Gå til innhold

Dårlig konsentrasjonsevne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i løpet av de siste årene fått dårligere og dårligere konsentrasjonsevne. På barneskolen og ungdomsskolen hadde jeg ingen problem med dette, og alt pensum gikk superlett inn i hjernen. Merka at det ble verre og verre i løpet av videregående, men jeg trodde egentlig det var på grunn av det høye stressnivået i hverdagen min.

Har hatt noen års pause fra studier nå, men jeg har merket at jeg sliter med å konsentrere meg i enkelte sammenhenger utenom studie også. Nå har jeg begynt på en fire år lang utdannelse, og jeg sliter. Når jeg leser pensumlitteratur kan jeg lese et helt kapittel uten å egentlig få med meg hva jeg leser, og når noen foreleser kan jeg sitte å følge med uten å få med meg halvparten. Er normalt egentlig veldig oppmerksom, har jeg en samtale med noen, så husker jeg ALT de sier etterpå.

Jeg mener jeg spiser sunt, og hverdagen min er ganske lite stressende. Jeg er mye i aktivitet, selv om jeg ikke trener all verdens, så går jeg veldig mye, og prøver å få tatt noen treningsturer innimellom. Jernnivået mitt skal være bra.

Dersom jeg går til legen med dette, er det da sannsynlig at han kan ta noen prøver av meg, og se om det er noe jeg mangler, eller vil han mest sannsynlig avskrive det som "uviktig"? Jeg skjønner jo at med denne manglende evnen til å konsentrere meg og fokusere kan de neste fire årene med studier komme til å bli TUNGE, så jeg vil jo gjerne gjøre det jeg kan for å bli bedre..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har erfaringer med dette, som vet om det er stoff jeg kan mangle i kroppen, ol?

Skrevet

Omega3 og fett generelt er kjempeviktig for hjernen. Om du tar det allerede bør du kanskje bytte til en bedre olje...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...