Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Og sier at vi mener han bare skal være hjemme, noe han ikkw vil. Ikke vært hjemme på 2 mnd.. hva syns dere?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Selvfølgelig blir det det han oppfatter om dere hele tiden maser på at han skal være hjemme. Selv om han ikke har vært noe særlig hjemme. Han er voksen og må absolutt få velge selv hvor han vil tilbringe tida si!! Men jeg tror jeg hadde prøvd meg på et par "dater" med han hvor man gjorde noe han syntes var kult av noe type aktiviteter, også utvidet det til å være en og annen dag hjemme noen timer for å være sammen. Familie er veldig viktig!!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Han har ikke vært hjemmom på 2 mnd? Har sovet borte alle netter og ikke en gang vært innom for å vaske klær? Da vil jeg si han har flyttet ut. Så lenge han er myndig kan dere ikke tvinge ham til å bo hjemme, men det er jo ikke så mye han kan kreve heller om han ikke il bo hjemme.
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Høres ut som en hvilken som helst 18 åring, men hva er problemet? Sover han ikke hjemme heller? Sier han at dere vil at han bare skal holde seg hjemme og så vil han ikke det? I så tilfelle må dere få i gang kommunikasjon og komme frem til et kompromiss dere kan leve med alle sammen
bobbelfru Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Hmm da er det jo greit og spørre om det ikke er på tide og flytte? Så lenge han tjener sine egene penger så er det vel greit han ikke er hjemme?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Når barna når den alderen er det beste å bare ha åpen dør! Et sted å komme til ved behov :-) ER det mistanke om rus, stiller det seg litt annerledes, da må dere sikre dere selv, andre barn, og materielle ting. Så må dere også press på for kontakt, oppfølging, støtte og gjerne avrusning.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Om han bor hjemme, men ikke har tid til familien på 2 mnd, så hadde jeg nok gitt beskjed om 2 valgmuligheter: 1. flytt på hybel/leilihet, 2. ha tid til familien også. Er slik at jeg ser det som bortkastet å skulle bo hjemme, om du faktisk ikke er hjemme i det heletatt (foruten å sove)
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Sånn var jeg også da jeg var 17-18. Eneste jeg gjorde hjemme var å vaske klær og sove (en sjelden gang). Mamma krevde husleie av meg da, det er jeg glad for i dag
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #9 Skrevet 20. september 2012 Tjener han penger, så må dere skrive husleiekontrakt. For da må han betale for seg om han vil bo hjemme. For sånn er det for alle som vil bestemme alt selv, og som tjener penger selv. Om det er 300 kr eller 3000 kr dere krever, kommer jo an på hva han tjener. Og også hva han ville måtte betale andre steder for å bo. Dere kan faktisk ikke sette krav om at han skal være med dere, for han er voksen. Selv om han bor hjemme. Dere kan ha regler for oppførsel dere krever for at han skal bo hjemme, som å si fra når han kommer hjem, si fra hvor han er, si fra når han går ut og slike ting. Men han er voksen, så dere kan faktisk ikke bestemme noe annet enn husregler dere vil ha for at han skal kunne bo der. å "være med familien" kan faktisk ikke være en sånn regel. Men andre ting kan være det. Og så må riset bak speilet være at om han ikke følger deres regler, så må han flytte ut og finne seg et annet bosted selv. Han er faktisk voksen, samme om du/dere fortsatt ser ham som et barn, eller da deres barn Han har nok vært hjemom på de 2 månedene du snakker om, men han er ikke hjemme slik DU ønsker, og slik det var før i tiden Er det ikke noe sannhet i dette?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #10 Skrevet 20. september 2012 Han har vært innom før å hente klær, og sov hjemme 1 natt... Han jobber heller ikke men lever på vennene. Er litt synd han aldri kommer hjem, og om han er her er det når vi er på jobb..... Hmm...
Gjest uni kum Skrevet 20. september 2012 #11 Skrevet 20. september 2012 Ikke enkelt det der, han går ikke på skole heller..? Tror jeg hadde stilt noen ultimatum. Skal han bo hjemme må han yte noe, hvis ikke må han skaffe seg eget bosted. Foreløpig sier jeg til de eldste at det er uaktuelt at de skal bo hjemme og ikke gjøre noe når den tid kommer... Eldste er 16 år nå. Vet ikke hvor lett det er å holde på det om det evt skulle bli et problem.
rytme Skrevet 20. september 2012 #12 Skrevet 20. september 2012 Hvis han fortsatt går på videregående, så er det ikke bare bare å be han om å flytte heller, men hvis han ikke gjør på noe om dagene, hverken jobb eller skole så synes jeg at du må gjøre noe så han får øynene litt opp for realiteten. Men det er ikke lett å vite om det blir bedre eller værre av å be han om å betale husleige/ lytte.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #13 Skrevet 20. september 2012 Herregud HI,hvor gammel er du da? har du glemt hvordan det er å være 18 år?? det siste de vil er å sitte hjemme med mamma og pappa.Kjempelurt av deg å mase,da trekker han seg enda mer unna deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå