Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Hvorfor/ hvorfor ikke? Vi har diskutert det flere ganger, men er ikke helt sikker på hva vi skal gjøre. Kom gjerne med gode grunner for og imot
El1 Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Vi har fordi at hvis barnet er med i en ulykke og blir ufør, så skal han feks ha mulighet til å få kjøpt seg et hus. Vi betaler nesten 2000 kr i året.
Hybelkanina Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Ja vi har det. Først og fremst fordi forsikringen gir oss mulighet til å ta ut ulønnet permisjon hvis barnet skulle bli alvorlig syk eller utsettes for en ulykke.
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Nei det har jeg ikke. Pappa er forsikringsadvokat og sa det er unødvendig. I Norge er det gratis med sykehus, tannpleie, psykologisk hjelp ++++++ for barn. Og Gud forby om det skulle være et dødsfall er det strengt tatt noe jeg ikke vil tjene penger på.
Gjest Gullguttene Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Vi har barneforsikring i Gjensidige, valgte det selskapet fordi deres forsikring kom best ut i test da vil skulle kjøpe. Valgte å ha barneforsikring fordi det gir en større økonomisk trygghet og bedre muligheter til tilrettelegging, behandling osv. dersom barnet skulle bli syk, skadet eller ufør i ung alder. Hvorfor skulle jeg ikke forsikre barna mine når jeg har forsikra bikkja mi og alt innbo (pluss mye annet)? Syns det bare skulle mangle, de er det mest dyrebare jeg har.
Major HotLips Houlihan Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Ja, det har vi for å sikre fremtiden deres om de ikke klarer å arbeide
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Nei det har jeg ikke. Pappa er forsikringsadvokat og sa det er unødvendig. I Norge er det gratis med sykehus, tannpleie, psykologisk hjelp ++++++ for barn. Og Gud forby om det skulle være et dødsfall er det strengt tatt noe jeg ikke vil tjene penger på. Det er sant, men hva skjer med barnet ditt hvis hun skulle bli invalid i barne- eller ungdomsårene? Da blir hun minstepensjonist resten av livet, og det er ikke noe å leve av. Så selv om helsetjenester er gratis, gjelder det bare frem til fylte 18 (20) år, og etter det står man på bar bakke. Bokstavelig talt. Så jeg ville revurdert det altså. Da tar jeg ut alle aksjene hennes så hun vil ha råd til å leve et så godt liv som mulig. Pappa har en del "hvis noe skjer" fond her og der til slike ting. Men kan godt være jeg kjøper en forsikring når hun er ungdom om hun begynner på noen sporter. Jeg drev aktiv alpint og knakk nakken så vet jo det kan være farlig. og lurt da med økonomisk trygghet. Men nå har hun jo egentlig det allerede.
Mami_ Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Ja, har gjennom utdanningsforbudet på meg selv, samboeren min og datteren våres. Dette er for å ha litt større økonomisk trygghet og handlingsrom dersom noe (gud forby) skulle skje noen av oss...
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 20. september 2012 #9 Skrevet 20. september 2012 Fikk litt lyst til å svare "ja, selvsagt", men har jo forstått at det ikke er en selvfølge for alle. Det er av mange grunner egentlig, men mye for å fortere kunne få økonomisk hjelp dersom noe skulle skje. Man har krav på mye fra det offentlige, men jeg vet om nok som sukker over hvor vanvittig tungt det er å oppsøke og kjempe for rettighetene der, samt at ikke alle er like gode som det en forsikring dekker. Det er rett og slett en trygghet som jeg håper vi aldri vil ha brukt for!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 20. september 2012 #10 Skrevet 20. september 2012 Nei det har jeg ikke. Pappa er forsikringsadvokat og sa det er unødvendig. I Norge er det gratis med sykehus, tannpleie, psykologisk hjelp ++++++ for barn. Og Gud forby om det skulle være et dødsfall er det strengt tatt noe jeg ikke vil tjene penger på. Det er sant, men hva skjer med barnet ditt hvis hun skulle bli invalid i barne- eller ungdomsårene? Da blir hun minstepensjonist resten av livet, og det er ikke noe å leve av. Så selv om helsetjenester er gratis, gjelder det bare frem til fylte 18 (20) år, og etter det står man på bar bakke. Bokstavelig talt. Så jeg ville revurdert det altså. Da tar jeg ut alle aksjene hennes så hun vil ha råd til å leve et så godt liv som mulig. Pappa har en del "hvis noe skjer" fond her og der til slike ting. Men kan godt være jeg kjøper en forsikring når hun er ungdom om hun begynner på noen sporter. Jeg drev aktiv alpint og knakk nakken så vet jo det kan være farlig. og lurt da med økonomisk trygghet. Men nå har hun jo egentlig det allerede. Du hører hvor "dumt" det høres ut? Greit nok, pappa betaler og aksjer og alt, men det høres litt klysete ut. Han har helgardert familien sin og barn og barnebarn syntes ikke det er klysete i det hele tatt! Syntes det er fornuftig og noe alle med god økonomi burde gjøre. Aksjene til datteren min er det jeg som har kjøpt, noe som heller ikke er klysete men lurt om man setter seg litt inn i det. Det er noe alle kan gjøre for det er ikke så veldig dyrt. Så du missforstod nok litt der pappa betaler ikke aksjer og alt. jeg betaler aksjer og alt for mitt barn, men han har en konto om noe skal skje med de han er glad i. Det er fornuftig ikke klysete, men du blandet kanskje de ordene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå