Gå til innhold

noen her med glutenintoleranse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Guttungen har det, eller han har cøliaki.

 

Fikk diagnosen etter at han hadde kastet opp daglig i flere uker.

Antagelig hadde han vært veldig uvell lenge før det.

Men tidligere hadde han også slitt med diare og oppblåst mage.

Endret av Frokostquiz
Skrevet

Har cøliaki, ble innlagt med mindre enn 50% blod da tarmen var så ødelagt av gluten at den ikke tok opp næring. Fikk blod og ble proppet av alle mulige vitaminer intravenøst i 1 uke. Merket ingenting på magen før jeg fikk diagnosen, men kunne spise hva jeg ville uten å legge på meg et gram! Gikk opp 8 kg etter jeg begynte på glutenfri diett.

Skrevet

Jeg har ikke cøliaki, men hveteintoleranse.

 

Merker det ved å bli oppblåst, stinn, uvel, luft i magen og småkvalm når jeg har i meg noe særlig hvetemel.

 

Tåler fint havre, knekkebrød av rug osv, tåler også at det er litt hvetemel i sauser o.l. men spiser jeg bakevarer, brød e.l. med hvetemel i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...