Gå til innhold

Navn ja...


Squirrel79

Anbefalte innlegg

Synes det er fryktelig vanskelig med navn denne gangen. Vi har funnet navn og forkastet det, funnet et nytt og forkastet det og... Osv... Noen som har hatt navn planlagt i mange år?

 

Vi kommer uansett ikke til å fortelle noen om navnevalget før fødsel, hvis vi har et alternativ eller flere før det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke fortelle det til oss heller .... :)

 

Synes det er kjempe vanskeligt!!

 

Ikke kan de se på UL, hvilket kjønn det er, så synes det er ekstra vanskeligt, når man ikke helt kan forholde seg til det.

 

Har snakket litt om Emil og Oskar, jentenavn har vi ikke tenkt så mye på (ja, tror det er en gutt der er derinde)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kan fortelle det til dere :) Men må bare finne på noe først, hehe. Vi har hatt fire navn på lista som har vært veldig kanskje, men slått de fra oss igjen. Scott, Mio, Kelvin og Orion. Storebror heter Theo. Synes Mio er veldig fint, men tror det blir veldig babynavn... Se for deg en 40-åring som heter det liksom... Scott synes samboer blir litt for "hardt", og jeg synes Kelvin er litt kunstig. Det eneste navnet som vi er mest enige om er Orion, men jeg er ikke helt overbevist der heller.

 

Tenkte litt på Joakim eller Joachim... Navnet har en fallende trend, så ingen fare for at det blir for mange av de i klassen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd disse amerikanske babynavn nettsidene?

 

aner ikke hva jeg skal foreslå for deg :P men ut ifra forslagene dine så langt så ser det ut at dere vil gjerne ha noe internasjonalt. og da kan jo du prøve thebump.com f.eks. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før ultralyd hadde vi to jentenavn og et guttenavn vi grubla over. Det ene jentenavnet har i grunnen vært med og i 10-12 år, men så hadde jeg et til som jeg likte veldig godt. Så fikk vi vite det kommer to jenter og problemet var løst! Vi hadde egentlig ikke tenkt å gi hver av dem navn før de ble født, type si at førstemann ut skulle hete S og andremann B. Men så var det så tror fare for at noe skulle gå galt i en periode, at jeg kjente jeg måtte vite hvem jeg begravde om det kom til det. Og da ble det liksom naturlig å fortelle nærmeste familie også. Bare tenk om vi skulle holde begravelse for hun som er oppkalt etter mannens farmor, og først i begravelsen fikk svigerfaren min vite navnet, det tror jeg ville vært en unødvendig ekstra påkjenning. Nå ser det jo ut som alt skal gå bra, så vi kunne kanskje spart navnene likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før ultralyd hadde vi to jentenavn og et guttenavn vi grubla over. Det ene jentenavnet har i grunnen vært med og i 10-12 år, men så hadde jeg et til som jeg likte veldig godt. Så fikk vi vite det kommer to jenter og problemet var løst! Vi hadde egentlig ikke tenkt å gi hver av dem navn før de ble født, type si at førstemann ut skulle hete S og andremann B. Men så var det så tror fare for at noe skulle gå galt i en periode, at jeg kjente jeg måtte vite hvem jeg begravde om det kom til det. Og da ble det liksom naturlig å fortelle nærmeste familie også. Bare tenk om vi skulle holde begravelse for hun som er oppkalt etter mannens farmor, og først i begravelsen fikk svigerfaren min vite navnet, det tror jeg ville vært en unødvendig ekstra påkjenning. Nå ser det jo ut som alt skal gå bra, så vi kunne kanskje spart navnene likevel :)

 

Ingen av navnene jeg har likt før eller trodd at jeg skulle komme til å gi nestemann,ble valgt denne gangen :)

 

Vi måtte tenke nytt og annerledes da det viste seg å være tvillingjenter på vei :)

 

Trodde vi kom til å bruke flere mnder på å finne to fine navn som passet sammen,men vi ble på magisk vis enige bare noen dager etter at vi fikk tvillingnyheten(i uke 18).

 

Skjønner tankegangen din ang å navngi dem mens de er i magen. Hadde litt delte meninger om det der selv. Men når man først har to i magen så er det jo fint å danne seg et bilde av hvem som er hvem. Vi bestemte vel så og si hvem som var hvem etter den første ultralyden,men nå har jeg ikke helt kontroll lenger,litt småflaut! ;) Har hatt mange UL og de har ligget så forskjellig hver gang at jeg har mistet litt oversikt over hvem som er hvem,hehe :P Så her er det mulig vi må praktisere "førstemann ut er H,andremann er I"! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har du prøvd disse amerikanske babynavn nettsidene? aner ikke hva jeg skal foreslå for deg :P men ut ifra forslagene dine så langt så ser det ut at dere vil gjerne ha noe internasjonalt. og da kan jo du prøve thebump.com f.eks. :)

 

Hehe, jepp vi har prøvd både engelske bøker og internasjonale nettsider. Sitter også med den komplette England og Wales lista fra 2011 hvor alle navn står som to eller flere har blitt kalt ;) Vi ser helt riktig etter et internationalt navn pga engelsk familie og omgangskrets.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med The Hulk. internasjonalt, og veldig representativ for personlighet :P

 

jeg liker Scott jeg, og Matthew men det blir vel litt for likt Theo eller?

 

også liker jeg Lucian og Sean :P

 

men hvis dere har gått gjennom alle navn så blir det vel ikke lett. føler med dere. ikke lett det med navn. good luck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kan fortelle det til dere :) Men må bare finne på noe først, hehe. Vi har hatt fire navn på lista som har vært veldig kanskje, men slått de fra oss igjen. Scott, Mio, Kelvin og Orion. Storebror heter Theo. Synes Mio er veldig fint, men tror det blir veldig babynavn... Se for deg en 40-åring som heter det liksom... Scott synes samboer blir litt for "hardt", og jeg synes Kelvin er litt kunstig. Det eneste navnet som vi er mest enige om er Orion, men jeg er ikke helt overbevist der heller.

 

Tenkte litt på Joakim eller Joachim... Navnet har en fallende trend, så ingen fare for at det blir for mange av de i klassen...

 

 

Likte Mio jeg, men Theo er jo flott navn gutten min heter og det, og har du valgt Theo, vil ikke Mio være merkelig når han bli eldre, det blir nok bare vi foreldre som tror det..ikke lett altså, jeg venter jente, og synes ikke det er lett å finne jentenavn til Theo, men hmhm..

 

Aksel da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, kan fortelle det til dere :) Men må bare finne på noe først, hehe. Vi har hatt fire navn på lista som har vært veldig kanskje, men slått de fra oss igjen. Scott, Mio, Kelvin og Orion. Storebror heter Theo. Synes Mio er veldig fint, men tror det blir veldig babynavn... Se for deg en 40-åring som heter det liksom... Scott synes samboer blir litt for "hardt", og jeg synes Kelvin er litt kunstig. Det eneste navnet som vi er mest enige om er Orion, men jeg er ikke helt overbevist der heller. Tenkte litt på Joakim eller Joachim... Navnet har en fallende trend, så ingen fare for at det blir for mange av de i klassen...
Likte Mio jeg, men Theo er jo flott navn gutten min heter og det, og har du valgt Theo, vil ikke Mio være merkelig når han bli eldre, det blir nok bare vi foreldre som tror det..ikke lett altså, jeg venter jente, og synes ikke det er lett å finne jentenavn til Theo, men hmhm.. Aksel da?

 

Aksel har jeg dessverre veldig dårlige assosiasjoner til :( Så funker det ikke så bra på Engelsk heller.

 

Peanutts, jeg liker også Sean, men det blir så rar uttale på det på norsk. liker også Noah, Toby, Matthew etc, men alle de også får litt merkelig uttale på norsk. Ikke Noah, da, men det heter sønnen til ei av mine nærmeste venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo ikke tenke slik da. Tror nok de fleste hadde skjønt at Sean uttales... Sean.. :) og Matthew også.

de engelsk språklig navn som er verdenskjente skal man bo ganske langt inn i en hule for å ikke vite uttalelsen på.

Tenkte også slik jeg men fant ut at da måtte jeg stryke nesten alle mine favoritt navn. og hvem vet om dere eller ungen senere i livet vil bo i Norge?

 

syns du skal ta det navnet som høres finest ut og gå for det. Barn har også en stor tendens til å rette på hverandre. Jeg heter ikke Tooobbbiii.. jeg heter Toby. så det så. Møtte mange av dem i barndommen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo ikke tenke slik da. Tror nok de fleste hadde skjønt at Sean uttales... Sean.. :) og Matthew også. de engelsk språklig navn som er verdenskjente skal man bo ganske langt inn i en hule for å ikke vite uttalelsen på. Tenkte også slik jeg men fant ut at da måtte jeg stryke nesten alle mine favoritt navn. og hvem vet om dere eller ungen senere i livet vil bo i Norge? syns du skal ta det navnet som høres finest ut og gå for det. Barn har også en stor tendens til å rette på hverandre. Jeg heter ikke Tooobbbiii.. jeg heter Toby. så det så. Møtte mange av dem i barndommen. :P

 

Hehe, godt poeng. Jeg har bodd noen år i England, så har litt trøbbel med å tenke hvordan nordmenn uttaler navn. Blir ofte tull :P Sambo har et veldig ikke-internasjonalt navn, hehe. Så han sliter når han er utenlands. Jeg er halvt Engelsk, så foreldrene mine tenkte heldigvis langt nok til å gi meg et navn som funker på begge språk.

 

Vi får bare fortsette å snakke om navn, så dukker nok noe opp etter hvert, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de navna jeg som barn/ungdom tenkte på er forkastet for lengst hehe.

 

Vi hadde begge et navn som vi likte, vi hadde ikke sagt noe på forhånd, men når vi skulle skrive en liste i sommer så kom det navnet opp :) Vår prinsesse skal ha 2 navn da, så det andre fikk vi fundere litt på, men vi ble raskt enige likevel.

 

Vi bor i Sverige og ville ha et litt svensk navn, som likevel ikke er for ukjent i Norge. Vi skal jo flytte tilbake om et år eller to eller tre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...