Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Jeg har begynt å tenke litt på fødselen til det ene barnet mitt igjen. Det ligger flere år tilbake i tid, så jeg har ikke tenkt å snakke med noen jordmor om det. Plutselig slo det meg bare at jeg holdt på å få hastekeisersnitt, og jeg lurer på hva som er grunner til hastekeisersnitt? Jeg hadde vannavgang nesten tre døgn før barnet kom og masse ineffektive rier. I tillegg måtte jeg få antibiotika intravenøst fra vannavgang fordi jeg tidligere har hatt problemer i forhold til betahemolytiske streptokokker, som kan forårsake farlig sykdom hos babyen ved fødselen. Effektive rier kom ikke i gang av seg selv. Fikk først modningspiller (eller noe slikt) vaginalt og deretter drypp. Riene kom tett som bare det (føltes i hvert fall som om jeg ikke hadde pause i mellom, og det tok veldig lang tid før jeg fikk noen åpning. Jeg var fullstendig utslitt, da jeg endelig skulle få epidural. Akkurat i det anestesilegen stikker for å sette epiduralbedøvelsen, sier legen: "Nei, sett spinal istedet, vi tar keisersnitt." Da var selvsagt akkurat epiduralen satt, og legen sa, at greit, vi prøver en liten stund til. Barnet kom etter en stund og ble tatt med vakum. Hva kan grunnen være til at legen ville ha hastekeisersnitt? Kan føye til at jeg har født med keisersnitt før denne fødselen.
Musemora Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Vil tro at det var fordi du var utslitt. Haste ks kan gjerne skje innen de neste timene. Hvis babyen har det bra er det jo ikke farlig å vente litt. Det heter hastesectio fordi det ikke er planlagt. Katastrofeaectio er noe helt annet. Da får mor narkose. Skjønner ikke helg argumentet med spinal/epidural da sectio fint kan gjøres m epidural. De fyller den bare opp m annen lokalbedøvelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå