Gå til innhold

Er dette bekkenløsning?


Solstråle86

Anbefalte innlegg

Hei :)

Dette er mitt første svangerskap og de siste to ukene har jeg hatt en del smerter i korsryggen..(er i uke 14). I begynnelsen kom og gikk smertene litt, men nå er de konstante... De sitter litt mot ene siden i korsryggen, med smerter som stråler nedover i hoften og bakside lår/legg.

 

Det er ingen stillinger som føles avlastende, annet enn at det hjelper litt å sove med en pute mellom knærne...og det er bedre å ligge stille enn å gå rundt...

 

Kan dette være bekkenløsning? Eller noe annet? Pleier man å bli sykemeldt hvis man har det? Jeg vil jo helst jobbe, men er vondt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være bekkenløsning :( Ta en tur til fastlegen, så gjør h*n noen tester og finner ut av det.

Om du blir helt eller delvis sykemeldt er avhengig av hva du jobber med og hva du orker. Det eneste som er sikkert er at det er dumt å presse seg, da blir der værre.

Og om du nå får diagnosen, så er det mange behandlinger du kan prøve. Jeg anbefaler å få henvisning til fysioterapeut med "bekkenløsning med gangvansker" for da får du i alle fall prøvd ut den behandlinga gratis. Ellers er det forskjellig hva hjelper, så du må bare prøve deg frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...