Gå til innhold

Betale for UL på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ha tidlig UL for å fastsette termin, og fikk brev med datoen i dag. Men der sto det at det var egenandel på ca 300 kr for undersøkelsen.

Er det noe nytt nå, at man må betale for UL når det er på sykehuset, og henvist av legen?

(Det gjør meg ingenting å betale for det, altså, men har med to tidligere barn måtte ha ekstra UL pga medisinske årsaker, og jeg har aldri måtte betale da, så lurte bare på om det var noe nytt over hele landet)

Må man også betale for ordinær UL nå da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke betalt,men vet ikke om det har noe med hjertefeilen min og gjøre

Skrevet

Jeg hadde tidlig ul på sykehuset, betalte ingenting..

Skrevet

Jeg tror at du du har god begunnelse til å ha en tidlig UL så kan du få det gratis, men ellers er det kun ordinær UL rundt uke 18 som er gratis

Skrevet

Jeg ville ikke trodd at du skulle betale når det var henvist av legen...

Men kanskje det er fordi det ikke er en medisinsk grunn for undersøkelsen?

Skrevet

jeg betalte ikke for tidlig UL hos privat gynekolog engang

Skrevet

Nei, selv ble jeg veldig overrasket over at jeg må betale for det, for selv om det ikke er en medisinsk begrunnet UL i form av å sjekke om alt er greit, eller pga blødninger og slikt, så er det jo en medisinsk begrunnet UL iom at de må vite ca termin.

Men fri og bevares, jeg skal klare å betale de pengene ;), men syntes bare det var veldig merkelig, for jeg trodde undersøkelser var gratis når man var gravid, så lenge det var legen som mener du skal ha undersøkelsen.. :)

Skrevet

jeg tror ikke du må betale for det.det sto lignende da jeg skulle ta duotest/ul på riksen.men fant ut at den egenandelen gjelder andre som får ul og ikke gravide.All behandling av gravide skal være gratis så lenge det foregår på offentlig sykehus mener jeg da.

Skrevet

De har nok sendt ut ett standardbrev med innkallingen din. Jeg har hatt flere ultralyder og på alle innkallingene fra sykehuset står det at egenandel er på kr 307,-

Men det gjelder ikke gravide. De får jo inn en del pasienter og som ikke er gravide.

Skrevet

Høres rart ut. Jeg betalte ikke for tidlig ul som strengt talt ikke var medisinsk begrunnet.. Var ikke på sykehuset heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...