Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Jeg mener vi bør prioritere kjøkken og stue, for vi skal lage åpen løsning. Mannen er fullstendig uenig og vil ta bad først. Jeg tenker at stue og kjøkken er der vi tilbringer mest tid, men nå pågår en heftig diskusjon! Så hva mener dere er viktigst?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Enig med deg. Slik gjorde vi det også. Først kjøkken, så stur, så soverom, ganger, kjeller og så bad til slutt.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Kommer an på hva som skal pusses opp, men om det er fare for fukt, råte og den slags så ville jeg tatt badet først. Tror jeg ville tatt badet først uansett.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Det kommer jo også ann på tilstanden på rommene. Her i huset ville jeg defintivt prioritere kjøkkenet, for det er eldst. Det går jo også ann å ta en midlertidig løsning på et av rommene, foreksempel bytte fronter og benkeplate på kjøkkenet, samt male vegger.
Von Hertelhofen Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Jeg ville iallefall tatt stuen først, så lenge badet er brukbart inntil videre.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Problemet er bare at vi må ta kjøkkenet og stuen i ett, for vi skal lage åpning i veggen fra kjøkkenet til stuen, og da vil vi at gulvet skal "henge sammen" og slippe en eventuell skjøt med list osv på gulvet i etterkant. Alt i hele huset er gammelt, men ingenting er fukt eller noe. Alt er like gammel, men velholdt! En annen ting er at vi har bestemt oss for epoq kjøkken når vi skal ha nytt kjøkken, for det har kjekke løsninger, god kvalitet og billig, og nå er det 15% på det, likevel nekter mannen!! HI
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Om det er 15% på det nå er det jo dumt å ikke ta kjøkkenet først. Vi lever også i et oppussingsprosjekt. Vi er ferdige med kjøkken og stue åpen løsning. Bad komer vi til å ta til slutt. Kommer litt an på, det blir gjerne litt vilkårlig med prioriteringene. Akkurat hva vi har penger til, nr håndverkerene kan komme, om det er noe som må fikses for å unngå lekkasjer. Så når vi hadde stilas for malin, ble det naturlig å skifte vinduer i andre etg også samtidig. Blir gjerne litt sånn, hulter til bulter, men da var det ikke nok penger igjen til å ta vaskerommet i år, så da får det vente fordi om det sto øverst på prioriteringslista. Så nå hopper minstemanns rom opp i køen, for det er ikke så mye penger involvert id et. Og er en fin høst og vinter oppgave. Og passer med besøk vi får til jul, at vi trenger mer soveplass etc.
Major HotLips Houlihan Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Så lenge badet er brukbart så hadde jeg tatt kjøkken og stue først
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #9 Skrevet 20. september 2012 HI her. Tusen takk for innspill. Godt å se at det er flere som er enige med meg Skal også sies at mannen er rørlegger da, så badet er veldig viktig for han. Men ettersom han er rørlegger kan han jo alltids ta badet selv når som helst! ETTER kjøkken og stue...hehe
Isola&Lille+julegave Skrevet 21. september 2012 #10 Skrevet 21. september 2012 Jeg tok kjøkken og stue først. Skulle også ha åpen løsning. Slitsomt nok å bo i et oppussingsobjekt så for meg var det viktig å få de rommene jeg var mest i (våken) opp og gå først! Badet tok jeg 2 år senere. Det var gammelt, kaldt og stygt, men funket helt greit. Så svaret er definitivt stue/kjøkken!
Gjest vinterbrud Skrevet 21. september 2012 #11 Skrevet 21. september 2012 Her tok jeg badet først,og noen år senere holder jeg på med kjøkkenet. Hos meg er det også åpen løsning mellom stue og kjøkken. Lykke til med oppussingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå