Gå til innhold

Er dette en normal gavehaug for en treåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://bloggfiler.no/siljemilf.blogg.no/images/496412-10-1324827128984.jpg

Gavehaugen til den daværende treåringen i huset

http://bloggfiler.no/siljemilf.blogg.no/images/496412-10-1324827139603.jpg

Gavehaugen til lillesøsteren hennes, som var under året.

Dette er absolutt ikke for å henge ut denne bloggeren, men jeg lurer på om det er en normal gavehaug for treåringer? :) Gavehaugen til lillesøsteren så jo puslete ut i forhold, og jeg tror den var større og mer innholdsrik og spennende enn julegave"haugene" min treåring har hatt.

Hvor mange gaver får deres barn til jul og hvor dyre er de?

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Eldste fikk mer enn det når vi var på sykehuset og hun ble født... Hadde ikke plass i bilen til alle gavene og blomstene, måtte kjøre to ganger.

Første jula var gavehaugen myyyyye større, det tok jo helt av. Heldigvis fikk hun søsken, og da roa det seg litt ;) Nå er det nok på samme nivå som de du linker til, kanskje litt mer, pluss en haug med penger.

Altfor mye ja!

Skrevet

Ja, det ser dessverre ganske normalt ut!

Jeg unner absolutt barna mine å få gaver til jul og bursdager, men ser at det noen ganger blir altfor mye.

Det ene barnet vårt ble nylig 3 år, og jeg tror hun fikk over 20 gaver. Både fra barna i barneselskapet og fra familie og faddere i det andre selskapet.

Nå har jeg barn fra 7 mnd til 13 år, og det vi ofte gjør en stund etter jul og bursdager er at vi tar en rydding i lekene. De lekene de føler at de har vokst fra eller ikke bryr seg om lengre, blir pakket i sekker og gitt bort. Sånn at vi ihvertfall ikke har en overflod av leker her hjemme til enhver tid.

Skrevet

Nå kommer det helt an på om disse gavene er fra bare foreldrene eller 200-og-ørten slekt og venner i tillegg.

Men reagerte mer på hvor kjedelig haugene var jeg. Var jo mest sportstutstyr med begrenset bruk og klær, og omtrent ikke noe leker :)

Skrevet

Halvparten av det min ettåring fikk til jul. Har man stor familie og stor omgangskrets så blir det mye gaver.

Skrevet

Det er mye større hauger enn det mine barn noen gang har hatt. Spessielt var de mye leker synes jeg. Mine har alt de trenger, men har fortsatt til gode å bli lei av å åpne gaver. De får ca 10-15 gaver hver til jul. Litt færre til fødselsdagen. Mye er da "nyttige" ting som sportsutstyr, turutstyr og klær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...