Gå til innhold

Inkompetente NAV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer virkelig på hva som kreves for å jobbe på NAV forvaltning..

Svært lite må det være. Har ringt og møtt opp personlig 4 ganger til sammen. Stilt der samme spørsmålet og får ulike svar hver gang.

Kjenner jeg blir irritert! Det har ikke noe med hvordan jeg blir møtt, for hyggelige er de. Verre med kompetansen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

100% enig, de fleste er jo en gjeng med tullinger,er så vanskelige

Gjest Antarctica
Skrevet

Syns det verste er ansvarsoppsmuldringen. Ring til NAV, spør hvor du skal henvende deg. De ber om et dokument.

-Det har jeg sendt i posten, sier jeg.

-Ja, men da ligger det i Sandnessjøen, jeg sitter på fauske.

- OK, sett meg over til Fauske, sier jeg.

- Nei, det kan vi ikke!

- Nei,vel? Men hva er poenget med å sende dokumenter til dere,da, når de likevel ikke er tilgjengelige for saksbehandleren? - Eeeehhhh... nå må du ikke være ufin ellers legger jeg på!

- Ja, jøss, det skjønner jeg godt, for dette var en meningsløs samtale. Sett meg til lederen din, du...

Skrevet

Hehe.. Tragisk! I mitt tilfelle kan de ikke betale ut sykepenger fordi de hadde to kontonr på meg registrert. De fikk bekrefte i dag IGJEN at begge kontoene er i bruk. Til og med arbeidsgiveren min har ringt å bekreftet nr.

Hva med å ta en telefon til meg?

Derfor får jeg ikke sykepenger mnd her. Noe som var helt klart at jeg skulle få tidligere denne mnd etter to telefoner og to personlige oppmøter.

De kunne heller ikke oppgi hva mye jeg skulle fått i sykepenger.

Er det mulig!!!

Det som er så trist er at det skaper ingen konsekvenser for tullete saksbehandling. Men for meg som forbruker, vil der være tragisk om jeg ikke får betalt huslånet og div.

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan de ikke bare velge ett av dem, da, og få pengene ut?

Skrevet

Skrev du ikke kontonr på sykemeldingen?

Skrevet

Joda, det nye ble skrevet ned på førte sykemelding . Men barnetrygda kommer inn på mitt gamle konto nr. De klarte vel ikke å velge da.. :-0

Arbeidsgiveren min vil ringe ned på mandag og stramme de opp.

Blir mentalt sliten av sånn behandling.

Skrevet

da jeg skulle få penger sist gang foreldrepenger, så sjekket jeg vilket kontonr de hadde og det var ett kjempegammelt ( ikke det som barnetrygden kommer inn på) Jeg fikk beskjed om at jeg måtte fylle ut ett kontoforandringsjema så de fikk det svart på hvitt med min signatur på, var ikke nok at jeg sa fra i luken om hvilken konto jeg ville bruke.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det beste var når jeg en gang fikk beskjed om at de skulle behandle en bidragssak, og det var opptil 8 mndrs ventetid. (Bare det i seg selv er jo galskap) Etter nøyaktig 8 mndr kom det et nytt brev om at det var nye regler, og at det derfor tok 12 mndr og behandle søknaden min. Og det sto og at dersom jeg etter de nye 4 mnd ikke hadde hørt noe så kunne jeg sende inn en klage, men det måtte gjøres innen det hadde gått 3 uker etter siste frist. Og hadde jeg ikke klaga innen 3 uker, nei da var det ikke håp. HAHA! Jeg ler av nav, det er helt latterlig!

Dessuten har de brukt 2 år på å behandle en klage, og trekt meg masse penger som jeg ikke skulle bli trukket, for så å avslå klagen på at de har gjort feil. Gaaaah. Så jeg har tapt ca 20.000 fordi nav surrer! Men jeg orker ikke gjøre noe med det, jeg har brukt for mye krefter på det systemet.

Og når jeg i tillegg sa at "Dette tar jo altfor lang tid, innen dere er ferdig må jeg søke om bidragsendring fordi jeg går opp i stilling og ditto lønn", så svarte damen "Nei, det trenger du ikke melde fra om, NAV har ikke kapasitet til å sjekke at det folk skriver opp på bidragssøknadene sine stemmer". Jeg ble helt paff og spurte om hun satt her og oppfordret meg til å snylte... "Ja, hvis du ser sånn på det så"..... ?!?!?!?!?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...