Gjest overlord Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Jeg har lyst til å lage en "bildevegg". Altså med mange større og mindre fotografier. I den forbindelse lurer jeg på: 1) I trappeoppgangen eller i gangen mellom stue og kjøkken? 2) Kan rammene være helt ulike eller må de være like, eller iallefall samme farge? 2) Bare svart/hvitt eller kombinasjon? 4) Skal alle rammene være innenfor et område som er symmetrisk?
Ladybird2014 Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Dette er bare min mening, men: For et ryddig inntrykk velger du rammer i samme farge. Rammene kan være ulike typer og tykkelser forøvrig. Det er fint med litt luft rundt, slik at bildene kommer til sin rett.
Gjest Bigfoot Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 1. Vanskelig å vite når man ikke helt vet hvordan gangen mellom stue og kjøkken er. Men synes trappeoppgangen blir litt "vanlig". 2. Rammene bør være i samme farge, men de kan gjerne være i forskjellig størrelse og form. 3. Kun svart/hvitt 4. Rammene bør henge helt usymmetrisk hvis du har forskjellige str på dem. Men dette er kun min personlig mening da...
Brillefint - Jadda! Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Jeg synes det er fint å bruke litt ulike rammer - med farger som passer sammen. Et godt tips er å legge alle bildene utover på gulvet og finne et mønster du selv liker! Kanksje blir det symmetrisk? Kanksje ikke? Lykke til!
LuksusLiv Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Jeg er nok kanskje ganske god på interiør, men enda bedre på google. Fant denne bloggen hvor damen som eier bloggen har tatt seg bryet med å "forske" på temaet bildevegg. http://lillewsverden.blogspot.no/2010/12/tips-bildevegg.html
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Jeg har akkurat laget en sånn bildevegg i gangen. Vil tro du fint kan lage det i trappen også, men det er en mye større jobb fordi du ikke har en rett vegg å forholde deg til. Jeg har for det meste like rammer, men noen som bryter litt, både i form og farge. Jeg har hengt rammene slik at den nederste kanten er jevn, hvis du skjønner? slik at bildene går kant i kant i nederst. Kunsten er å forsøke å skape et ryddig inntrykk, men ikke _for_ ryddig liksom:-) Jeg ville brukt litt tid på å legge rammene foran deg på gulvet, sett for deg størrelsen på den aktuelle veggen, og prøvd ut litt forskjellig. Og.. bruk målebånd, vater osv ;-) Lykke til, bildevegg er så koselig;-)
Gjest overlord Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Takk for innspill! Den bloggen var fin, men det var ikke bilder av familie/venner, men av andre ting. Er familieveggen helt ut den da eller?
LuksusLiv Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 Takk for innspill! Den bloggen var fin, men det var ikke bilder av familie/venner, men av andre ting. Er familieveggen helt ut den da eller? Vil tro du kan bruke den bloggen selv om du velger å ha familiebilder i rammene. Ellers kanskje en kombinasjon?
Gjest Bigfoot Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 Takk for innspill! Den bloggen var fin, men det var ikke bilder av familie/venner, men av andre ting. Er familieveggen helt ut den da eller? Jeg synes familievegg er kjempe koselig! Men ikke av typen brudebilde, portrettbilde og lignende. Heller litt annerledes bilder fra hverdagslivet med mye glede og liv i seg.
Gjest overlord Skrevet 19. september 2012 #10 Skrevet 19. september 2012 Takk for innspill! Den bloggen var fin, men det var ikke bilder av familie/venner, men av andre ting. Er familieveggen helt ut den da eller? Vil tro du kan bruke den bloggen selv om du velger å ha familiebilder i rammene. Ellers kanskje en kombinasjon? Jeg må ha forklart alt i detaljer siden jeg er lettere tilbakestående på området. Inspirasjon funker ikke- trenger oppskrift!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #11 Skrevet 19. september 2012 Her er det like mange svar som det er folk som liker bildevegger... noen får det kult med ulike rammer (gamle/nye) i ulike farger og materialer - andre kjører samme stil. Hvis du tar et Google-bildesøk på "bildevegg" så ser du mange eksempler som kan være til god inspirasjon!
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #12 Skrevet 19. september 2012 Jeg liker det litt ryddig, så jeg vil anbefale deg å ha alle rammene innenfor et symmetrisk område (som en firkant) som her: http://www.mammas-hu...-bildevegg.html (selv om denne ikke var "ryddig nok" for min smak ), eller at rammene henger mer vilkårlig men at det går minst en rett linje gjennom "rammeområdet" som her: http://reklamedame.w...-pa-soverommet/ (bilde nr. 3 fra toppen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå