Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Når jeg må søke om permisjon på jobben? tenkte jeg skulle dra til nav og ordne papirer der,er 5 år siden sist så husker ikke hvilken uke jeg burde gjøre dette? er bare gravid i uke 15 nå men veldig greit å vite;) Tusen takk for svar!
Major HotLips Houlihan Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Greit å vente til etter ordinær ultralyd, siden termindatoen kan endres da. Også må du få bekreftelse av jordmoren
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Fra arbeidsmiljøloven: § 12-7. Varslingsplikt Permisjon etter §§ 12-2 til 12-6 skal varsles arbeidsgiver snarest mulig og senest en uke i forveien ved fravær utover to uker, senest fire uker i forveien ved fravær utover tolv uker og senest tolv uker i forveien ved fravær utover ett år. Oversittelse av fristene medfører ikke at arbeidstaker må utsette permisjonen dersom permisjon er nødvendig på grunn av forhold som arbeidstakeren ikke hadde kjennskap til ved fristens utløp. Det gjelder det å melde fra til arbeidsgiver. Hvordan du skal gjøre det varierer fra sted til sted, jeg har bare informert arbeidsgiver muntlig og det har jeg gjort allerede rundt uke 6-7-8 for da har jeg begynt å bli såpass dårlig at jeg har blitt sykemeldt. Jeg er ikke sikker på hvor tidlig du kan søke hos nav, men du trenger hvertfall ikke å søke så tidlig som uke 15. Jeg tror det er litt forskjellig fra navkontor til navkontor hvor tidlig de vil ha søknaden, så jeg ville ringt navkontoret du hører til etterhvert og spurt når de helst vil ha søknaden din. Det gjorde jeg første gang og mitt navkontor ville ha søknaden ca 1mnd før permisjonen startet. Da jeg skulle ut i andre permisjon var jeg ganske treg, da sendte jeg søknaden ca da jeg gikk ut i permisjon og to uker etterpå hadde jeg pengene på kontoen, så de kan være raske hvis de vil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå