It's all about me Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 (endret) Guttungen har det, eller han har cøliaki. Fikk diagnosen etter at han hadde kastet opp daglig i flere uker. Antagelig hadde han vært veldig uvell lenge før det. Men tidligere hadde han også slitt med diare og oppblåst mage. Endret 20. september 2012 av Frokostquiz
Gulljnta Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Har cøliaki, ble innlagt med mindre enn 50% blod da tarmen var så ødelagt av gluten at den ikke tok opp næring. Fikk blod og ble proppet av alle mulige vitaminer intravenøst i 1 uke. Merket ingenting på magen før jeg fikk diagnosen, men kunne spise hva jeg ville uten å legge på meg et gram! Gikk opp 8 kg etter jeg begynte på glutenfri diett.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Jeg har ikke cøliaki, men hveteintoleranse. Merker det ved å bli oppblåst, stinn, uvel, luft i magen og småkvalm når jeg har i meg noe særlig hvetemel. Tåler fint havre, knekkebrød av rug osv, tåler også at det er litt hvetemel i sauser o.l. men spiser jeg bakevarer, brød e.l. med hvetemel i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå