Gå til innhold

Noen som kan Excel?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg få med tall jeg har summert fra et regneark til et annet? Når jeg prøver å kopiere summene og lime de inn i et nytt regneark kommer det bare opp #REF. Jeg skjønner at det er referansen til de cellene jeg har summert som ikke kommer med, men er det en måte å endre dette på? Slik at summen på en måte blir tall og ikke bare en formel..

Vet ikke om jeg klarte å forklare dette helt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du må inn og endre på formelen. Høyreklikk og gå inn på formel. Endre det så til tall.

Tror jeg....

:)

Skrevet

Når du skal lime inn tror jeg du kan høyreklikker og velge hva du vil lime det inn som; som formler eller verdiene. Formlene funker ikke fordi de henter data fra et annet sted/ark.

Ellers er lenken over god å ha. :-)

Skrevet

Takk for svar! Jeg strevde med dette på jobb idag og skal fortsette i morgen, men nå har jeg noen nyttige tips å teste ut!

Og så skal jeg snart på excel-kurs, da kommer jeg til å bli en racer:)

Skrevet

Skriv = og klikk i den aktuelle cellen, så oppdateres det automatisk.

Skrevet

Du må ta med i formelen, som begynner med = hvilket ark og hvilken celle den skal ta tall fra :-)

Skrevet

..og venn deg til å bruke formler i stedet for tall - er mye mer anvendelig :-)

Skrevet

Ja, hvis det er to ulike ark du skal kombinere, så må du både ha en formel som viser hvilket ark og hvilke celler du skal hente tallene fra. Du refererer til ark med dollartegnet foran navnet. Eventuelt kan du benytte makro, men der er ikke jeg så god enda :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...