Steget Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Hvordan kan jeg få med tall jeg har summert fra et regneark til et annet? Når jeg prøver å kopiere summene og lime de inn i et nytt regneark kommer det bare opp #REF. Jeg skjønner at det er referansen til de cellene jeg har summert som ikke kommer med, men er det en måte å endre dette på? Slik at summen på en måte blir tall og ikke bare en formel.. Vet ikke om jeg klarte å forklare dette helt..
Kortslutning Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 Jeg tror du må inn og endre på formelen. Høyreklikk og gå inn på formel. Endre det så til tall. Tror jeg....
Gjest marie-s Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 (endret) Denne siden har mye nyttig om excel og her finner du nok noe som kan hjelpe deg videre. http://office.microsoft.com/nb-no/excel-help/flytte-eller-kopiere-formler-HP010102342.aspx Endret 19. september 2012 av marie-s
Mor Stratos Skrevet 19. september 2012 #4 Skrevet 19. september 2012 Når du skal lime inn tror jeg du kan høyreklikker og velge hva du vil lime det inn som; som formler eller verdiene. Formlene funker ikke fordi de henter data fra et annet sted/ark. Ellers er lenken over god å ha. :-)
Steget Skrevet 19. september 2012 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2012 Takk for svar! Jeg strevde med dette på jobb idag og skal fortsette i morgen, men nå har jeg noen nyttige tips å teste ut! Og så skal jeg snart på excel-kurs, da kommer jeg til å bli en racer:)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #6 Skrevet 19. september 2012 Skriv = og klikk i den aktuelle cellen, så oppdateres det automatisk.
gale damen Skrevet 19. september 2012 #7 Skrevet 19. september 2012 Du må ta med i formelen, som begynner med = hvilket ark og hvilken celle den skal ta tall fra :-)
gale damen Skrevet 19. september 2012 #8 Skrevet 19. september 2012 ..og venn deg til å bruke formler i stedet for tall - er mye mer anvendelig :-)
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #9 Skrevet 19. september 2012 Ja, hvis det er to ulike ark du skal kombinere, så må du både ha en formel som viser hvilket ark og hvilke celler du skal hente tallene fra. Du refererer til ark med dollartegnet foran navnet. Eventuelt kan du benytte makro, men der er ikke jeg så god enda .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå