Desemberprins kom 20des :) Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 skal i dåp og til nr en gav vi asbjørnsen og moe eventyrbøker, denne gangen har jeg spurt og spurt hva hun ønsker seg til lille, men får bare svar at det er ikke noe spesielt hun ønsker seg. Så jeg ber mannen min om å kjøpe et smykke. Men han får svar fra henne om at de er ikke nødvendig for det kommer ikke til å bli brukt, men kjøp en vinterdress eller ull til dåpen... Kan vi virkelig gi det??? synes liksom ikke det er dåpsgave jeg da.....
Vilde2012 Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Jeg skjønner hva du mener da det de ønsker seg ikke er tradisjonelle dåpsgaver akkurat. Men jeg skjønner også problemet med å få masse smykker og armbånd som små barn som oftest ikke bruker så mye av. Jeg tror jeg i ditt tilfelle ville funnet en flott kvalitets ulldress, sånn heldress, og gitt i gave. I og med at de ønsker seg dette. I andre tilfeller der det ikke er konkrete ønsker bruker jeg å være mer tradisjonell, men kjøper sjeldent eller aldri smykker og armbånd fordi jeg synes selv dette er ganske unødvendig å ha mer enn ett av. Da er det bedre med eventyrbøker, sangbøker, samling av barnesanger på cd og slike ting som er mer bruksting, men samtidig tradisjonelle dåpsgaver. Synes jeg da
kaklemor Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Om hun ønsket seg ull eller vinterdress til babyen så kjøper du det Da har jo ønsket blitt satt Om du synes det evt. blir "rart", så legg ved litt penger i en konvolutt?
Vilde2012 Skrevet 21. september 2012 #4 Skrevet 21. september 2012 Slik som denne feks: http://lillelam.no/produkter/sparkedress/sparkebukse/ Men det finnes også rimeligere alternativer i butikkene.
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 21. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. september 2012 føler det liksom er mer ting en gir i bursdags gave lissom.....Dåp skal jo være noe spesielt, trengte nødvendigvis ikke være et smykke, men jeg synes det liksom er mer "fint" å gi gaver som er "fine"....ikke en svær vinterdress til en baby på 4 mnd.....ja ja, er vel best å gjøre som hun sier:)
VinterSol+2 Skrevet 21. september 2012 #6 Skrevet 21. september 2012 Kjøp enten det de ønsker seg, eller noe som varer litt lenger.. Eldste hos oss fikk mye smykker, men de har jo aldri blitt brukt! Jeg liker ikke tanken p at en liten en som krabber og leker rundt skal ha noe rundt halsen.. Du kan jo også kjøpe fotoalbum, eller andre mer varige gaver som minne om dagen. Er fint for dåpsbarnet å ha noen sånne gaver. Selv pleier vi kjøpe bergans tursekk til dåpsbarn, vi, eller bøker. Det er ting de ikke kan bruke med en gang, men som de kommer til å ha stor glede av senere, og som har stor symbolverdi for oss. Fadderne til yngste vår, gav han sparegris til dåpen. Og så putter de penger oppi der til jul og bursdager. Ganske lurt;)
November-spire-79 Skrevet 21. september 2012 #7 Skrevet 21. september 2012 Jeg synes også smykker blir litt unødvendig til små barn. Vi gir cder, bøker,penger o.l En fin ulldress hadde jeg likt at vesla fikk i gave, for det er virkelig noe hun får bruk for
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 21. september 2012 Forfatter #8 Skrevet 21. september 2012 Skjønner at smykke kan bli overflødig, men hun mammaen er av sorten som ALDRI blir fornøyd og bytter uansett hva hun får. så det jeg kjøper (dress eller ull) kommer sikkert til å bli byttet for det er feil farge, ikke varm nok, for tynt, for tykt eller no annet! Får vel finne noe i morgen, har tenkt på sånn tursekk, men den eldste datteren har gått i barnehage i 1 år og ALDRI brukt en sekk...så den blir vel bare stuet bort og glemt tenker jeg.....
Vilde2012 Skrevet 21. september 2012 #9 Skrevet 21. september 2012 Det kan være mange gode grunner til at man ønsker å bytte noe, og det behøver ikke være at man ikke liker det man får. (selv om det også kan være en grunn. Vi er jo alle ulike.) Men hvis du ikke ønsker å ta sjansen på noe, kan du ikke bare gi penger da? Eller et gavekort? Feks hos fotograf, eller på en barnebutikk? Men når det er sagt så synes jeg det er naturlig at man kjøper noe av det som er blitt nevnt som foreldrene faktisk ønsker seg. Så får de heller bytte som du sier, om det blir feil farge etc. Det er da vel ikke verdens undergang.
sologsommer Skrevet 21. september 2012 #10 Skrevet 21. september 2012 Hva med et navneteppe eller en personlig bok? Vi fikk begge delene til dåp, var helt perfekt til "oss" Jeg er ikke glad i smykker og specielt ikke div. "sølv" ting http://www.pledd.net/
Mamma med to trollunger Skrevet 21. september 2012 #11 Skrevet 21. september 2012 skal i dåp og til nr en gav vi asbjørnsen og moe eventyrbøker, denne gangen har jeg spurt og spurt hva hun ønsker seg til lille, men får bare svar at det er ikke noe spesielt hun ønsker seg. Så jeg ber mannen min om å kjøpe et smykke. Men han får svar fra henne om at de er ikke nødvendig for det kommer ikke til å bli brukt, men kjøp en vinterdress eller ull til dåpen... Kan vi virkelig gi det??? synes liksom ikke det er dåpsgave jeg da..... Kan du ikke fortsette med bøker da? Den store sang boken, den store boken om eventyr osv. Det er kjempe fine bøker!
dr@gen Skrevet 21. september 2012 #12 Skrevet 21. september 2012 Da jeg ble døpt (for kjempelenge siden ;-)), så fikk jeg et smykke i voksen størrelse av mormor og morfar. Fikk armbånd i samme serie av farmor. Disse bruker jeg masse, da i voksen alder, og setter umåtelig stor pris på dem. Mange gode minner :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå