Gå til innhold

Noen som har strøket på oppkjøring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var det som gjorde at du strøk?

Har oppkjøring i neste uke, og er kjempenervøs, så prøver å forberede meg mest mulig! :) om noen har noen gode tips også er det bare å fyre løs! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du gjør noe galt, så si det selv. du kan være sikker på at sensor har fått det med seg selv om h*n ikke sier noe der og da..

eks når jeg kjørte opp, så kjørte jeg omtrent over skotuppa til ei gammel dame i et fotgjengerfelt... når vi var ferdige så spurte sensor om hvordan jeg syntes det hadde gått.. "joda, bortsett fra at jeg burde stoppet for den gamle dama så synes jeg at det gikk bra" han sa at det var bra jeg sa, for hvis ikke hadde jeg strøket. men alle kunne gjøre feil, og det var viktig at jeg visste jeg hadde gjort feil. så jeg sto :)

prøv å ikke vær nervøs (jada lett å si.)

kjør normalt, ikke vær verdensmester

Lykke til :)

Skrevet

jepp, jeg strøk på min første oppkjøring :) Strøk i en rundkjøring siden jeg ikke så en annen bil som jeg skulle vike for.

Andre gangen gikk det bra da, og sensoren skrøt uhemmet. Hvis bare alle hadde kjørt som meg sa han :) Snille mannen:)

Skrevet

Det med å si fra selv hvis man gjør feil er ikke nødvendig. Altså, gjør du en diger brøler må du jo si fra, men er det småting så kan du tie. Det fikke jeg beskjed om før jeg skulle kjøre opp, av kjørelæreren.

Skrevet
Hva var det som gjorde at du strøk? Har oppkjøring i neste uke, og er kjempenervøs, så prøver å forberede meg mest mulig! :) om noen har noen gode tips også er det bare å fyre løs! ;)

Ja, på min første. En motorsyklist la seg kliin nært bilen på høyre side i en rundkjøring, men jeg burde bremset mer opp eller nesten stoppet for han. Jeg taklet situasjonen da, men det KUNNE jo gått galt. + at han mente kursstabiliteten burde forbedres. Andre gang besto jeg med en kjempehyggelig sensor jeg følte meg komfortabel i bilen med :) Første gang var jeg kjempenervøs...

Skrevet
Hva var det som gjorde at du strøk? Har oppkjøring i neste uke, og er kjempenervøs, så prøver å forberede meg mest mulig! :) om noen har noen gode tips også er det bare å fyre løs! ;)

Ikke kjør for sakte. Tante strøk fordi hun lå i 70 i 80-sonen, og venninna mi strøk fordi hun kjørte i gangfart i 30-sonen.

Viktig er det iallefall å være obs på vikeplikt. Jeg glemte en bil fra venstre da jeg skulle ut fra parkeringsplassen. Jeg gasset på for å rekke å komme ut på veien før den kom bort, og tenkte overhodet ikke på at den kanskje tenkte samme tanken og gasset på for å komme før meg. Jeg ville strøket pga dette, men siden jeg akkurat var startet gav sensor meg en ny sjanse. Følte meg skikkelig dum etterpå og var veldig forsiktig, noe som førte til en oppkjøring helt uten feil.

Har inntrykk av at mange stryker fordi de bryter vikeplikt, og det er vel strengt tatt en alvorlig ting å glemme. Lykke til på oppkjøringa!

Skrevet

Takk for gode tips!

Vikeplikt er noe jeg er veldig nøye på, da jeg (pinlig nok i en alder av 25) ofte blander høyre og venstre.... Så den satser jeg på å ha i boks, har øvd og øvd på den i flere mndr... :P Hahah, blir litt flau her jeg sitter selv om jeg er anonym...

Jaja, er bare å keep `em coming! :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...