Gå til innhold

Hvor mye leker dere med deres to-tre åring om dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn fyller tre år i oktober...Med en gang vi kommer hjem fra barnehagen spørr han om vi kan leke...jeg blir med han i 10-15 min før jeg må lage middag...Og da jeg går da begynner han å surve osv og vil ikke leke alene...maser hele tida om at jeg ell pappan skal leke med han...Etter middagen blir vi stort sett med og leker og jeg leser bok for han på senga før han skal sove, ca 10-20 min....Hvor mye er sunt å leke med barnet?? Jeg mener, han bør vel kunne prøve å leke litt alene å?? Skal jeg bare la han grine og holde på med mitt eller skal man leke med de nesten hele tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg leker en times tid på gulvet med treåringen min når vi kommer fra bhg. Når jeg begynner på middagen vil han stort sett være med å lage middag. Etter middag leker han alene inne en liten halvtime mens vi får ryddet etter middagen (han vil ofte være med på ryddingen og) og drukket kaffe. Så går vi stort sett ut alle sammen og er ute til rundt 18, ute leker han mest alene eller med barn i nabolaget. I helgene blir det klart mer leking sammen med han, men jeg og syns det er viktig at han skal lære seg til å leke på egenhånd. De har ikke vondt av å kjede seg litt, jeg mener at barna ikke skal bli underholdt 24/7!

Skrevet

Du får produsere søsken til han ;)

Jeg leker litt med 3-åringen, kan f.eks sette meg og bygge litt lego e.l. men som regel leker hun med søsteren på 5 eller broren på 8 eller broren på 11... Hun elsker å sitte i sengen til 11-åringe å pusle med noen dukker mens han sitter ved pulten å gjør lekser f.eks. Han trenger ikke leke med henne, men hun synes det er koselig å være i samme rom som han.

Skrevet

Jeg prøver så godt jeg kan å produsere søsken :) hehe! :) Jeg mener også at han må lære seg å leke litt alene, men jeg aner ikke hva som er riktig....

Skrevet

Det varierer veldig fra dag til dag!

Jeg har fire barn (på 7 mnd, 3 år, 5 år og 13 år), så det er begrenset hvor mye man rekker. Men 3-åringen synes det er veldig stas å hjelpe til med å lage middag, dekke på bordet og lignende, så vi gjør ofte det sammen vi to. Ellers er hun veldig flink til å leke på rommet sitt eller sammen med søsknene sine. Det er svært sjelden hun sutrer eller maser om å vi skal leke, men de gangene hun spør forsøker jeg å bli med.

Som en ovenfor her sier; lag noen søsken som han kan leke med ;)

Skrevet

ÅÅ, Bigfoot - sÅ supert Å ha sÅ mange søsken til de minste :-))

Jeg har en pÅ 2 År og en pÅ snart 6. Og minstemann er mye mindre krevende nÅr storesøster er hjemme , enn nÅr han er alene. De liker godt Å leke ilag, men blir utfordret mht at storesøster "klarer mer" enn han, feks fÅr han ikke lov Å være i øverste seng pÅ køyesengen, men det godtar han ikke. Hehe

Skrevet

Det er søsken som er tingen skjønner jeg! :) Da håper jeg spiren sitter snart!hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...