Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #1 Skrevet 19. september 2012 Jeg er alene med mine to håpefulle og de elsker begge å trene, det betyr en del kjøring og venting for den som ikke trener.. Nå vil minste begynne igjen på taekwondo, noe han har prøvd og liker det. Problemet er at denne treningen er lagt til samme dag som skitreningen om vinteren, samme tidspunkt og 25 min å kjøre mellom hver så jeg får ikke til begge. Begge to kan være med på skitreningen og begge elsker det å. Dilemmaet er skal vi begynne på taekwondo igjen og være med til skisesongen, eller skal vi ikke begynne i det hele tatt? Skisesongen er ganske kort egentlig, men kommer det til å lønne seg for minste å trene når han ikke får gradert seg? Det er ingen andre herifra som trener taekwondo og eldste er fortsatt for liten til å bli etterlatt på stadion i to timer hver uke. Minstemann har pint seg igjennom mange av treningene til eldstemann så jeg vil gjerne at han skal få ha noe også nå når han har blitt gammel nok... Hva ville du ha gjort?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 19. september 2012 #2 Skrevet 19. september 2012 (endret) Jeg ville ventet litt. To av mine gutter går på TaeKwondo, og de må ha en viss kontinuitet i det for å være flinke. Men det er jo forskjell på alder også. 5-åringen min er jo så liten at selv om han har trent 1 år nå, så vil han ikke begynne med høyere belte enn gult m/grønn stripe når han bytter til en høyere klasse, og han kunne nok fint hatt et lenger avbrekk uten at det gjorde noe. Er ikke samme form for gradering på ham heller enda (han har blått belte, men det er "mini-belte" og ikke skikkelig gradert belte). Eldstemann som straks bikker 10 år må derimot ha jevn trening. Han gjennomgår skikkelige graderinger og da må de være med på et visst antall treninger og øve mye på mønster, selvforsvar og kamp i tiden før. For å mestre alt må det jevne treninger til. Nå skriver du ikke alder på barna dine, men jeg tenker at fra din eldste er ca 9 år vil han kunne klare seg litt selv på en idrett mens du følger lillebroren. Men hva med andre i klassen(e)? Ingen dere kjenner som dere kan alliere dere med og bytte litt på kjøring og henting? Endret 19. september 2012 av Alva♂♂♂♀
Anonym bruker Skrevet 19. september 2012 #3 Skrevet 19. september 2012 Yngstemann er fem år, så sånn sett beroliget svaret ditt meg Til stadion er det tre km og det er ingen andre her rundt som trener, klassekompisene bor feil vei alle som en. Hadde vært lyse fine sommerkvelder kunne han ha jogget hjem, men det er vinter, mørkt, kaldt og veldig skummelt for en på 8. Tror vi kommer til å begynne på taekwondo for så å slutte av i skisesongen og så begynne igjen... Kanskje vi får lurt med oss noen andre etterhvert så blir det litt lettere... Takk for svar Alva
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå