Gå til innhold

Har dere blitt snakket til eller snakket til andre mødre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har blitt snakket til av barnelegen!

Skrevet

Det var veldig dårlig forklart i overskriften merker jeg... Mener om dere har blandet dere inn og snakket til/advart/gitt råd til mødre du ikke kjenner hvis de har gjort noe spesielt eller oppført seg dårlig ovenfor barnet... Og omvendt.

HI

Skrevet

Ikke som jeg kommer på.

Men naboen tok å oppdro en gutt på butikken. Er en som er kjent i nabolaget for alltid å lage bråk. Mora gjør som regel ingenting.

På butikken en dag så klarte denne gutte å ødelegge handleturen for alle som var der. Ente med at han i kassakø sølte yougert på skoene til naboen. Mora verken unnskyldte gutten eller sa noe til sønnen. Så da tok naboen en yougert å tømte i håret på gutten. Gjett om han ble satt ut...

Har hørt at han oppfører seg penere nå.

Skrevet

En gang. Var en mor som satte seg inn i bilen med barnet sitt på ca 2 år på fanget for å kjøre bil. De skulle sikkert ikke så langt, men de måtte ut på en ganske trafikkert vei med 50-sone, og jeg kunne bare ikke stå der og de på det. Stilte meg foran bilen slik at hun matte stoppe og sa kort at enten setter du barnet bak i bilen og sikrer det, eller så ringer jeg politiet med en gang. Hun ble kjempesur og ba meg passe mine egne saker, men satt barnet bak i bilen. Jeg kan godt passe mine egne saker, men når spiller russisk rulett med barnet sitt, så anser jeg det som en plikt å blande meg...

Skrevet

Har bare sagt ifra til ei venninne om at kanskje hun burde gi barnet sitt mat. Han skrek og skrek, og jeg skjønte at det var mat han ville ha, men hun var ikke helt lydhør.. Vi var på shopping. Var jo ikke ille sånn sett, men for min del så kunne vi avbryte handlingen der og da, og heller finne et sted der hun kunne amme han. Blit stresset av sånt, nesten mer enn det venninnen min var. :P

Skrevet

Jeg snakket til et barn som stod å plukket smågodter med hendene, sa til henne at det gjør man bare ikke, bruk skjeen! Mora stod bare å glante, sa ingenting.

Skrevet

Jeg har gjort det.

En mor trillet en tom barnevogn, mens hun hadde en baby på kanskje 2 mnd i en bæresele der hode hang og slang. Barnet sov.

Jeg sa det på en pen måte.

Skrevet

Jeg har skrevet om det for ikke så lenge siden, men var i butikken meg toåringen her om dagen. Og i kassekøa så tullet vi litt, hun liker å bli kilt på halsen og bøyer den tilbake og sier "meer meeeer". Da snur det seg ei dame og sier på en nedlatende måte at "det der er virkelig ikke bra altså"

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Sa ifra til en gravid røyker engang.

Engang da Mille var fersk kanskje 3 uker HYYYYLTE hun, jeg hadde hun på fanget og prøvde å roe henne, men tok frem tlf for å ringe mamma.

Akkurat da jeg tastet inn nr hennes kom en sur meggekjærring forbi og sa mens hun gikk forbi "gu kor dårli mor du æ, som sitt med telefonen mens ungen driv å skrik" skulle jo bare ringe mamma og be henne hente oss for vi måtte dra for Mille var så ubekvem. Den satte seg kommentaren faktisk

Skrevet

Blitt snakket til... Var på bytur med baby i bagvogn. Skulle åpne døra og se etter min mor som var i en butikk. En garnbutikk, så det var ingen høye hyller, greit oversiktlig. Jeg strevde litt for å sette vogna inntil veggen slik at den ikke sto i veien for forbipasserende. Døra var på bakkeplan, et lite trinn opp. Jeg hadde ei hånd på vogna og ei på døra i det ei dame spør om jeg trenger hjelp til å ta inn vogna... Britisk, jeg skal ikke inn sa jeg. Og fikk grisekjeft fordi jeg hadde tenkt å gå fra vogn og baby utenfor en butikk i en storby. Jeg sto bare å gapte...

Skrevet

Jeg fikk kjeft av ei dame som syns babyen hadde lite klær på seg. Han lå barbent i vogna si. Dette var i juli. Hun sa at han siden han var nyfødt så måtte han ha masse klær på seg. Han var 7mnd....

Skrevet

Ordbok på telefon... Nei takk, ikke britisk. Skjønner det kunne se ut som jeg hadde tenkt å gå fra, men. Hadde hun bare hørt på hva jeg sa, fremfor å forberede en kjeftetirade...

Skrevet

Jeg fikk en unødvendig kommentar av en gubbe om at man skulle stå til høyre sånn at folk kunne komme forbi på venstre side. Dette var på et rullebånd og jeg har en Simo vogn, den er jo ganske bred da. Men han kom seg forbi uten at jeg måtte flytte meg. Jeg stod til høyre i den grad det lot seg gjøre så ba han om å holde kjeft. Ja, det var sikkert unødvendig av meg, men det var han kommentar og måten han sa det på også. Så da snudde han og presset seg opp i vogna og i ansiktet mitt og lurte på hvorfor jeg sa det når han bare var høflig og hyggelig. Vi nærmet oss enden på båndet og jeg måtte nesten trille av da det stod folk bak oss. Var så uheldig at jeg kom borti foten hans. Da ble han drit forbanna og dytta hardt til vogna med min 6 uker gamle unge oppi. Da klikka det for meg og jeg ropte "hva i helvette er det du driver med?". Han ble både flau og sint for folk stirra jo. Så jo ut som om han var en tulling, man "angriper" ikke en barnevogn. Han omtrent løp ut derifra. Tilpass for han!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...