Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #1 Skrevet 21. september 2012 Ble litt nyskjerrig på hva jeg kan forvente meg om et par års tid, når frøkna begynner på skolen.
SameSara Skrevet 21. september 2012 #2 Skrevet 21. september 2012 Ingen. Skolen og lærerne tar seg av kunnskap. Hva ungene har i matboksen, hvor bursdager blir feiret eller om de sykler hjem er foreldrenes ansvar
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Ingen rare eller sære regler her heller. De får ikke sykle til skolen før 5.klasse, og da må de ha hjelm. Men det synes jeg er en helt grei regel. Ellers blir det jo tatt opp litt forskjellig på foreldremøtene, som regel blir dette med bursdagsfeiring tatt opp, men lærerne blander seg ikke det er en diskusjon mellom foreldrene. Har en unge i 3.klasse og en i 6.klasse og da de begynte på skolen ble det i begge klassene oppfordret til å invitere alle av samme kjønn, det skal tross alt lages et klassemiljø som skal vare i 10 år og det er viktig at ingen blir satt utenfor allerede i 1.klasse. Men ingen regler.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #4 Skrevet 21. september 2012 Jeg satt akkurat og leste ett annet innlegg her om noen helt syke regler, og kjenner jeg blir bare mer og mer glad i skolen ungene går i tross at de ligger på mobbetoppen i Norge. Sykle til skolen alene får de ikke gjøre før de begynner i 5klasse. Men skolen oppfordrer til at ungene skal gå eller sykle med foreldre til skolen. Eneste litt sære reglenen er at ingen har lov å kjøre ungene til skolen, det er ikke lov å kjøre og slippe av ungene rett ved skolen. Det er og har vært så mange farlige trafikk situasjoner så de måtte sette foten ned, og jeg irriterer meg grønn over at det fortsatt er mange foreldre som ikke overholder dette. Jeg sender ungene en omvei til skolen slik at de ikke går der som de kjører og snur i en vei.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 Barna får ikke lov til å sykle til og fra skolen uten en voksen før de er 10 år.... Sunn fornuft i forhold til avstand , kryssing av vei etc trenger de vist ikke bruke.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #6 Skrevet 21. september 2012 Barna får ikke lov til å sykle til og fra skolen uten en voksen før de er 10 år.... Sunn fornuft i forhold til avstand , kryssing av vei etc trenger de vist ikke bruke. Skolen kan ikke si at dette absolutt ikke er lov, men de fleste skoler i Noreg følger trygg trafikk og politiets ANBEFALINGER om ikke å ferdes alene i trafikken før fylte ti år.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2012 #7 Skrevet 21. september 2012 De kan ikke sykle til skolen før 5. klasse, noe som er helt greit. Hvis bursdagsinvitasjoner skal deles ut på skolen så må alle guttene/jentene inviteres, det er også en fin regel. Ingen rare regler ved "vår" skole tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå