte hos andre slik at du slipper å forklare alt på nytt etter fødselen hvis du skulle få behov for det. Husk at det viser styrke å be om hjelp! :)

Lykke til med de siste ukene av svangerskapet og fødselen! Stå opp for deg selv!

Sender deg en stor klem.

Skrevet

Tusen takk #24, det er veldig vondt det her. Ender alltid med at det er jeg som må unnskylde meg for han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...