Sjokoladebær Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Dette gjør vi av en eller annen grunn HELT frivillig! Hvor dumme er vi egentlig? Hva i alle dager er det som mangler i hodene våre siden vi begår denne tabben om og om igjen? Jada, ungene er herlige, fantastiske og alt det der.... MEN.... Først skal man ligge på sofaen i 3-4 måneder å vri seg av smertene kvalmen gir det. Forhåpentligvis klarer man å vri seg mot sofakanten slik at man kan kaste opp i bøtta som står klar. Det å kaste opp er jo egentlig en pratisk ting da siden bekkenet verker slik at man ikke har sjanse til å komme seg på do når man må tisse. Når da den verste kvalmen har gitt seg så setter bekkenet inn for fullt. Herlige mannen som gjør klar en fin kurv med mat og drikke ved siden av sofaen slik at man kan få i seg noe iløpet av en dag. Magen eser, kroppen suger til seg alt av vann i nærheten, la oss bare håpe det ikke regner så alt for mye. En gang innimellom er man nødt til å forlate huset. Dette før gjøres lørdags formiddag slik at flest mulig kan få med seg denne vaggende hvalen som er på luftetur. Graviditet er jo tross alt ingen sykdom så man må jo ikke bare legge seg til! Det er jo noe ALLE vet... Iløpet av denne turen får man god trening på det som kalles selvkontroll: *Hvordan unngå å slå til alle de fremmede som føler at de har rett til å klå på magen så mye de vil. *Hvordan unngå å svare tilbake til alle de som er nære nok til å tørre å spørre om man er sikker på at der bare er en *Smile pent å svare unnvikende når bekymrede naboer og slektninger som skal være interessert i å høre om alt fra utflod, avføring, urinering osv osv... De riktig hyggelige vil jo på toppen av alt fortelle om alle detaljene om fødsler og slik. Alt som kan gå galt! Det at de siste månedene kun er fylt med kynnere er det pent få som husker på. Det å aldri kunne lukke øynene, for det er da først at ungen får sparkelyst! La oss sparke på ribbeina og blæra...JEEEIIIIII!! Så starter maseriene.. Disse riene er ikke noe særlig hjelp i for å få ut noen unge, men det er derimot veldig effektivt når det gjelder å slite mor ut totalt FøR fødselen har startet! Fødselen i og for seg trenger man vel ikke helt si så mye i detaljer om. Kan si så mye som at hvis de flere ganger ber mannen om å hjelpe dem med tekniske dupsidingser under fødselen så kommer det til å klikke totalt for meg. Sist jeg sjekket så skulle han være der for MEG under fødselen, ikke for å lære jordmødrene opp i maskinene de burde ha 110% kontroll på FøR vi kommer!!! Når man da til syvende og sist har fått ut denne nydelige ungen (etter en uke uten søvn) så er de så veldig hyggelig å sender far hjem. Stakkars liten, det har vært en hard økt for far så han må nesten få seg litt søvn. Mor derimot som virkelig er sliten? nei, vi skal styre og sulle hele tiden... Om ungen sover så skal mor uansett ikke få slappe av for da kommer det hele tiden et eller annet menneske innom for å spørre om noe.... Ikke det at man får mulighet til å slappe så mye av uansett med alle etterriene som til tider er mye værre enn selve fødselen. Det må være veldig vanskelig å forstå at man gruer seg til hver ammeøkt når man vet at det setter igang riene nok en gang... Hvorfor gjør vi dette egentlig? Og hvordan er det mulig at man ikke husker på dette når man sitter hjemmeen fredagskveld og tenker at "det hadde jo vært koselig med en til baby nå".... Det må jo være noe grunnleggende galt med oss kvinner? Det å totalt glemme av alt det vonde... man trenger ikke gjennoppleve det heller før man kommer på det, neida, det holdet å bare nærme seg den positive streken så kommer alle bildene tilbake i hodet. Nei,nå er det på tide å legge seg... God natt alle sammen!
marsgutt 2013 Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 hehe, du glemte en ting da. hormonene:P
Sjokoladebær Skrevet 20. september 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2012 åh herlighet!!JAAA!!!!! Den konstante sipingen!!! Det å kunne fra fra 0-100 på 1 sekund! om resultatet blir utblåsning eller storgråt vet ingen... for guds skyld ikke prøv å komme med en vits... latteren blir stort sett alltid erstattet med gråt... og de forbaskede nedlatende blikkene: *Hun er gravid, så ikke ta henne særiøst *Obs vær forsiktig. hun er gravid Jeg vet ikke hvor mange ganger sist svangerskap at mannen syntes at jeg var urimelig. Det kan godt være at jeg var det til tider, men urimeligheten var den følelsen jeg følte der og da. Da må man uansett ta valg og diskusjoner etter de følelsene. Det å ikke kunne se på tv en kveld uten å grine ihvertfall 10 ganger. Det å grine seg gjennom en hel dag bare pga der er bryllup. Et bryllup er rørende ja, men ikke så rørende at man starter sipingen allerede ved frokostbordet!!!!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Hahaha, jeg ler så jeg triller. Tuuusen takk for kveldsunderholdningen!
marsgutt 2013 Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 no e æ veldig gla æ hadd et ganske lett svangerskap sist, spyd 2 gang, hadd farangen på slutten men d telle æ itj me. bekkene holdt sæ ganske greit. vart ille først etterpå. fødselen var ikke så ille som jeg trodde den skulle være, ukene etter var være. hormoner det hadde jeg nok av. stakkars mannen min:P denne gangen har jeg så langt vært i grei form. er bare veldig trøtt og matlysten er rar, ene sekunde blir jeg kvalm av tanken på noe så plutselig frister det allikevell. hormonene har kommet og griner av alt. vær morgen da jeg levere jenta på skolen ender med noen tårer på vei hjem. og mannen er selfølgelig veldig irriterende til tider:P satt og sa at jeg gledet meg til og kjenne liv, men nå kom jeg på hvor vondt i ribbeina jeg fikk til tider, og at jeg på slutten fikk til og ta tak i foten hennes og stoppe henne fra og sparke meg der. og blæra fungerte fint som trampoline:P men uansett hvor "ille" det kan bli så ville jeg ikke vært foruten det:) men jeg synes 2 er mer en nok.
Sjokoladebær Skrevet 20. september 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2012 Du venter på nr 2? ja,men da er du unnskyldt... selv går jeg å venter på om vi har vært dumme nok til å vente nr 4!! Vet enda ikke om det er en realitet eller ikke,men er sannsynligvis nervøs nok til å kunne utsette mensen både 1 og 2 måneder kun på pur fanden....bare et par dagen igjen før jeg vil vite enten eller...frem til da skal jeg forbanne dumskapen mens jeg innerst inne vet at jeg nå kommer til å bli skuffet om det ikke blir noe resultat. snakk om dumhet!! Får jeg mensen nå så kommer jeg til å fortrenge at noen måneder frem til over nyttår når vi egentlig hadde tenkt til å bli romantisk dum og tenke at det hadde vært fint med en til en... og selv om at jeg vet dette nå, så vet jeg også at jeg da i januar/februar/mars kommer til å sitte her igjen å forbanne meg selv og min idioti..... Her har jeg gått å trodd at jeg var et oppegående kvinnemenneske, men det har jeg nå motbevist.. heldigvis vil jeg fortrenge at dette noen sinne har skjedd, så jeg vil være like sjokkert over dumheten til nyttår! skål!
marsgutt 2013 Skrevet 21. september 2012 #7 Skrevet 21. september 2012 ja venter nr 2. men tok meg 6 år før jeg bestemte meg for at jeg var klar for 1 til og da. og nå er panikken der på om jeg er klar. lite jeg får gjort nå uansett. har nå glemt våken netter og trass alder. shit bleier og baby gulp. første gulpen mye, og da mener jeg mye. var lettere og la henne være naken da vi var hjemme for klær var kun renne så lenge hun sov. var slik til hun var 10 måneder. beundrer virkelig di som får flere en 2. jeg vet jo ikke for sikkert om jeg kun har 1 i magen elr om det er 2. og jeg har litt panikk på hvordan jeg skal takle tvillinger. men har heldighvis en mann i huset som er flink til og hjelpe til og nå. men sånn som deg som har 3 og nå kansje venter nr 4 har jeg stor respekt for:)
En til, please. Skrevet 24. september 2012 #8 Skrevet 24. september 2012 Dette gjør vi av en eller annen grunn HELT frivillig! Hvor dumme er vi egentlig? Hva i alle dager er det som mangler i hodene våre siden vi begår denne tabben om og om igjen? Jada, ungene er herlige, fantastiske og alt det der.... MEN.... Først skal man ligge på sofaen i 3-4 måneder å vri seg av smertene kvalmen gir det. Forhåpentligvis klarer man å vri seg mot sofakanten slik at man kan kaste opp i bøtta som står klar. Det å kaste opp er jo egentlig en pratisk ting da siden bekkenet verker slik at man ikke har sjanse til å komme seg på do når man må tisse. Når da den verste kvalmen har gitt seg så setter bekkenet inn for fullt. Herlige mannen som gjør klar en fin kurv med mat og drikke ved siden av sofaen slik at man kan få i seg noe iløpet av en dag. Magen eser, kroppen suger til seg alt av vann i nærheten, la oss bare håpe det ikke regner så alt for mye. En gang innimellom er man nødt til å forlate huset. Dette før gjøres lørdags formiddag slik at flest mulig kan få med seg denne vaggende hvalen som er på luftetur. Graviditet er jo tross alt ingen sykdom så man må jo ikke bare legge seg til! Det er jo noe ALLE vet... Iløpet av denne turen får man god trening på det som kalles selvkontroll: *Hvordan unngå å slå til alle de fremmede som føler at de har rett til å klå på magen så mye de vil. *Hvordan unngå å svare tilbake til alle de som er nære nok til å tørre å spørre om man er sikker på at der bare er en *Smile pent å svare unnvikende når bekymrede naboer og slektninger som skal være interessert i å høre om alt fra utflod, avføring, urinering osv osv... De riktig hyggelige vil jo på toppen av alt fortelle om alle detaljene om fødsler og slik. Alt som kan gå galt! Det at de siste månedene kun er fylt med kynnere er det pent få som husker på. Det å aldri kunne lukke øynene, for det er da først at ungen får sparkelyst! La oss sparke på ribbeina og blæra...JEEEIIIIII!! Så starter maseriene.. Disse riene er ikke noe særlig hjelp i for å få ut noen unge, men det er derimot veldig effektivt når det gjelder å slite mor ut totalt FøR fødselen har startet! Fødselen i og for seg trenger man vel ikke helt si så mye i detaljer om. Kan si så mye som at hvis de flere ganger ber mannen om å hjelpe dem med tekniske dupsidingser under fødselen så kommer det til å klikke totalt for meg. Sist jeg sjekket så skulle han være der for MEG under fødselen, ikke for å lære jordmødrene opp i maskinene de burde ha 110% kontroll på FøR vi kommer!!! Når man da til syvende og sist har fått ut denne nydelige ungen (etter en uke uten søvn) så er de så veldig hyggelig å sender far hjem. Stakkars liten, det har vært en hard økt for far så han må nesten få seg litt søvn. Mor derimot som virkelig er sliten? nei, vi skal styre og sulle hele tiden... Om ungen sover så skal mor uansett ikke få slappe av for da kommer det hele tiden et eller annet menneske innom for å spørre om noe.... Ikke det at man får mulighet til å slappe så mye av uansett med alle etterriene som til tider er mye værre enn selve fødselen. Det må være veldig vanskelig å forstå at man gruer seg til hver ammeøkt når man vet at det setter igang riene nok en gang... Hvorfor gjør vi dette egentlig? Og hvordan er det mulig at man ikke husker på dette når man sitter hjemmeen fredagskveld og tenker at "det hadde jo vært koselig med en til baby nå".... Det må jo være noe grunnleggende galt med oss kvinner? Det å totalt glemme av alt det vonde... man trenger ikke gjennoppleve det heller før man kommer på det, neida, det holdet å bare nærme seg den positive streken så kommer alle bildene tilbake i hodet. Nei,nå er det på tide å legge seg... God natt alle sammen! he he he he...fabelaktig! Jammen har du et poeng der.
Versailles Skrevet 24. september 2012 #9 Skrevet 24. september 2012 Jeg har fire barn, og skjønner at jeg har hatt svært enkle svangerskap..
På vei igjen <3 Skrevet 24. september 2012 #10 Skrevet 24. september 2012 Fantastisk! Vi venter også HELT FRIVILLIG nr fire. Jeg HATER det. Og det værste i all svangerskapsgrusomheten er alle de FANTASTISKE kvinnene som ikke klarer å la være å komme med et: "Jeg er glad det ikke er meg", eller et:"Jeg misunner deg ikke". DA svarer jeg som sant er: "Jeg er ikke glad det er meg" eller, "Jeg misunner meg heller ikke"....
Sjokoladebær Skrevet 24. september 2012 Forfatter #11 Skrevet 24. september 2012 hehe...ikke sant? eller som kun skal fortelle deg at de ikke kan skjønne at vi gidder! nå må man ha ny større bil,det blir dyrt,man skal ha tid til hver enkelt unge osv osv osv..... det er merkelig hvordan andre kan overhodet tenke tanken om at vi skulle bry oss med deres negativitet?vi kan da vel for pokker selv gjøre den jobben?det å tenke negativt altså.... men så dum e vi...fankern og...nå ligger jeg langflat på dag nr to...kvalmen leker med hver minstr del av kroppen og vår idioti går langsomt opp for meg....da var det påen igjen....enda godt at vi har en god sofa om ikke annet :S
hval12 Skrevet 1. oktober 2012 #12 Skrevet 1. oktober 2012 Det går ikke an å få 0 IQ. Heller ikke 10. Vis man hadde hatt det så hadde man ikke levd. De aller dummeste som lever kan puste og blunke. De kan ikke mer enn det. Men de har ikke alltid vært dumme da. Det kan jo ha skjedd en bilulykke slik at man får hjerneskade. Da hender det at man ikke kan mer enn å puste og å blunke. Legene får mat i folk som ikke kan spise selv med hjelp av rør og slike ting. Men det er heldigvis skjelden at folk er så dumme. Ingen kan bli så dumme narturlig uten ulykke tror jeg.
Queenmee Skrevet 7. januar 2013 #13 Skrevet 7. januar 2013 Jeg ler så jeg griner! Takk for god underholdning, Sjokoladebær. Har nummer en på vei. Er ikke mer enn 10+3 og satt over doskåla igår og formanet til både den og samboeren at vårt barn blir enebarn! Skal sies at jeg minuttet før grein fordi jeg gleda meg sånn til å få se ungen vår, og at jeg kaster opp hver gang jeg griner. Kan ikke for mit bare luv skjønne at folk gjør dette gang på gang!!! Keg humrer fortsatt og kommer til å vise denne til samboeren!
Mammatil2+lillespire<3 Skrevet 7. januar 2013 #14 Skrevet 7. januar 2013 Haha, som om jeg skulle sakt det (skrevet det) selv! Venter nr 3.. og er ikke lenge siden jeg tenkte.. hva i helvette er det vi holder på med.. ju hadde det jo så bra...ingen våkne netter og bleier dær innholdet er klistret opp etter ryggen, og man har mestlyst å kaste både seng, madrss og unge i vaskemaskinen kl 04 på natten... Har lurt på om jeg har tidlig alsheimer.... Om alle k unner har det, når det kommer til baby...
Miss Impatient Skrevet 7. januar 2013 #15 Skrevet 7. januar 2013 Heheeee! Godt å lese at jeg ikke er alene om sarkasmen:-) Jeg venter nr 3, 12 uker på vei i morgen, og har i det siste tenkt; Hva i svarte var det som fikk meg til å gjøre dette, nå som de to ungene vi har fra før endelig har blitt så store at de ordner mye selv i hverdagen, og jeg kan til og med ligge lenge i senga i helgene og slumre, for det står opp koser seg alene på stua... Om seks mnd er det slutt på denne lykken og friheten ja.... Og vi som for ikke lenge siden snakket om at snart kan vi begynne dra på alle de store ferieturene vi har lengtet etter, både til USA og Asia, for nå er ungene så store at de vil huske mange av opplevelsene, så reisene blir verdt det! Der brast den drømmen også gitt.... Nå blir det vel 4-5 år til vi kan drømme om annet enn svette charterturer på samlebånd....
Vera prøver Skrevet 9. januar 2013 #16 Skrevet 9. januar 2013 Kjenner meg igjen. Venter nr 4 og kan ikke huske at det var like ille sist gang :/ Riktignok nesten 10 år siden sist, men dog. Og veit med meg selv at dersom jeg hadde blitt gravid med nr 5 så hadde jeg gått på med godt mot. Selv om jeg nå sier til alle at dette blir absolutt den siste. Har ikke sovet ordentlig på flere uker og alt jeg ønsker er sammenhengende søvn og det er jo enkelt når man snart skal ha en liten klump som våkner x antall ganger pr natt ;p
Casti Skrevet 26. januar 2013 #17 Skrevet 26. januar 2013 hahaha, ler høyt=D Men er desverre helt enig...
Kathysbaby Skrevet 27. februar 2013 #18 Skrevet 27. februar 2013 altså kan hende jeg får kraftige protester nå men ærlig talt..hvorfor vi utsetter oss for dette? det sier seg vel selv.. for å få disse små skattene vel. Noe dere alle må vite siden der har valgt å få både 1 og 4 barn. Skjønner dere er sarkastiske men likevel. Etter å ha opplevd venninner og familiemedlemmer med infertilitetsproblematikk har jeg fått et helt nytt syn på dette - og tar min kvalme, oppblåsthet, humørsvingninger, vonde rygg, kviser, og vektøkning med glede. For det er ikke alle forunt desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå