Gå til innhold

Sopp


LillePipp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det :P Jeg kjøpte nettopp det ;) Det er så mye ekkelt som skal skje med kroppen når man er gravid! Jeg får stadig nye overraskelser, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her og!!! Fy søren så ille! Har brukt salve noen dager nå men glemmer jeg det en gang så kommer det tilbake igjen. Canesten kjøpes i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh my god...hehe. tre ganger på en mnd. Er det mulig, men nå er det 100mg i seks dager pluss krem..hjelper allerede. Sånn var det ikke forige gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært kjempeplaget i begge mine første svangerskap (ikke så lang denne gangen, bank i bordet!!!!) Med nr. 2 klarte jeg å holde det på avstand med å bruke vaginale melkesyrekaplser. Var også sånn at med en gang en canesten kur var over kom soppen tilbake, men melkesyre hjalp! Og ikke spise så mye søtt..... Og kanskje det værste, ikke vaske dere så mye nedentil :-/ Lettere sagt enn gjort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært kjempeplaget i begge mine første svangerskap (ikke så lang denne gangen, bank i bordet!!!!) Med nr. 2 klarte jeg å holde det på avstand med å bruke vaginale melkesyrekaplser. Var også sånn at med en gang en canesten kur var over kom soppen tilbake, men melkesyre hjalp! Og ikke spise så mye søtt..... Og kanskje det værste, ikke vaske dere så mye nedentil :-/ Lettere sagt enn gjort....

 

Får håpe du slipper unna nå :)

 

Takk for tips! Jeg skal sjekke ut melkesyrekapslene :) Søtt, derimot - dét tror jeg ikke jeg klarer å holde meg unna. I hvert fall ikke nå som jeg har kjøpt meg smågodt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hahahahaha, dèt med sopp kom jeg på igjen når jeg ble gravid igjen. det hører jo bare med :( men trudde ikke vagirorier var anbefalt jeg? Så jeg brukte bare canesten kremen, og det duuuuger jo ei... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, dèt med sopp kom jeg på igjen når jeg ble gravid igjen. det hører jo bare med :( men trudde ikke vagirorier var anbefalt jeg? Så jeg brukte bare canesten kremen, og det duuuuger jo ei... :P

 

Skal være forsiktig med vagitorier ja, men jeg har funnet noen små i tablettstørrelse og sikker den ikke så langt inn. Skal være forsiktig med å komme borti livmorhalsen! Tror ikke man skal prøve å ikke bruke canesten hele tiden. Bakteriene kan rett og slett bli immun mot den og det er dumt når du virkelig trenger den:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, dèt med sopp kom jeg på igjen når jeg ble gravid igjen. det hører jo bare med :( men trudde ikke vagirorier var anbefalt jeg? Så jeg brukte bare canesten kremen, og det duuuuger jo ei... :P
Skal være forsiktig med vagitorier ja, men jeg har funnet noen små i tablettstørrelse og sikker den ikke så langt inn. Skal være forsiktig med å komme borti livmorhalsen! Tror ikke man skal prøve å ikke bruke canesten hele tiden. Bakteriene kan rett og slett bli immun mot den og det er dumt når du virkelig trenger den:-))

 

Har forresten brukt canesten-tabletten under svangerskap. Har ikke brukt den pinnen til å sette den på plass med, bare brukt fingeren og ikke så langt inn ;-) Håper du blir kvitt det marerittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare dytt inn med fingeren. Ingen fare med å bruke canesten tabeletter. Det er bedre å bli kvitt soppen enn å gå rundt med den forferdelige svia og kløen.

Bruk krem i tillegg. Følg bruksanvisning og så ta sånn vivag eller slike ampuller for å holde bakteriefloraen i sjakk når soppen er vekke.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på seks dager kur med vaginaler og krem, ble "frisk" og ikke merket noe etterpå, men legen anbefaler melkesyrebakterie vaginaler to ganger i uka for å vedlikeholde pga det er stor risiko for tilbakefall under svangerskapet. Det som man må huske på er å IKKE bruke den hylster greia for å få inn pillene pga sart skjedevegg...bruk fingeren, du får den langt nok inn. Legens ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...