Chelseafan Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Opplevde du det som postivt eller negativt, jeg skal ta det i januar, og gruer meg en del,men håper dere her inne har Positiv erfaringer ang det?=)
Nikamo Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Jeg har hatt tre keisersnitt; det første var et hastesnitt, etter først ha gått gjennom mange timer med veer. Lå en stund med pressveer også, men babyen ville ikke ut, så da ble det KS. Følte meg (og føler det enda, 12 år etter) veldig snytt i ettertid, da jeg følte at jeg hadde gått gjennom nesten en hel fødsel uten å få oppleve å faktisk presse henne ut De to siste var planlagte snitt, og det var så fint! En veldig rolig og trygg opplevelse for meg i hvert fall Javisst er det vondt i ettertid, det er tross alt en operasjon. Men jeg tror ikke det er så innmari deilig med sting i hufsetufsa heller Så det tror jeg går litt opp i opp.
Sli1 Skrevet 21. september 2012 #3 Skrevet 21. september 2012 Jeg har hatt 2 keisersnitt. Det første var hastekeisersnitt i uke 37 fordi morkaken min løsnet. Det var ganske dramatisk og jeg ble lagt i narkose. Baby var i tillegg syk så akkurat den opplevelsen kunne jeg nok spart meg for. Da jeg gikk gravid med nr 2 søkte jeg om keisersnitt,, men fikk avslag. Ble utrolig lei meg, da det var det som virket tryggest for meg. Vannet gikk på termin og jeg lå med sterke rier i 38 timer før det ble keisersnitt pga ingen fremgang.. Fikk spinalbedøvelse og hadde en utrolig fin opplevelse! Er ikke lei meg i det hele tatt fordi jeg ikke har født vanlig, og er strålende fornøyd med at jeg får planlagte ks ved evt ny graviditet:) det er en helt spesiell stemning på operasjonsstua når de tar ut babyen:) Og i forhold til hun andre som har svart, hadde jeg ikke vondt i det hele tatt, var oppe og ruslet 5 timer etter ks og dro hjem etter 1 døgn. Hadde ikke behov for noe smertestillende. Var egentlig bare veldig ømt:)
AO3 Skrevet 21. september 2012 #4 Skrevet 21. september 2012 Første var et hastesnitt med komplikasjoner etterpå. Det var helt grusomt, rett og slett, uten å gå i detaljer. Andre var et planlagt snitt - jeg var veldig redd pga første dårlige opplevelse. Det gikk helt greit, men var ikke en "stor opplevelse" som mange synes det er. For meg er ks et nødvendig onde for å få ut barna på trygt vis. Jeg liker dårlig å ha så mye vondt etterpå og ikke klare å ta meg av barnet på dagevis, pluss at jeg mister så mye tid med babyen i starten. Jeg har aldri fått barnet rett på brystet (jeg spurte - "umulig"), og vi ble skilt endel i starten pga veiing og at jeg var på intensiven/oppvåkningen begge gangene. Jeg fikk dem hos meg etterhvert, men det var ganske lenge å vente.
AO3 Skrevet 21. september 2012 #5 Skrevet 21. september 2012 Jeg har hatt tre keisersnitt; det første var et hastesnitt, etter først ha gått gjennom mange timer med veer. Lå en stund med pressveer også, men babyen ville ikke ut, så da ble det KS. Følte meg (og føler det enda, 12 år etter) veldig snytt i ettertid, da jeg følte at jeg hadde gått gjennom nesten en hel fødsel uten å få oppleve å faktisk presse henne ut Kjenner meg godt igjen i dette, kan du si... Med førstemann presset jeg i to timer før det ble bestemt at det skulle tas hastesnitt. Hadde hatt full åpning i fire timer da han ble født. Du kan trygt si jeg følte meg ganske snytt, som hadde gjort hele jobben, men ble "belønnet" med bare enda mer smerter.
Chelseafan Skrevet 21. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 21. september 2012 Tusen takk for alle svar, roer meg litt nå. Må ta det jeg pga hjertefeilen min,så kan ikke velge selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå