Gå til innhold

Har ett til Roald Dahl spm;) Ang Charlie

Anbefalte innlegg

Skrevet

og sjokoladefabrikken.

Har altibox og der kan en leie filmen. Der er aldersgrensen 11 år på filmen.

Inne på filmweb står filmen med en grense på 7 år. Har ikke sett denne jeg så ble litt usikker nå. Hvilken grense gjelder?

http://www.filmweb.no/film/article949945.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min så den da han var 5-6 år, er andre filmer med lavere grense som er skummlere enn den.

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Finnes to ulike den gamle er 7 den nye er 11, men ingen er skumle :)

Skrevet
Finnes to ulike den gamle er 7 den nye er 11, men ingen er skumle :)

Ah, ok:) Takk for oppklaringen:) Samme gjelder filmen om heksene så ble litt forvirret her.

Skrevet

Vi følger ikke aldersgrenser på film når vi ser hjemme. Vi ser heller an jenta selv, og hva hun vil "takle" og ikke. Er vi usikker legger vi heller filmen på hylla og venter noen mnd :)

Skrevet
Vi følger ikke aldersgrenser på film når vi ser hjemme. Vi ser heller an jenta selv, og hva hun vil "takle" og ikke. Er vi usikker legger vi heller filmen på hylla og venter noen mnd :)

Jeg syns aldersgrensene er ganske greie så bruker som regel å holde meg til de. Er jeg usikker så spør jeg; som jeg nå gjør;) En 11 årsgrense betyr jo at den er anbefalt for barn f.o.m 8 år når filmen ses sammen med en voksen så sånn sett er ikke aldersgrensen absolutte heller:)

Skrevet
Jeg syns aldersgrensene er ganske greie så bruker som regel å holde meg til de. Er jeg usikker så spør jeg; som jeg nå gjør;) En 11 årsgrense betyr jo at den er anbefalt for barn f.o.m 8 år når filmen ses sammen med en voksen så sånn sett er ikke aldersgrensen absolutte heller:)

Nettopp, anbefalt, ja. Men hva en unge tåler å se er veldig forskjellig. Jeg elsket f.eks. å se Michael Jacksons Thriller da jeg var liten, mens storebroren min som er 6 år eldre da synes den var dritskummel.

Skrevet
Nettopp, anbefalt, ja. Men hva en unge tåler å se er veldig forskjellig. Jeg elsket f.eks. å se Michael Jacksons Thriller da jeg var liten, mens storebroren min som er 6 år eldre da synes den var dritskummel.

Ja, barn er forskjellige. Her elskes MJ og thriller har surret på skjermen siden barnet var 4 år. Derimot hates Emil pga den ustabile faren;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...