Gå til innhold

Er det noen av dere vegetarianere som har vært i Hellas?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor bra er vegetartilbudet der?

Sånn bortsett fra en vanlig gresk salat, altså...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på Kypros for noen uker siden, og det fantes retter uten kjøtt. Men er du sånn som ikke spiser ost, egg, melk, fisk osv, tror jeg det blir hakket vanskeligere!

Skrevet

Var på Kreta i Juli og der er tilbudet bra. De har noen tradisjonelle retter som er vegetar. Jeg spiste de mye men husker ikke navnet, begge begynte på B. Ellers så har de alltids masse småretter som går ann å sette sammen. Mye salat har de og, men det måtte jeg være forsiktig med pga. graviditet.

Skrevet

Jeg var på Kypros for noen uker siden, og det fantes retter uten kjøtt. Men er du sånn som ikke spiser ost, egg, melk, fisk osv, tror jeg det blir hakket vanskeligere!

Kypros ligger ikke i Hellas. Feil land.
Skrevet

Ja, var i Hellas for noen uker siden. Mye gode vegetartilbud på de fleste restaurantene vi var :) Vegetarisk pasta, paier, salater osv osv. Så ble positivt overrasket! :) I tillegg var de veldig behjelpelige med å ordne vegetarting hvis man ville ha noe annet enn det menyen sa også.

Skrevet

Halve kypros ligger under tyrkia,andre halvpart under hellas. Eller?

Skrevet

Askepott, du må snart slutte å svare på tråder, du har sjelden peiling..

Skrevet

Halve Kypros er okkupert av tyrkia ja. Resten ligger ikke i Hellas.
Skrevet

Askepott, du må snart slutte å svare på tråder, du har sjelden peiling..

Jo, jeg har peiling på dette. Svar heller med nick når du skal angripe folk de feige kjerring.
Skrevet

Men HI her spør om mat, og kypros har gresk mattradisjon, og har vært under gresk kulturpåvirkning siden hvertfall 1000 år før kristus..

Skrevet (endret)

Men HI her spør om mat, og kypros har gresk mattradisjon, og har vært under gresk kulturpåvirkning siden hvertfall 1000 år før kristus..

Ja, men det ligger fremdeles ikke i Hellas. D har også vært under Tyrkia i 300 år og under england. Det har ikke Hellas. Endret av Askepott <3
Skrevet

Kun Famagusta er okkupert av Tyrkia (det er nå en spøkelsesby), og èn by har både tyrkere og grekere. Kypros er en del av Hellas.

Unnskyld meg, men jeg har nettopp vært der?! Hva tror dere jeg gjorde dere nede? KUN var på stranda? Klart jeg måtte snuse i historien!

Skrevet

Altså her inne kan det krangles om det meste.

Vegetartilbudet er godt i Hellas. Det greske kjøkken har alltid vært dominert av grønsaker men har som mange andre vestlige land tatt inn mer kjøtt i kosten grunnet økonomisk vekst. Europa var fattigere før og da var kjøtt dyrt å spise hver dag, nå er kjøttprisene lave så da spises det også mer av det. Men uansett om kjøtt dominerer mer nå så vil du ikke ha så stort problem med å finne noe vegetarisk der. Jeg spiste godt der nede, mange har husets vegetar. Gresk mat er veldig godt, men jeg ville holdt meg unna de verste turistområdene. Der kan nemlig kvaliteten og prisen være dårligere, men det skal sies at vi spiste godt der og:)

Skrevet

Kun Famagusta er okkupert av Tyrkia (det er nå en spøkelsesby), og èn by har både tyrkere og grekere. Kypros er en del av Hellas.

Unnskyld meg, men jeg har nettopp vært der?! Hva tror dere jeg gjorde dere nede? KUN var på stranda? Klart jeg måtte snuse i historien!

1/3 av kypros er okkupert av Tyrkia. Nicosia som er hovedstaden er delt i 2. En del som er okkupert av tyrkia og en del som hører til kypros (ikke Hellas). Hvor lite fikk du med deg når du var der nede?? Satt du dritings i Ayia Napa hele ferien eller?
Skrevet
Kun Famagusta er okkupert av Tyrkia (det er nå en spøkelsesby), og èn by har både tyrkere og grekere. Kypros er en del av Hellas. Unnskyld meg, men jeg har nettopp vært der?! Hva tror dere jeg gjorde dere nede? KUN var på stranda? Klart jeg måtte snuse i historien!
1/3 av kypros er okkupert av Tyrkia. Nicosia som er hovedstaden er delt i 2. En del som er okkupert av tyrkia og en del som hører til kypros (ikke Hellas). Hvor lite fikk du med deg når du var der nede?? Satt du dritings i Ayia Napa hele ferien eller?

Nope, vi hadde svensk turguide, og vi var i Famagusta for å se selv.

Før vi reiste, leste jeg meg opp på nett, og da fant jeg omtrent det samme det du skrev nå, men turguiden sa dette var helt feil, og fortalte hvordan det hang sammen. Så skal jeg tro på det bedrevitende nettet, eller skal jeg tro på en noenlunde selvgod turguide?

Skrevet
Kun Famagusta er okkupert av Tyrkia (det er nå en spøkelsesby), og èn by har både tyrkere og grekere. Kypros er en del av Hellas. Unnskyld meg, men jeg har nettopp vært der?! Hva tror dere jeg gjorde dere nede? KUN var på stranda? Klart jeg måtte snuse i historien!

Nope, vi hadde svensk turguide, og vi var i Famagusta for å se selv.

Før vi reiste, leste jeg meg opp på nett, og da fant jeg omtrent det samme det du skrev nå, men turguiden sa dette var helt feil, og fortalte hvordan det hang sammen. Så skal jeg tro på det bedrevitende nettet, eller skal jeg tro på en noenlunde selvgod turguide?

Ok. da var den svenske turguiden dritings da. Les på nettet da.
Skrevet

Wikipedia er feil. Enkelte artikler er så feil at man like så godt kan lese på Ikkepedia.... Andre artikler er derimot veldig opplysende og korrekte.

Uansett, ingen grunn til å diskutere det, for det var ikke dét denne tråden handlet om :)

Skrevet

Wikipedia er feil. Enkelte artikler er så feil at man like så godt kan lese på Ikkepedia.... Andre artikler er derimot veldig opplysende og korrekte.

Uansett, ingen grunn til å diskutere det, for det var ikke dét denne tråden handlet om :)

Wikipedia er ikke feil på denne artikkelen, det handler vel heller om hvor dum du framsto og hadde feil, men ikke vil innrømme det. Gå en tur på bibloteket du så gjerne du får litt vett i den trange nøtta de.
Skrevet

Oki doki, da var det nok for min del. Kos dere videre med diskusjonen.

Skrevet

askepott du er veldi selvgod, hadde faktisk stolt mere på en tur guide enn deg. Du er både frekk og fjern. Kanskje på tide og innse at du tar feil i stede for og bare fortsette og drite deg ut, for det kan du.

Skrevet

Wow, tror Askepott burde redde ræva si snart, for nå blir du mest sannsynlig angrepet i alle innlegg fremover. Dibberne har alt for god hukommelse.

Jeg synes tilbudet var ganske fint, jeg:-)

Skrevet

Askepott, her mistet du mange poeng for min del.

Hvorfor så hissig? Du fremstår jo som en tenåring.. Går vel an å svare saklig?

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Askepott er en av de kuleste her inne. Dere bare tåler ikke at folk ikke er med i the scooby gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...