Gå til innhold

Hva tenker du om "hvite" som er sammen med "mørke"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forandrer du din oppfatning om du finner ut at de er gift og har barn sammen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og når man trodde det ikke kunne komme et sløvere spørsmål...

Skrevet

" Forandrer du din oppfatning...?" Hvilken oppfatning?

" Hei, der går det et par!"

redigering:

" Hei, der går et par med barn!"

?

Gud så teit... Skjerp deg.

Skrevet

Hm... Tenker at de får nok utrolig skjønne barn!

Men har faktisk fordommer mot forhold mellom bleikfeite halvgamle norske menn og unge pene thailandske damer... Stakkars jenter!

Skrevet

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Er kjærligheten så annerledes mellom en lys og en mørk enn mellom to lyse at det blir gjenstand for unødvendig oppmerksomhet og synsing og mening??

Skrevet

Ei venninne av meg pleide å si: "De får pene barn" :-)

Når jeg ser et slikt par går jeg automatisk ut fra at ingen av dem er rasister.

Skrevet

alle sa til meg at vi kom til å få såååå pene barn( jeg "hvit" og han "mørk"), og det gjorde vi også gitt! faktisk verden vakreste! :D

Skrevet

Tenker: åååå, de kommer til å få nyyydelige barn :D

Skrevet

Beklager til de som syntes dette var et tåpelig spørsmål, men dette er virkelig et spørsmål som er viktig for meg, men som jeg ikke kan stille høyt i det offentlige rom rundt meg.

Jeg er selv i midten av 20 årene og etninsk norsk. Jeg er gift med en fantastisk vakker afrikaner som er 6 år eldre enn mag, og vi har en nydelig jente på 5 år sammen.

Da jeg og min mann ble sammen fikk det selvfølgelig reaksjoner. Jeg fikk kommentarer som at jeg måtte passe meg, være sikker på hans intensjoner og ikke la meg lure. Jeg forstår skepsisen folk hadde i begynnelsen, og at de hadde behov for å "advare" meg. Men det er ikke særlig hyggelig.

Uansett, nå er vi godt gift i mange år, lykkelige og gleder oss til fortsettelsen. I vinterferien var vi på besøk i min manns hjemland. En utrolig fantastisk opplevelse! Da jeg kom tilbake presterte min forlover og inntil da, beste venninne, og si at nå hadde jeg vært gjennom "ildprøven". Hun sa at hun aldri hadde stolt på min mann, og at det samme gjelder alle rundt henne. Hun hadde faktisk vært bekymret for hva min mann ville gjøre mot meg da vi var i hans hjemland? !

Jeg ble SJOKKERT! Derfor spør jeg, er det vanlig å tenke slik? At menn med mørk hudfarge ikke er oppriktige? Er det noe folk som treffer oss på gaten tenker? At jeg blir lurt? Og hvordan i ALL verden er det mulig å tenke noe slikt etter så mange år?

Så derfor mitt sløve spørsmål, som er av stor betydning for meg.

HI

Skrevet

Tenker ikke over det i det hele tatt, kun hvis det ser ut som en olding som har hentet seg en 18 åring fra Thailand/Filippinene, da tenker jeg stakkars jente...

Skrevet
alle sa til meg at vi kom til å få såååå pene barn( jeg "hvit" og han "mørk"), og det gjorde vi også gitt! faktisk verden vakreste! :D

Så kjekt! :)

Men et spørsmål! Møter dere fordommer nå? Eller har dere møtt det før, men at det har "blåst" bort nå?

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tenker vel like lite over det som jeg tenker over 2 hvite eller 2 svarte. Folk er folk

Skrevet

Jeg tenker ingen ting, så sant ikke jenta bærer skaut, jeg ser desverre litt ned på norske jenter som blir sammen en muslim og brått blir muslim selv.

Skrevet

Jeg blir nødt til å innrømme at jeg tenker noe annet enn "der går et par." Jeg ser da at de er mørk og lys, og jeg tenker også at de kan få vakre barn. En god venninne har afrikansk mor, og hun og broren er ufattelig vakre mennesker. Men... jeg tenker faktisk også "jeg lurer på om det der med once you go black, you never go back stemmer. Og tro om han har ekstra stor penis, eller om det bare er en myte. Jeg skulle ønske jeg ikke tenkte det, men det gjør jeg. Hehe :) En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å spørre, selv om jeg hadde muligheten til det da min beste venninne fant seg en afrikaner. ;) Man tenker da stort sett veldig mange ting, gjør man ikke, uten at det er ment fordomsfullt eller rasistisk. I alle fall tenker jeg mye rart. Jeg legger veldig godt merke til mørke mennesker siden de er en eksklusiv importvare her jeg bor, og synes de er spennende. :D

Skrevet

jeg hadde vel ikke hatt noen slike tanker og bekymringer på grunnlag av at han er mørk, men heller pga hva slags personlighet han har. At en av dine nærmeste har slike bekymringer sier enten at hun kjenner ham svært godt, eller svært dårlig.

Skrevet
jeg hadde vel ikke hatt noen slike tanker og bekymringer på grunnlag av at han er mørk, men heller pga hva slags personlighet han har. At en av dine nærmeste har slike bekymringer sier enten at hun kjenner ham svært godt, eller svært dårlig.

Hun sa også da at "han er så unaturlig snill, så jeg har antatt at han er falsk for å oppnå bedre fordeler, det er årsaken til at jeg ikke har gitt ham en sjanse." - Så kan vel konkludere med at hun kjenner ham svært dårlig! :(

HI

Skrevet
Så kjekt! :) Men et spørsmål! Møter dere fordommer nå? Eller har dere møtt det før, men at det har "blåst" bort nå? HI

Nei, har ikke møtt noe negativt i det hele tatt. Moren hans var vel ikke 100% fornøyd med at jeg var lys i huden, men det har gått seg til det og :) Hun elsker barnebarnet sitt og alle jeg møter har bare positivt å si. Hva de tenker vet jeg ikke, men jeg bryr meg heller ikke om det. ;)

Skrevet
Jeg blir nødt til å innrømme at jeg tenker noe annet enn "der går et par." Jeg ser da at de er mørk og lys, og jeg tenker også at de kan få vakre barn. En god venninne har afrikansk mor, og hun og broren er ufattelig vakre mennesker. Men... jeg tenker faktisk også "jeg lurer på om det der med once you go black, you never go back stemmer. Og tro om han har ekstra stor penis, eller om det bare er en myte. Jeg skulle ønske jeg ikke tenkte det, men det gjør jeg. Hehe :) En ting er sikkert, jeg kommer aldri til å spørre, selv om jeg hadde muligheten til det da min beste venninne fant seg en afrikaner. ;) Man tenker da stort sett veldig mange ting, gjør man ikke, uten at det er ment fordomsfullt eller rasistisk. I alle fall tenker jeg mye rart. Jeg legger veldig godt merke til mørke mennesker siden de er en eksklusiv importvare her jeg bor, og synes de er spennende. :D

Hohoho! Vil du ha mitt svar? JA, "once you go black, you never go back". Men dette kan jo selvfølgelig være individuelt :o) Ikke vet jeg. Vår sønn på 3 år har arvet farens gener, og hans tissemann er slik at du kan se den mellom bena hans når du ser ham bakfra :S Er SIKKER på at personalet i barnehagen lurer på hvordan farens utstyr er....

Skrevet

Nyt kjærligheten er alt jeg har å si. Ingen kan se utenpå et menneske om det er snilt eller mindre snilt. Jeg forstår veldig godt at dette er vanskelig for deg, fordi du føler deg sett ned på fordi din mann er afrikaner, eller mørk. Jeg hadde nok slitt med de samme tankene selv. Men hei, drit i det! Det viktigste er at DU, dere og barnet har det godt og trygt. Det er faktisk dere dette gjelder. Og trøst deg med at de som tenker slik nok har lite å tenke på selv, eller et liv de ikke er helt fornøyd med.

Det er ofte man må "rakke" ned på andre for å føle seg bedre selv.

Nyt hverandre, og vær stolt av din afrikanske mann:-)

Skrevet

Ei venninne av meg har mørk far og lys mor, og hun og broren har verdens nydeligste hudfarge. De er veldig pene utover det også, men jeg blir slått litt i bakken hver gang vi møtes over den gyldne gløden hun har året rundt.

Faren er forøvrig en av de mest uselviske, snille personene jeg har møtt, som gladelig går ut av sin vei for å hjelpe andre med stort eller smått.

Så hvis jeg møter et par hvor en er mørk og en er lys tenker jeg ikke stort over det annet enn at det minner meg om venninna mi og familien hennes :)

Leit å høre, HI, at du har venninner som henger fast i stereotyper om at mørk = farlig, men da er det tross alt veldig godt å kunne motbevise tanker og frykter de måtte ha, og kanskje hjelpe til med å åpne øynene deres litt.

Skrevet

Det jeg tenker er at jeg håper at de har det bra sammen. Har møtt p begge deler i jobben i bhg. Par hvor mannen er verdens snilleste og ikke kan få gjort noe godt nok for mor og barn og forhold hvor man lurer på hvorfor de er sammen med kjefting og hvor det har vært mistanke om mishandling.

Men når jeg tenker etter s er det det jeg tenker om alle forhold bare at det kommer mer frem når det er blandete forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...