Gå til innhold

hvilke melk gir du til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke melk gir du barna? hel, lett, ekstra lett eller skummet? Og hva er argumentet for at du gir akuratt den sorten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekstra lett. Fordi den er billigere på Coopen... Når vi drikker/bruker ca 8-10 liter i uken, så blir det litt at hver liter der er ca 4 kr billigere enn resten.

Skrevet

Gir ekstra lett, fordi barna mine er helt normalvektige og trenger derfor ikke noe fetere melk enn det

Skrevet

Rismelk eller havremelk, fordi det er sunnere.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Ekstra lett, fordi den inneholder d-vitamin og det er den jeg drikker selv.

Skrevet

Ekstra lett kjøper vi, og av og til laktosefri til min jente og samboeren men de drikker ikke så ofte. Er bare guttene til samboer og meg som drikker melk til vanlig så går ikke så mye av det.

Skrevet

Ungane drikk heilmjølk. Fordi dei likar det best, og ikkje har vondt av litt mjølkefett. Innimellom får dei kulturmjølk.

Skrevet

ekstra lettmelk i heimen, fordi den smaker best. Yngstejenta som har melk på skolen får lettmelk der, fordi det er det eneste alternativet de tilbyr.

Skrevet

Noen ganger prøver vi lure i han helmelk, fordi helsesøster sier det er det barn skal ha. Men vi kjøper som oftest bare lettmelk fordi han liker det best, og fordi jeg også drikker det. Helmelk smaker han bare litt på, men lettmelk drikker han. Pappaen drikker bare skumma.

Skrevet

Jeg har kjøpt den nye fettfrie melken jeg da siden den kom. ellers bruker vi ekstra lett.

Skrevet

Vi har bare h-melk i huset. Jeg har alltid drukket lett (sjokolade) melk, men samboer drikker h-melk. Derfor kjøpte jeg det når vi ble samboere.

Skrevet

Her er det lettmelk. Er den vi bruker i matlaging osv så da ble det til at han får den.

Ekstralett smaker jo vann, mens hmelk smaker fløte. :P

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

H- melk til ungene, skummet til oss voksne.

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Rismelk eller havremelk, fordi det er sunnere.

Seriøst? Stakkars unger, får de ikke vanlig melk?

Skrevet

Morsmelk til tutta, lettmelk til mannen og soyamelk til meg.

Skrevet

Ekstra lett med d vitamin og soyamelk drikker/bruker vi!

Skrevet

Helmelk til meg og ungen, lett til mannen. Etter at jeg la om kostholdet har jeg gått fra å drikke en liter lettmelk om dagen(minst) til ca en liter helmelk i uka :) gutten får ikke lettprodukter i det hele tatt så sant det lar seg gjøre (og det gjør det jo bestandig når jeg er hjemme og lager maten)! ;)

Og siden jeg ikke tror at det er fettet i maten som gjør at man blir feit så er jeg ikke redd for å gi det til barnet heller ;)

Skrevet

Har sjeldent melk i huset, kun til evt matlaging. Skal noe drikkes går det oftest i vann, noen ganger egenpressa juice eller saft.

Jeg har aldri syntes noe om melk og automatisk kjøper jeg det ikke med mindre det står på lista at jeg må ha det til en rett jeg skal lage. Vesla får foreløpig morsmelk og mme, kommer nok ikke til å kjøpe det for at ho skal drikke det heller, men om ho får det i bhg eller hos andre spiller ingen rolle.

Skrevet

Jeg drikke ikke melk, kun kefir. Ungene og mannen drikker helmelk. Begge ungene er slanke og vokser i voldsom fart, så bare tull å slanke dem med lett og ekstra lett. Hadde vi hatt tilgang på melk rett fra tanken, så hadde vi heller drukket det.

Skrevet

H-melk! Det er den som smaker mest melk ;) Jeg elsker melk!

Bryr meg ikke om innholdet. Her har vi jevnt over et sunt kosthold og lever et aktivt liv. Både vi voksne og ungene. Vel, i hvert fall ungene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...