Gå til innhold

Trass.... Igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere trassanfall hos barna deres? Hva fungerer hos dere?

Vi har en skikkelig dårlig periode med tanke på trass nå. Det er akkurat som at guttungen vil bestemme alt og kan være litt av en "terrorist" til tider (ikke slemt ment...). Han leter på en måte etter noe å klikke over, og vi går til tider på eggeskall her hjemme. Det har blitt til at vi lar han styre noen ting, ettersom det han gjerne vil styre er detaljer som ikke egentlig betyr noen ting for oss. Merker at det er dumt, for dette eskalerer og det kommer stadig nye detaljer han styrer. Nekter vi han å styre disse tingene så starter trassanfallet og da er han umulig å roe ned.

Trassen har vært skikkelig ille på morgenen, og jeg har kommet noen minutter for sent til skolen hver eneste dag de siste ukene pga det. I går bestemte jeg meg for å tenke litt som Jesper Juul, "snakk med barnet" osv. Og vi lagde en avtale i går kveld som handlet om at vi skulle ha en koselig morgen dagen etter, at mamma ikke skulle bli sinna på han og han ikke skulle bli sinna på mamma osv. Så i dag tidlig når han begynte å vise antydning til å ville trasse, så minnet jeg han på avtalen og vi ga hverandre en klem i stedet. Det var så herlig!

Men dette fungerer nok ikke evig. Så hva gjør dere for å håndtere trassen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...