Gå til innhold

Sover du på dagen om du kan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller får du dårlig samvittighet da?

Gjør du husarbeid osv istedet for å unne deg en liten strekk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, for da er resten av dagen, kvelden og neste morgen ødelagt. På kvelden får jeg ikke sove, og våkner i 4-5tiden på morgnen uten å få sove igjen. Og da er jo hele neste dag ødelagt. Jeg kan rett å slett ikke sove på dagen.

Er jeg veldig trøtt, så tar jeg meg en luftetur på 10min, eller gjør husarbeid. Rett å slett for å ikke sovne. Er verst nå som jeg er gravid, har sovnet et par ganger på sofaen, og da er jeg helt ødelagt etterpå. Har tilogmed gitt beskjed til samboer at om jeg sovner så må han vekke meg etter 20min.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er i uke 37 og gjør ikke annet enn å sove :(

Sover til 11-12, prøver å få gjort noe fornuftig frem til middag, hviler/sover i 17-19 tiden, ser på tv, dusjer og prøver å spise litt, og legger meg i 23-24 tiden - og sovner momentant!

Ganske lei nå, kan du trygt si :)

Men når jeg ikke er gravid er det sjelden jeg sover på dagen, men om jeg kjenner behovet kan jeg lett ta meg en time på sofaen. Så gjør jeg det jeg må gjøre litt senere heller :) Jeg blir ganske ufyselig om jeg er for trøtt, så det er helt i orden for resten av familien at mamma tar seg en strekk :P

Skrevet

Ja jeg hviler eller sover om jeg trenger. Men så går jeg hjemme pga dårlig helse også da..

Før når jeg ikke var syk var det sjelden for da fikk jeg ikke sove på kvelden. Nå er det nesten ubegrenset hva jeg kan sove til tider.. :o

Skrevet

Sov alltid middagslur før. Men nå etter at jenta mi kom til verden er det blitt en annen dans :P

Merker at jeg sover bedre nå når jeg ikke sover på dagen.

Skrevet

Javisst :) Men nå som jeg ikke er gravid mer så klarer jeg ikke sovne så lett og gjør andre ting som bytur osv.

Men nå som jeg er i permisjon med en såkalt "snill" baby går dagene for det meste til husarbeid/middagslaging, sløving og se på serier... Når babyen er våken leker vi og koser oss. Men kunne glatt sovet 4 timer på dagtid med en sovebaby om jeg vlle :P

Er deilig når de andre barna mine kommer hjem fra barnehage og skole, så jeg får litt å styre med ;)

Skrevet

Ja, frøkna er 8 uker og våken store deler av natta. Så det hender (ikke hver dag) at jeg tar meg en lur når hun sover på dagen.

Skrevet

I perioder så gjør jeg det ja.. er jo sååå godt ;)

Dessverre så virker det som om jeg sover bedre på dagtid til tider og klarer aldri å stå opp igjen når jeg skal.. vil bare sove mer, mer, mer og mer :P

Skrevet

Nei. Jeg blir så dårlig form hvis jeg sover på dagen, kvalm og uggen. Så føler jeg at jeg sover bort dagen. Er jeg trøtt og lei slapper jeg av foran pc-en/tv-en, går meg en tur, lager meg en oppfriskende smoothie, tar en kopp kaffe/te eller annet. Husarbeidet kommer (dessverre) bak avslappinga da, det må tas til planlagte tider for at jeg skal ha nok disiplin til å gjøre det ;)

Skrevet
Eller får du dårlig samvittighet da? Gjør du husarbeid osv istedet for å unne deg en liten strekk?

Jeg blir nærmest tvingt til å være på sofaen nå pga modningsrier :) Så sover innimellom nå ja :)

Skrevet

Er jeg trøtt så kunne det ikke falle meg inn å få dårlig samvittighet for å sove. Nå har jeg termin om noen få dager så jeg sover så mye jeg bare kan. Blir dårlig nok med nattesøvnen nå, og med tanke på at det egentlig kan sette igang når som helst her så benytter jeg enhver anledning mens jeg kan.

Skrevet

Hvis jeg har vært mye oppe med barna på natten kan jeg unne meg en liten strekk ja. Men må bli når babyen sover da, ikke alltid like lett å time det, hehe... Har ikke dårlig samvittighet for det, selv om gubben kommer med noen stikk innimellom ("Du ligger og drar deg hele dagen" osv)

Skrevet

Ja, nå når jeg er gravid. Sover mellom 1-3 timer hver formiddag. Kunne sikkert sovet flere døgn i strekk... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...