Sommerfugl78 Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Vil ha med isofix, og base så det blir lettere å ta setet inn og ut av bilen. Jeg har tenkt på BeSafe izi go eller izi sleep. Hva anbefaler dere?
katha90 Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 kjøpte recardo sitt babysete, virka som ett meget kompakt og godt sete, pluss at det går ann å ta av ALT av tøy så man får vasket
dincene Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Jeg skal ha britax si, den som kom best ut i test i fjor. Hvorfor skal du satse på besafe? Dei er av de tungste på markedet, har jeg lest. De fleste i dag velger maxicosi. Den er enkel å selge videre etter 1 års bruk.
Vogndilla Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 De er begge gode seter, men jeg ville valgt et som er så lett (og selvfølgelig sikrest) som mulig da man bærer det en del med baby oppi. Izisleep er veldig tungt vet jeg så da er vel kanskje izi go best, dette er jo et testvinner sete også. Ellers vil jeg tipse om at maxicosi cabriofix og britax shr er de setene som er romsligst og derfor kan brukes lengst, mulig izi go er like stort men vet lite om det setet så reis å se nøye på de alle sammen Skal du bruke setet på vogn må du jo også ta hensyn til hvilke setet som passer hvilken vogn.
Sli1 Skrevet 19. september 2012 #5 Skrevet 19. september 2012 Easy go! Er knallfornøyd, også er det mye finere enn maxi cosi
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Har maxi cosi og var veldig fornøyd med det sist, og skal bruke det denne gang også. Har i tillegg vognunderstell som den passer på. genialt!
mamma&mamma Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Maxi Cosi Cabriofix har gjort det veldig bra i tester. Det er ganske lett, og akkurat nå har de tilbud på babyshop: 2500kr for sete med base.
Squirrel79 Skrevet 20. september 2012 #8 Skrevet 20. september 2012 Vi har Maxi Cosi cabriofix etter førstemann som vi skal bruke igjen og er veldig fornøyd med det. Lett sete som er enkelt å ta med seg. Har også brukt det en del på vognunderstellet (EasyWalker Sky). Har ikke annen erfaring med iZi go enn å ha sett det, og det virker egentlig veldig likt cabriofix. Og begge har vunnet best i test. Jeg personlig liker egenskapene til Britax BabySafe da det har 5-punkts sele i stedet for 3-punkts til babyen, samt at det er lettere å justere setebeltene for babyen. Men det er nok litt tyngre. Tror nok du må gå litt etter hvor ofte du kommer til å bære med deg bilstolen ut av bilen.
S_Dreams Skrevet 20. september 2012 #9 Skrevet 20. september 2012 Vurderer selv å gå for BeSafe Izi Go. Syns det ser veldig bra ut, og det har gjort det godt i tester. Leste et sted at det veide 3,8 kg. Britax Baby-Safe veier 3,9 kg. Noen som vet hva Maxi Cosi pebble og cabriofix veier?
Eliane Skrevet 20. september 2012 #10 Skrevet 20. september 2012 Vi har kjøpt cybex aton 2, veldig fornøyd utseendemessig. Vunnet flere europeiske tester også,satser på at vi slipper å finne ut om det har noe for seg..
M og Lille E Skrevet 20. september 2012 #12 Skrevet 20. september 2012 Vi hadde IziSleep for tre år siden, og anbefaler det virkelig ikke! Ikke nok med at det var tungt, som flere har skrevet, men det verste var den bratte liggestillingen - hodet på jenta vår hang omtrent og "dinglet" fordi setet ble så bratt. Og, det skyldtes ikke feilmontering, vi hadde base og fikk sjekket montering i butikk. Nå venter vi nr to og går for Maxi Cosi Cabriofix. Men, jeg har sett det nye Besafe-setet, og liggestillingen ser mye bedre ut der. Lykke til med valget!
Foccacia Skrevet 21. september 2012 #13 Skrevet 21. september 2012 Hadde maxicosi cabriofix til førstemann, var veldig fornøyd med setet. Så bruker det igjen til neste
Sommerfugl78 Skrevet 24. september 2012 Forfatter #14 Skrevet 24. september 2012 Takk for så mange svar I dag var vi og kjøpte Maxi-Cosi Cabriofix. Tilbud på babyshop. Det var tilbud på izi go også. De er sikkert bra seter begge to, men tror vi blir fornøyd med det vi kjøpte i dag! Det er forøvrig første innkjøp til baby som kommer i februar ;-)
Sli1 Skrevet 25. september 2012 #15 Skrevet 25. september 2012 Easy go har også 5 punksele! Det har ikke maxi cosi tror jeg:) har nå brukt mitt easy go i 5 måneder og er så fornøyd.
iok med sønn <3 Skrevet 25. september 2012 #16 Skrevet 25. september 2012 maxi cosi brukt før, veldig fornøyd 5 punkt sele
Turtelduen Skrevet 25. september 2012 #17 Skrevet 25. september 2012 Jeg hadde først Graco, og skal ikke ha det igjen. Så hadde jeg maxi cosi. Det var bra. Nå har jeg valgt Besafe IZI GO pga jeg har små babyer og den er så komfortabel og lun i forhold til maxi cosi. Babyene blir større, men dette sete blir bare enda lunere frem til dem må bytte sete likevel. Besafe er norskt og dermed for norske vintre. Og den skal veie tilnærmet maxicosi. Besafe IZI sleep veier mer.
skytten1984 Skrevet 30. november 2012 #18 Skrevet 30. november 2012 Vi har kjøpt cybex aton 2, veldig fornøyd utseendemessig. Vunnet flere europeiske tester også,satser på at vi slipper å finne ut om det har noe for seg.. Hva veier dette sete?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå