Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Baren venninne som alltid snakker om hvor "heldig" jeg er. Jeg er heldig siden jeg har god råd, har hus, har bil, har bra kropp (snart). Når hun snakker om det får hun det til å høres ut som jeg har fått alt gratis! Jeg har en bra jobb siden jeg brukte mange år på utdanning, levde da på 6000,- pr mnd + det jeg tjente på å jobbe i alle feriene. Huset har jeg siden jeg jobber, samme med bilen. Sertifikatet betalte jeg med oppsparte konfirmasjonspenger i sin tid. Kroppen min har jeg slitt for! Gikk opp 30 kg i begge svangerskapene pga bekkenløsning og bekkenlåsning og de kiloene går ikke av av seg selv. Jeg trener 4-5 ganger pr uke, spiser 1500 kalorier pr dag og har nå 6 mnd etter siste fødsel 10 kg igjen og derfor er jeg heldig?? Blir ganske provosert merker jeg. Spesielt når hun sitter og klager og synes synd på seg selv. Grunnen til at hun ikke har en dritt er for det første at hun ikke jobber. Hun har en unge på fem år som går i bhg (som NAV betaler) mens hun selv sitter hjemme på ræva. Hun er av og til tilkallingsvikar bhg, men hun orker aldri mer enn to-tre dager i strekk før hun er syk. Syk i hennes hode er tett i nesen.... Hun begynte på utdanning som førskolelærer men sluttet da hun ble gravid siden det kom til å bli alt for tungt å jobbe i bhg mens hun hadde barn selv (wtf?!). Grunnen til at hun veier noen kg for mye er jo for at hun ikke beveger seg. Skal hun på butikken 500 meter unna kjører hun :S tror ikke det hjelper å spise sjokolade og drit daglig heller...
O`Neill Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Kan ikke helt se hva som er frekt ved at hun synes du er heldig for at du får til det du ønsker.. Det jeg synes er frekt er munnbruken din ang venninna di...
SmellyCat Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Hi "får" jo ikke alt hun ønsker. Hun jobber ræva av seg for å "få" disse tingene. Vesentlig forskjell.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Hi "får" jo ikke alt hun ønsker. Hun jobber ræva av seg for å "få" disse tingene. Vesentlig forskjell. Forskjell på "å få" og på "å få til" også....
Gjest Heartbroken Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Ja, dere høres ut som et koselig venninnepar.....
Gjest PeppaGris Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 Det HI synes er frekt er jo at venninna stadig skal påpeke at hun er så heldig som "får og får", uten å innse at HI har jobbet hardt for det. Samtidig så bør det jo ikke være vanskeligere for deg HI å si til venninna di at du ikke har FåTT noe som helst, du har JOBBET for det. Og slenge på en liten "ingenting kommer gratis".
3 nøtter til Askepott Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Haha, må være årets venninnepar. Kan de være 14 år eller er de 15?
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Du er jo heldig som har mulighet til å gjøre disse tingene, det er ikke alle som har det. Men om din venninne har/har hatt de samme mulighetene vet jeg jo ingenting om... Hvis det er sånn å forstå at hun er misunnelig så er det for øvrig dårlig gjort av en venninne uansett.
Gråsonen Skrevet 20. september 2012 #9 Skrevet 20. september 2012 Du høres utrooooooooooolig selvhøytidelig ut. Hva med å bare ta det til deg som et kompliment. Ja, for du er faktisk heldig som har fått til alle disse tingene i livet. Vannskelig- ja, kanskje. Herlighet hva folk skal la seg provosere av!!!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #10 Skrevet 20. september 2012 Hva med å ta venninnen din ut på trening? En gåtur, joggetur, opp i marka, et eller annet aktivt? Kanskje hun blir i bedre form både fysisk og psykisk og kan klare mer i hverdagen også? Det hjelper og få støtte av de nærmeste rundt seg for å lykkes. Ikke alle som har like godt ståpåmot som deg HI! Vær glad for alt du har oppnådd, å slutt å rakk ned på venninna di mener nå jeg. Du blir vel akkurat ikke bedre av å holde på sånn?
O`Neill Skrevet 20. september 2012 #11 Skrevet 20. september 2012 Hi "får" jo ikke alt hun ønsker. Hun jobber ræva av seg for å "få" disse tingene. Vesentlig forskjell. Forskjell på å "få" og "få til". HI FåR TIL det hun ønsker, hun har satt seg mål og når de. Hun FåR DET TIL... Jeg nevnte ikke noe om å Få.. så det er sagt
Iiiiik Skrevet 20. september 2012 #12 Skrevet 20. september 2012 Men du er jo heldig fordi du har forutsetninger til å jobbe for å få det som du vil. Det er ikke alle som er født med det samme pågangsmotet, den samme evnen til å klare det de setter seg fore, til å holde fokus over tid.
Gjest MMJ Skrevet 20. september 2012 #13 Skrevet 20. september 2012 Det er ikke alle som blir født med like gode kort på hånden Noen får det rett og slett ikke til bare... selv om de aldri så mye skulle ønske de fikk det til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå