Gå til innhold

Hvordan er formen vår i 7 måned?:)


Nostalgia

Anbefalte innlegg

Her har jeg fått litt mere energi, form og knist siste par ukene . Håper det varer. Er sykemeldt og har masse å holde på med i hjemmet med to barn mann og katt ;) pluss at jeg prøver å gå en tur hver dag selv om bekkenet blir litt mer kranglete ettepå.. Tror dette hjelper meg for å holde det gående og ha humøret på plass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke helt i form for tiden, men har akkurat fått sjekka jern nivået, og det var lavt, så får håpe formen blir bedre når det stiger :)

Ellers så er jeg fortsatt "aktiv" så fremt at bekkenet ikke er umulig :P

Såver også svæært dårlig om natten, så det går en del utover oppmøte på skolen (men må ta det igjen neste år, så er ikke krise).

Magen begynner og bli stor, og jeg gleder meg til å kunne bestemme mer over kroppen min igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 30 nå,og har masse energi. Jobber fullt og klarer ikke å sitte stille når jeg kommer hjem heller. Det er nok "redeinstinktet" som har trådt til for fullt. Ryggen er jo litt vond og magen er ganske stor nå (ligger helt i øvre del av normalen), så jeg merker jo at jeg er gravid og litt plager følger jo med.Ellers er halsbrannen det som er mest plagsomt nå, og jeg må gnaske gaviscon gjennom dagen for å holde ut. For passe på å gjøre mest mulig nå før formen avtar, tror nok ikke dette energinivået holder helt til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 34 nå, og jobber fremdeles 100%. Formen er stort sett bra. Litt ryggplager, og sover dårlig om nettene, men det er stort sett det. Jeg går ut i permisjon allerede fra neste uke (oppspart avpassering og litt ekstra feriedager til gode). Har jobbet 100% hele veien, så kjenner det skal bli godt med noen ekstra uker hjemme før jenta kommer :-) Gleder meg til å begynne forberedelsene skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+1 her og mentalt er jeg bra tilstede hehe..:) Til beins er det verre, men så har jeg hatt bekkenløsning siden jeg var hallveis også. Jobber 50% nå så har redusert stillingen av hensyn til formen, noe som fungerer greit :) Går også til behandling hos fysioterapaut. Ser fram til permisjonsstart og en ny babytid! Lenge siden sist gang så dette blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 33 uker i morgen, og 80 % sykemeldt pga bekkenet. Kjenner jeg er ganske sliten og lei nå, har veldig lite energi, og har prøvd å få unna gjort det meste av forberedelser for er redd jeg skal bli værre mot slutten. Skal bli deilig å få tilbake kroppen min og få ut den lille jenta mi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er sliten nå... Kjempe trøtt, vet ikke helt hva det kommer av men har ei på snart 3 år som er ganske aktiv og kreve litt. Jobber 50% til jeg går ut i permisjon 19 okt. Har også slitt med mye kvalme i begynnelsen som nå begynner og komme tilbake. Det blir vanskeligere og spise. Magen ser veldig stor ut og får daglig spørsmål hvor lenge jeg har igjen.. Håper det ikke er lenge til ho finner veien ut. Symfysemålet har vært ganske høyt over normalen siden uke 25. Idag hos Lege hadde magen sunket siden sist JM time eg hadde for 1 uke Siden, håper ho er nede i bekkenet. Har også kjent stikking i tissen som eg håpe er modningsteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 uker på lørdag. Har vært 100% sykemld siden juli pga bekkenløsning med gangvansker.. Formen er grei om jeg ser bort fra bekkenet.

Nattesøvnen er så som så, er som regel oppe 1-2 ganger hver natt enten på do eller så må jeg spise.. Tenk å våkne av å være sulten.. hehe.. Kjenner det blir tyngre nesten for hver dag som går, synes også at magen vokser litt hele tiden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å nevne halsbrannen ja . Det er plagsomt,

og at jeg ikke sover om nettene..

Det er jo slitsomt men sover 2 timer etter at barn og mann har reist og det hjelper veldig. Er litt tiltak men presser meg til å gjøre ting og begynne med ting, og når jeg først er igang så kommer energien å:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det egentlig ganske pyton.. 31+2 i dag, og jeg er helt energiløs, kunne sovnet hvor som helst og når som helst (sånn som i begynnelsen), men forskjellen nå er at fysikken setter grenser for hvor enkelt det er å faktisk få sove. Magen begynner å bli stor, den lille frøkna som bor inni der er suuuuuperaktiv, jeg har en god del kynnere, lange og ganske "harde", halsbrannen har meldt seg, så jeg kan ikke ligge for flatt, men heller ikke for bratt, da får ikke magen plass og jeg får vondt i ryggen..så jada, neida... ;) Det er ikke det at hver og en av plagene er så grusomme, men jeg har liksom alle på en gang!.. Er 50 % sykemeldt, men akkurat nå kunne jeg nesten tenke meg å bli 100 % sykemeldt en periode, bare for å få sovet meg inn i gjenge igjen. Har to barn fra før, så jeg kan ikke bare legge meg ned og sove på dagtid etter jobb heller.

 

Beklager sytinga... ;) Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+1 og kjenner meg veldig igjen i det mange av dere skriver (godt å høre at det er flere)! Jobber 100% men har heldigvis en veldig fleksibel jobb der det er greit å starte litt sent noen dager og der de har tilrettelagt en del for meg ved å delegere bort de mest krevende oppgavene. Men kjenner meg veldig mye sliten, særlig på ettermiddag/kveld da jeg stavrer meg hjem og bare må innta sofaen. Sover også dårlig, våkner flere ganger på natten og kjenner at jeg har veldig lav stresstoleranse nå, så blir ofte liggende våken når jeg våkner på natten. Starter permisjon 5. november og det føles leeenge til!

Men, oppe i alt slitet er det jo en stor glede også! Gleder meg vanvittig til å bli kjent med den lille gutten som romsterer rundt der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31+3 uker, er 50% sykemeldt pga rygg, bekken og kynnere, jeg jobber i barnehage.

Er for tiden mye trøtt, med lavt blodtrykk og litt lavt jernnivå. Oppe en gang på natta for å gå på do.

Hos jordmor denne uka kunne hun kjenne at jenta lå godt nedi bekkenet :) en del halsbrann. Men egentlig i fin form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liberty84: så bra at du jobber 100% ennå! :)

Formen min er grei, er passert 34 uker og jobber 40%. I starten var det uvant å gå så mye hjemme, men nå passer det meg fint ;) starter permisjon 15.oktober. Magen vokser mye og har til tider mye kynnere under aktivitet/jobb, men det roer seg greit når jeg slapper av. Blir spennende å høre hvordan status er hos jordmor neste uke :) har ikke vært på kontroll siden 4.sept nå.

Sover bra for tiden, men har vanskelig for å spise fulle nok måltider, så blir endel småspising, men går ikke opp i vekt heldigvis. Har ekstra kilo fra før så blir ikke bekymret av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forsåvidt i fin form - men blir fort sliten og sliter med en del vondt i korsryggen. Sover også dårlig på natten, mye pga ryggen og halsbrann. Jobber 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% sykmeldt pga bekkenplager. Sliten og frustrert av å ikke klare å delta i hverdagsaktiviteter. Det er kjedelig å være sykmeldt, hater det. Mye kynnere selv i ro, humørsyk og svært liten tålmodighet med barna. Liten plass til mat, blir mett etter en skive. Det eneste positive er det å kjenne på all sparkingen i magen, elsker å ligge å kjenne på bevegelser, leke litt med den lille.....6-7 uker igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...