Gå til innhold

Kan du noe om regntrekk til barnevogner..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg lurer litt på om noen kan noe om regntrekk - og hvor tette de er? Jeg tenker ikke på om de holder vannet ute, men hvordan det er med luft oppi vogna.. Jeg jobber i barnehage og vi har mange sovebarn som sover ute i vognene sine. Alle har forskjellig regntrekk - det må finnes uttrolig mange forskjellige typer ;) Men felles for nesten alle er at de er så "tette". Et av de har bare et lite luftehull foran, mens et annet har noen små hull på siden. Et av de kan lukkes med glidlås, men om man gjør det er det jo ikke noe hull i det..

Er det noen som kan noe om dette? Jeg syns det er litt skummelt med tanke på at de kan få lite luft inne i vogna, men jeg vet ikke om det stemmer? Det er jo forskjellig "stoff" på disse regntrekkene også..

Håper noen kan noe om dette så jeg kan bli litt opplyst :) Vil jo at barna skal sove trygt når de er i barnehagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leste nettopp en artikkel om spedbarnsdød, og da ble bl.a regntrekk nevnt. Søren at jeg ikke finner artikkelen igjen... Men det ble anbefalt med god lufting, pga dette med oksygenmangel. Det var også viktig med lufting pga overoppheting. Jeg synes den du nevnte med små hull på sida, virker kjempeskummel... Og den med glidelås virker bare helt grøss og gru!

Skrevet

Lurer også på dette. Står jo så mye om dette å legge tepper foran vogna for å dekke for lyset over alt. Helsesøster informerer også om dette, men har ikke hørt et ord om regntrekk.. Selv har jeg Emmaljunga City Cross, og der er det et relativt stort hull i front hvor det kommer inn bra med luft i vogna.

Skrevet

Første vogna jeg hadde, hadde regntrekk med et stort hull foran. Nå har jeg tfk-vogn, og det gamle regntrekket er altfor lite til å brukes på den. Tfk sitt regntrekk er sånn med glidelås, og jeg lukker den aldri! Tjukk plast og uten lufting?! Neitakk!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Godt og se at dere er enige i at det blir tett og lite luft inni vognene! Da fortsetter jeg bare å brette de opp :)

Tommelopp!; er samme vogna som ene barnet i barnehagen har - jeg har aldri lukket igjen glidlåsene heller.. kan ikke skjønne at produsentene kan lage slike regntrekk?!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...