BettyBoob Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Hei Vi har akkurat flyttet til nytt nabolag, og sønnen min på 6 har fått seg en god kompis på 7 år i et nabohus. De leker sammen flere dager i uken etter skolen. Tenkte at det kanskje hadde vært hyggelig å invitere ham på overnatting etterhvert, men klarer ikke huske når jeg selv begynte med dette. Og kanskje det er litt tidlig? At ikke foreldrene synes det er greit siden de ikke har kjent hverandre lenge? Hva tenker dere? Jeg har hilst på både mor og far til gutten
Iiiiik Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Mine har begynt litt forsiktig i 5-årsalderen. Det første besøket det midterste barnet hadde, ble avsluttet fordi vennen ville hjem til pappa'n sin. Eldstemann har en kompis som var 11 før han første gang turte å sove her. Spør foreldrene om hva de tenker deres barn tåler og ville ha kost seg med før du introduserer det for ungene.
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Min har overnattet hos en venn for første gang nå nettopp og hun blir snart 5 år. Hun har hatt lyst lenge, men det har aldri passet helt før nå. Det var stor suksess med overnattingsbesøket hun var på forleden, de hadde kost seg masse sammen og hun var stolt og glad for å ha sovet borte. Hun har sovet borte før også, men da har det vært hos besteforeldre og det er jo litt annerledes. Vi har hatt små overnattingsgjester her et par ganger også, fra cirka 2 år (da har grunnet egentlig vært at barnet trengte barnevakt) og det har gått veldig fint. Jeg tror at så lenge barnet er trygt på de det skal sove hos så er ikke alderen så viktig. Også hender det jo selvsagt at selvom alt er fint og koselig på kvelden så kommer plutselig hjemlengselen for fullt når man skal sove og i verste fall kan det ende med at man må avbryte overnattingen. Men som oftest er det gøy og koselig!
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #4 Skrevet 21. september 2012 Jenta mi hadde en venninne på overnatting da de gikk i 1.klasse. De var begge 6 år. Ikke blitt invitert tilbake og de er nå 7 år. Så hun har ikke overnattet borte hos venner enda.
me_87 Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 Søsteren min sin sønn er 5 år å har vært flere ganger på overnatting hos jevnaldre. Dette synes han er veldig kjekt å få lov å overnatte uten foreldrene med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå