Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #1 Skrevet 20. september 2012 Jenta mi på 20 mnd er syk. Hun har 39,5 i feber for tredje dag på rad. Er litt surklete og hoster litt, Hun er slapp, men ikke sløv og blir piggere når hun får paracet. Hun spiser veldig lite, drikker ikke så veldig mye, så bleiene er ganske tørre, men vi får i henne litt. Er kun to uker siden hun var syk sist, men hadde da bare så høy feber den ene dagen. Ville dere ha kontaktet lege eller ventet til i morgen?
LettBris Skrevet 20. september 2012 #2 Skrevet 20. september 2012 Min erfaring: Med så høy feber pleier den å sitte i ca. 3 dager (influensa?), men det er jo en uskreven regel på at man skal kontakte lege dersom barnet har hatt feber i 4 dager - det vil si at jeg tror jeg ville ringt lege i morgen, dersom hun fortsatt har feber. Selv om allmenntilstanden er grei, så kan det være en infeksjon som kroppen ikke greier å kvitte seg med (derav vedvarende feber) og da trenger de ofte penicillin/ antibiotika. God bedring
Gulosten™ Skrevet 20. september 2012 #3 Skrevet 20. september 2012 Jeg hadde ringt legen i dag, om ikke annet for å få tatt en CRP. Er den høy trenger hun kanskje medisiner.
ellen-propellen Skrevet 20. september 2012 #4 Skrevet 20. september 2012 Som hovedregel kontakter man lege på 4 feberdag. Men siden du føler du får i henne lite væske ville jeg nok kontaktet lege i dag.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #5 Skrevet 20. september 2012 Har ringt til legen og fått time litt senere i dag. Jeg vet at regelen er å ringe lege etter 3 døgn, men syns det er litt ekkelt at hun har hatt såpass høy feber som over 39,5 såpass lenge. Takk for alle råd:) HI
L-8 Skrevet 20. september 2012 #6 Skrevet 20. september 2012 I sommer hadde jr 41 i feber, legevakten sa vi KUNNE komme, men at det ikke var så farlig så lenge allmenntilstanden var ok og at han drakk. Jeg syntes det var helt pyton, men det gikk jo over. De skal visst tåle ganske høy feber disse små...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #7 Skrevet 20. september 2012 Hvor måler dere feberen. Vi målte alltid under armen, men etter en ekkel opplevelse med veldig feil resultat, måler vi alltid i rompa. Måleren viste 37,8. Rette tempen var 40,2 når vi målte i rompa. Almentilstand var så dårlig at vi forstod at 37,8 ikke kunnne stemme.
Anonym bruker Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Måler alltid i rumpa på de små. Når de blir større har vi målt under tungen (får ikke 11 åringen til å sette rumpa i været), det gir heller ikke et helt nøyaktig svar men man får jo en formening om hvor høy den er. Måler aldri under armen, det blir for unøyaktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå