Hiv o'hoi Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Har ryddet i boden, og vi har vanvittig mye klær o.l. Som jeg ønsker å gi bort til FATTIGE mennesker. Da mener jeg ikke folk som ikke har penger, fordi far drikker hver fredag og lørdag, men folk som VIRKELIG har det vanskelig.. Hvor finner man disse? Har flere sekker med klær, ull, reimadresser, masse sekker med leker osv.. Også en god del (2 sekker med babyklær)..
Desemberprins kom 20des :) Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Kanskje det er noen som arrangerer tur til f.eks Polen eller lignende? Husker på den tidligere jobben min så var det mange fra Polen som jobbet der og de kjørte ned 2 ganger i året med en lastebil av ting/klær/sykler osv som vi alle samlet inn. Kanskje google og så kommer det opp noe slikt
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #4 Skrevet 21. september 2012 Jeg ville gitt dem til asylmottaket.
*KlaraKu* Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 Hjelp oss å hjelpe er en gruppe på facebooksom leverer klære og div fattige i norge. kjempe flott opplegg:-)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #6 Skrevet 21. september 2012 Fretex Ville ikke gitt til Fretex om du vil noen som virkelig trenger det skal få dem... De legger dem til salg i butikken. Mesteparten av overskudd brukes til misjonering og bibler...
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #7 Skrevet 21. september 2012 Kanskje barnevernet vet om noen som trenger det? Sosialkontoret kanskje, at de tar i mot og deler ut videre? Røde kors?
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 21. september 2012 #8 Skrevet 21. september 2012 Jeg ville gitt til asylmotakk, masse barn der som trenger varme klær til vinteren=)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #9 Skrevet 21. september 2012 Har ryddet i boden, og vi har vanvittig mye klær o.l. Som jeg ønsker å gi bort til FATTIGE mennesker. Da mener jeg ikke folk som ikke har penger, fordi far drikker hver fredag og lørdag, men folk som VIRKELIG har det vanskelig.. Hvor finner man disse? Har flere sekker med klær, ull, reimadresser, masse sekker med leker osv.. Også en god del (2 sekker med babyklær).. Finnes en organisasjon som heter hjelp oss å hjelpe. De har flere avdelinger rundt i landet, søk de opp på facebook å se om det finnes noen i omerådet der du bor. De gir da ut tingene til de som trenger det i omerådet. Ellers så finnes det jo forskjellige organisasjoner som fretex(frelsesarmeen), ting å tøy (i noen områder), også videre. Som hjelper folk enten i inn eller utland.
pip pip Skrevet 21. september 2012 #10 Skrevet 21. september 2012 Vet ikke hvor i landet du bor, men fattighuset i Oslo vil sikkert gjerne ta imot klær. Er sikkert andre slike hus rundt om i landet også. Eller krisesentre. Leste i en annen trår her inne på BIM hvor det var noen som foreslo å snakke med helsestasjonen for å høre hvem som trenger klær og hvor man kan levere de. Lykke til med letingen. Du gjør en utrolig bra ting
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #11 Skrevet 21. september 2012 krisesenter og asylmottak. Har du voksentøy/varme jakker etter mannen så er kanskje en "varmestue" aktuelt. Fretex ville jeg styrt unna da klærne blir lagt ut for salg og svært lite/kun det dårligste blir sendt ut. Flere av disse "hjelp oss å hjelpe", via facebook er bare drit. I mitt område så har denne "organisasjonen" blitt brukt til å få donert møbler og tekstiler som admin. så legger ut for privat salg. Finner du noen organisasjoner så google dem først.
Hiv o'hoi Skrevet 21. september 2012 Forfatter #12 Skrevet 21. september 2012 Ok, takk for svar alle sammen! Vurderte å gi de til sånn "hjelp oss å hjelpe", men har litt lyst til å gi det til noen som trenger det selv, for da vet jeg hvor det havner.. Bor dessverre langt unna Oslo, ellers så hadde vi leverte det til fattighuset..
Lalina Skrevet 21. september 2012 #13 Skrevet 21. september 2012 ellers har du organisasjonen "varme små hjerter". de sender klær, leker osv til barnehjem, sykehus og familier som virkelig trenger det rundt omkring. Spesielt i europa men også resten av verden så vidt jeg skjønner. Du finner siden deres på facebook blant annet og de har folk som tar i mot tingene mange steder i Norge. Virker som er strålende organisasjon:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå