Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Har en 18 mnd gammel gutt. Vi har desssverre ikke klart å kutte ut nattflaska med MME ennå... Det har liksom vært så mye, tida hra gått og det har vært en fin og enkel løsning på å få ham til å sove videre. Nå driver han med tenner. Bad timing å kutte ut flaska på? Han har nettopp sovnet igjen nå (kl 2340) etter ca 1,5 time med skriking og hyling. Fikk ny bleie, tilbud om melk - men kastet flaska veggimellom. Det var nok tenner... Hadde dere fortsatt med melk til det verste med tenna var over? Ser det vel ikke som særlig snilt å slutte med den nå som han har vondt om natta...? Vanskelig situasjon, og ikke si at han kan få oppvarmet vann - han SER på flaska at det ikke er hvitt... Tro meg, gutten er smart! hehe.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 (endret) Vet ikke om jeg er til noen hjelp, men min erfaring er vel egentlig at det alltid dukker opp nye "grunner" til å ikke slutte. Jeg trodde mi aldri ville godta å ikke få flaska si tidlig om morgenen. Jeg ventet pga tenner.. Ventet fordi hun hadde en urolig periode.. Ventet fordi jeg var redd forvå måtte begynne å stå opp i 5-6 tia om hun ikke fikk flaska ( da pleide hun å sovne til igjen i 2 timer) MEN så plutselig en dag falt hun i asfalten og slo begge fremtenna veldig løse. Det ble legevakta og masse skumle ting med tannlege og mange folksom skulle sjekke henne. Og hun hadde det veldig vondt. Da fikk vi beskjed om at skulle det være det minste håp for at tennene skulle feste seg igjen måtte vi slutte med smokk og flaske. Herregud! Tenkte jeg.. Hvordan skulle det her gå? Var det Boen gang hun birkelig har trengt tutten til trøst så måtte det jo være nettopp denne kvelden. Jeg gruet meg som en gal. Men vet du? Det gikk over all forventning! 3 timer førstr kvelden/natta og det var alt vi merket av det. Flaska tok noen morgener med ei litt sint jente. Men så godtok hun litt vann og la seg til å sove igjen. Jenta var 16-17 mnd.. Og også veldig smart Så mitt poeng var kanskje.. Prøv å ikke vær så bekymra, det går kanskje bedre enn du tror det skader ikke å prøve ihvertfall. Men vet det ikke er lett Endret 19. september 2012 av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå